בג"ץ דחה היום (שני) את עתירת היכלי התרבות, על רקע מחאתם בשל היעדר תמיכה כלכלית מטעם משרד התרבות. שופטי בית המשפט הביעו אמפתיה למצוקתם תוך קריאה למדינה שיש לתקצב את היכלי התרבות בימי השגרה, כדי שלא יגיעו למצב הזה שוב. 

היכלי התרבות הפזורים ברחבי הארץ הגישו עתירה לבג"ץ כנגד שר התרבות חילי טרופר ומשרד התרבות. העתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין טל מישר ועדיאל זימרן ממשרד אגמון ושות' ורוזנברג הכהן ושות', הוגשה על רקע העובדה שמשרד האוצר יחד עם משרד התרבות הקצו סכום של 200 מיליון שקלים לטובת התמודדותם של מוסדות התרבות עם משבר הקורונה, בעוד היכלי התרבות אינם זכאים לכספי התמיכה הללו. הכסף יועד באופן בלעדי לטובת מוסדות תרבות יוצרים, אשר מלכתחילה נתמכים באופן שוטף על ידי המשרד.

מטעם היכלי התרבות העותרים נמסר בתגובה: "אנו מצרים על ההחלטה שלא לתת סעד כלשהו להיכלי התרבות, שנלחמים בימים אלה על המשך קיומם. ראוי לממשלת ישראל, המצהירה מזה שנים על עשייתה למען הפריפריה ועל שוויון בין אזרחיה, לאפשר להיכלי התרבות לחזור ולפעול ביום פקודה, ולהעניק לכל אזרחיה - מצפון ועד דרום - את הזכות הבסיסית לתרבות. בהחלטתו היום, מעביר בית המשפט את הכדור אל משרד התרבות והעומד בראשו, ומניח לפתחם את ההחלטה בדבר תמיכה זו או אחרת בהיכלי התרבות. אנו לא מוותרים, לא מתייאשים וקוראים לשר התרבות, חילי טרופר: 'עוד לא מאוחר. הראה שאכפת לך ממיליוני ישראלים מחוץ לתל אביב, שעלולים לאבד את זכותם לתרבות, לא בשל הקורונה, אלא בשל החלטותיך'".

השופטים אלרון, הנדל ועמית סיכמו בפסק הדין: "מתגובת המדינה עולה שמשרד התרבות תומך לאורך השנים בהיכלי התרבות שלא במסגרת המבחנים העיקריים, בדרך של סבסוד סדרות תרבות ברשויות מקומיות בפריפריה. בנוסף, ככל שהעותרים זכאים לכך, הם יכולים להגיש תביעות לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-2020 . זאת ועוד, משרד התרבות הקצה סכום של כ-33 מיליון שקלים במסגרת מבחני התמיכה לאירועי תרבות עירונית, שנועדו לסייע לרשויות המקומיות לעודד קיום פעולות תרבות במהלך חודשי הקיץ ובתקופת החגים.
חלק מפעילות זו מתקיימת באמצעות היכלי תרבות ברשויות המקומיות, ומועד הגשת הבקשות על ידי הרשויות המקומיות הוארך עד ליום 6 באפריל 2021. מכאן, שלא אלמן ישראל וייתכן כי תרופתם של העותרים תימצא להם בנתיבים אחרים."