"אתם לא רואים את האימה שבתקיפת יהודים?": גל התקיפות האנטישמיות ברחבי ארצות הברית, שנובעות ככל הנראה בשל ניסיונות להביע סולידריות עם הצד הפלסטיני לאחר מבצע "שומר החומות" במהלכו התנהלה מערכה הסברתית קשה מאוד ברשתות החברתיות, מכעיסות לא רק אותנו כאן בישראל. סלבריטאים רבים הביעו את דעתם על המבצע הצבאי ועל הסכסוך היהודי-פלסטיני, אך מעטים מהם נעמדו לצידה של ישראל.

אביה של השחקנית אנג'לינה ג'ולי, השחקן זוכה פרס האוסקר ג'ון וויט, החליט להביע מחאה חריפה על אירועי התקיפה המדוברים. במשך שתי דקות הוא דיבר למצלמה והעלה לחשבון הטיקטוק שלו את מחשבותיו לגבי גילויי אלימות פומביים נגד יהודים, ובמיוחד באזור מגוריו, לוס אנג'לס ובשכונת בברלי הילס. 

אנג'לינה ג'ולי (צילום: רויטרס)
אנג'לינה ג'ולי (צילום: רויטרס)

וויט, שעצמו החזיק בדעות ליברליות במשך שנים, ובצעירותו אף הפגין נגד מלחמת וייטנאם, משתלח היום בעצמו באגף השמאלי של הפוליטיקה האמריקאית.

הוא התחיל את דבריו: "איך אני נוגע בנושא הזה? איך אפשר לראות את האמת? מה לא בסדר עם כולם? אתם לא רואים את האימה, את האימה שבתקיפת יהודים? נמאס לי מהעוקבים שלי שהם ליברלים שלא חושבים, שרק עוקבים וכותשים אחרים ולא רואים את האמת".

וויט התייחס גם לשואה: "יהודים נתקפו במשך מאות שנים. היטלר רצח מיליוני יהודים חפים מפשע ותינוקות ושם אותם בתאי גזים. מה לא בסדר עם כולכם? איך אתם מעזים לתקוף את הנשמות הצדיקות האלה? ברחובות שלנו, בברלי הילס. מה אתם? ליברלים טיפשים. בדיוק, טיפשים. מה לימדו אתכם לעשות? להרוס חיים? לגנוב? לזעזע את רעיון החופש? החופש הוא החלום האמריקאי".

הפגנה נגד ישראל בארצות הברית (צילום: רויטרס)
הפגנה נגד ישראל בארצות הברית (צילום: רויטרס)

"את האדם היהודי למדו לאהוב, להעריך ולהוקיר את כבודן של עשרת הדיברות", הוסיף. "מה אתם, ליברלים שמאלנים מלמדים? להרוס את ישראל? אתם טוענים שאתם טובים, אתם בושה וחרפה לעולם כולו. אנחנו, כאומה, נעמוד לצידה של ישראל, ואנחנו לא נאפשר את המילים הברבריות והלא צודקות שלכם שקוראות להרוס את ארצו של אלוהים. הארץ הקדושה הזו שישו הלך לאורכה. אנחנו ואלוהים נהרוס כל אחד שיפגע בנפש תמימה, בעזרת כוחו של אלוהים. אתם, טיפשים אנטישמיים, תשלמו את המחיר כשאלוהים יתערב, מכיוון שאף אדם לא יהרוס את אדמתו של אלוהים - ישראל. הארץ הקדושה של הניסים והתפילות".