1. ייצוג נשי הולם

טלוויזיה

כריסטין ברנסקי חוזרת בעונה חדשה של "הטובות לקרב"

הדרמה המשפטית והפוליטית, שנוצרה כספין אוף של "האישה הטובה", חוזרת בעונה חמישית וחדשה שתמשיך, כהרגלה, לעסוק בנושאים חברתיים ואקטואליים. כזכור, העונה הקודמת הסתיימה טרם זמנה בשל מגפת הקורונה והפרק האחרון עסק בשערוריית ג'פרי אפשטיין. סיום העונה הותירה את הצופים עם שתי שאלות מרכזיות שלא נפתרו: תעלומת תזכיר 618, ועתידה של החברה תחת מי שרכש אותה. כזכור, השותפים קיבלו הוראה לקצץ 20 אחוז ממצבת העובדים, בדיוק כשהם צללו לתעלומת אפשטיין. כעת, בעונה החמישית דיאן (כריסטין ברנסקי) נאלצת להתמודד בסוגיה האם ראוי שהיא תסייע בניהול משרד עורכי דין חדש עם ליז (אודרה מקדונלד) בעיקר בתקופה בה המשרד מאבד שני עורכי דין מובילים ודומיננטיים– לוקה (קוש ג'מבו) ואדריאן (דלרוי לינדו). במקביל, מריסה (שרה סטיל) והמשרד מסתבכים עם האל ווקנר (מנדי פטנקין "הומלנד") – הדיוט ללא הכשרה משפטית שיוצר בית משפט משלו בחלק האחורי של חנות עתיקות.

החל מה-25.6 ב-yes

מתוך ''הטובות לקרב'' (צילום: באדיבות yes)
מתוך ''הטובות לקרב'' (צילום: באדיבות yes)

2. התזמורת מארחת

קלאסי

הכנר קריסטוף בראטי מגיע לישראל וינגן תחת המנצחים הבינלאומיים מרק מינקובסקי וקרל-היינץ שטפנס

התזמורת הפילהרמונית הישראלית גאה לארח בהופעת בכורה את המנצח מרק מינקובסקי ואת הכנר ההונגרי – ונצואלי קריסטוף בראטי. מינקובסקי, מהמנצחים הבולטים כיום, מופיע עם התזמורות הנודעות בעולם. עוד אורח מכובד הוא המנצח קרל-היינץ שטפנס, שניצח בעבר על התזמורת, לסדרת קונצרטים נוספת – גם היא, בהשתתפותו של בראטי. תחת שרביטו של מרק מינקובסקי ינגן בראטי את הקונצ'רטו לכינור מאת ברהמס, ובהמשך התוכנית -  סימפוניה מס' 3 מאת שומאן. בתוכנית השנייה, בניצוחו של שטפנס, התזמורת תיפתח את התוכנית עם הפתיחה לאופרה 'כוחו של גורל' מאת ורדי, תמשיך עם קונצ'רטו לכינור מס' 1 מאת פנגיני ואת הסימפוניה מס' 4 מאת מנדלסון.

הקונצרטים ייערכו בין התאריכים 21-28.6.2021 בהיכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן תל-אביב, באודיטוריום חיפה ובתיאטרון שרובר בירושלים

מארק מינקובסקי (צילום: Georges Gobet)
מארק מינקובסקי (צילום: Georges Gobet)

3. צא דיבוק

תיאטרון

קבוצת "סמרטוט" מעלה עיבוד עכשווי לקלסיקה היהודית

מחזהו הנודע של ש. אנסקי, נכתב בתחילת המאה ה-20 והפך לאחת מהיצירות הקנוניות בתרבות היהודית כאשר הועלה לראשונה בעברית, בשנת 1922 בתיאטרון הבימה במוסקבה בבימוי יבגני וכטנגוב. במקור מספר המחזה על הבטחת נישואין שהופרה מטעמי בצע כסף. בעקבות הפרת ההבטחה, מופיעה רוחו של החתן ונכנסת בגופה של חנה בת לאה. הגרסה העכשווית בוחנת את ההשפעה ההרסנית של  חינוך דתי דכאני. הדיבוק החדש מגלם את התקוממותו של היחיד אל מול כפייה דתית ושלטון ההון, הרומסים את צלם האדם. הגרסה הנוכחית היא קולו של יחיד המייצג חברה המבקשת חירות, קולו של ג׳ורג׳ פלויד, בזעקת המדוכא. בימוי אבי גיבסון בר-אל, משתתפים אורה מאירסון, אילון פרבר, מוטי רוזנצוויג, מור איילה אנגל, נעמה מנור, ענאן אבו ג'אבר, רביע חורי.

