השנה היא ללא ספק שנת הפודקאסט, מוצר השמע שהיה בעבר שמור לגיקים ולבודדים שמאזינים בלהיטות לסדרה רדיופונית מארה"ב. השנה, תופעת ההאזנה לפודקאסטים מקומיים בישראל גדלה באופן דרמטי. ישנם מאות פודקאסטים, בכל נושא שרק אפשר להעלות על הדעת. התחום החם, איך לא, הוא תחום התרבות, שם אפשר למצוא לפחות 200 פודקאסטים כאלה. 

פודקאסט בולט במיוחד השנה הוא של יונתן גת ודני מוג'ה מתאגיד השידור הציבורי – "פסטיבל כאן". הקונספט מעניין: בכל פעם גת ומוג'ה מדברים רק על סרט אחד, וזאת כדי להעמיק, לפרט ולדבר על כל מה שלא ידוע או נשכח לגביו. אל השידור מצטרפים מבקרי קולנוע ומומחים וביחד, שלא משאירים אבן על אבן: כל פרט משלבי ההפקה נחשף, כל הפרשיות מאחורי הקלעים מתגלות, מרכילות ועד הפילוסופיה שעומדת מאחורי התסריט. 

הסדרה מלאה בסרטי מופת שכיף לחזור אליהם: "12 הקופים", "פסיכו", "הניצוץ", "הדיקטטור הגדול", "ביג לבובסקי" וגם סרטים קלילים כמו "מת לחיות", "סודי ביותר" (כולל ראיון עם הבמאי בעצמו – דיויד צוקר) ועוד.

יונתן גת, מרצה ועיתונאי, חתום גם על הפודקאסט "גיבור תרבות" (עם ד"ר דוד גורביץ' וד"ר דן ערב), שכל דבר שהוא מגיש הופך למעדן רדיופוני ממכר. דני מוג'ה – מהסדרה החינוכית "חשבון פשוט", ואיש קולנוע ותיק ששיחק בלא מעט סרטים וגם כתב את הספר "אהבנו כל כך – 100 סרטי מופת". הדינמיקה ביניהם, למרות פער הגילאים, מצחיקה וסוחפת את המאזין לאורך כל השעה שאותה הם מגישים.

גם אם הסרטים כבדים (ויש לא מעט כאלה בפודקאסט כמו: "כלב אנדלוסי" ו"ראש מחק" למשל) גת ומוג'ה מפשטים אותם לשיחה קלילה וכייפית שמסייעת גם למתקשים לצלוח את המסר המורכב. בקיצור, הפודקאסט המושלם לחובבי תרבות בכלל וקולנוע בפרט. לא להחמיץ. 

קישור להאזנה לפודקאסט "פסטיבל כאן"