22-23-24.6, 20:30 תיאטרון הבית, רחוב נעם 5, תל אביב. לכרטיסים: https://www.habait-theatre.org.il/he/tickets

מתוך המופע ''צא דיבוק''  (צילום: אורי רובינשטיין, יח''צ)
מתוך המופע ''צא דיבוק'' (צילום: אורי רובינשטיין, יח''צ)

4. קווים הטרופוניים

קלאסי

הפרויקט הקאמרי היראלי חוזר לנגן

הפרויקט הקאמרי הישראלי חוזר למרכז למוזיקה קאמרית עם תכנית הכוללת את רביעיית הפסנתר הדרמטית והסוערת של ברהמס בדו מינור, שלישיית הקלרינט של המלחין הווינאי אלכסנדר פון זמלינסקי אשר זיכתה אותו ב-1896 בהכרה ובתמיכה של ברהמס עצמו, ובתווך – קנטוס II לשלישיית כלי קשת משנת 1980 מאת המלחין הישראלי מרק קופיטמן, אשר השנה מציינים עשור למותו. ביצירה זו בא לידי ביטוי העניין של קופיטמן במרקמים הטרופוניים הנוצרים משזירה של מספר קולות המנגנים בו זמנית קווים מלודיים דומים אך לא זהים לחלוטין. חברי הפרויקט הם טיבי צייגר – קלרינט, כרמית צרי – כינור, דניאל ברד – ויולה, מיכל קורמן – צ'לו ויעל קרת – פסנתר.

מחר, ה-19.6 בשעה 21:00, אודיטוריום הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה

הפרויקט הקאמרי (צילום: יואל לוי)
הפרויקט הקאמרי (צילום: יואל לוי)

5. טפטופו של הזמן

אמנות

תערוכת ענק מיצירות סלבדור דאלי מגיעה לישראל

למעלה ממאה פסלים ויצירות החתומים בכתב ידו של דאלי, חלקם מתוך אוסף פרטי נדיר יוצגו הקיץ במתחם ארנה בהרצליה. בין המיצגים והפסלים שיגיעו השעונים הנוזלים המפורסמים, ספת השפתיים, ליידי גודייבה, פסנתר הרגליים, ונוס ועוד פריטים מהאוסף הפרטי של מר בנימין לוי. דאלי – האיש והשפם - נחשב לאמן הטירוף והשיגעון, שהשפיע על אמנות המאה העשרים ועל דורות של אמנים. מתחם מציאות מדומה, (VR) שנוצר במיוחד עבור התערוכה בישראל, יציג למבקרים את עולמו של דאלי כפי שמעולם לא נראה.

החל מ-9.7, מתחם ארנה, הרצליה. להזמנת כרטיסים: *9066

הזמן הנוזל של סלבאדור דאלי (צילום:  Art Investment Partners SL)
הזמן הנוזל של סלבאדור דאלי (צילום: Art Investment Partners SL)

6. ורוד עמוק

מופע

חברות ההרכב "אינסטינקט בסיסי" מתחפשות ללהקה צבאית אלטרנטיבית

'אינסטינקט בסיסי' הוא מופע מוזיקלי נשי, סאטירי ופרוע, שלוש חיילות בצבא הוורוד מדברות, שרות ומארחות בליבן עדויות של חיילות ששירתו בשטחים. בתהליך היצירה עברו השלוש תהליך מטלטל ואמיתי בניסיון למצוא את האינסטינקט הבסיסי, זה שנמצא שם מתחת למציאות הביטחוניסטית ותודעת המלחמה. יש להן מיקרופונים, אז הן התחפשו ללהקה צבאית, קנו שרשרת חיול (כי זה יפה), עשו מסע עלוקות (כי זה טוב לסירקולציה) וישנו לילה בחמג"שיות (מתוך מחויבות לעבודת הדמות). כל מה שצריך בשביל לחשוף את  מה שנחבא תחת הפאנץ' הסאטירי: התקווה, האינסטינקט הבסיסי, תחושת הבטן, עד שיצא עשן ורוד. בימוי יעל טל, יוצרות ומופיעות ענת דרימר, יעל טל, נעמה רדלר, עיצוב במה ותלבושות נעה נשיא, מוזיקה חיה נעמה רדלר.

24.6 20:30, 25.6 12:00, צוותא תל אביב

להקה צבאית אלטרנטיבית (צילום: איליה מלניקוב)
להקה צבאית אלטרנטיבית (צילום: איליה מלניקוב)

7. בוא הביתה

אירוע

סופשבוע "בתים מבפנים" מתרחש ממש עכשיו בתל אביב

במסגרת "בתים מבפנים", מתמקד השנה בשכונות דרום העיר ויפי, ומבליט את הנכסים האדריכליים, התרבותיים ואת המורשת של תושבי השכונות. במסגרת האירוע יפתחו לקהל הרחב לראשונה בהם תיכון ההיי טק והאמנויות בנווה עופר המציג את התפיסה התכנונית החדשנית למוסדות חינוך; בניין חדש בפלורנטין שרוחבו 4.4 מטרים בלבד של בטון חשוף; בית הבאר שנחשף בכניסה לשכונת התקווה בעת העבודות על הרכבת הקלה, ובתי באר עתיק נוסף ברחוב הרצל; סטודיו בשוק היווני ביפו הממוקם בתוך מבנה עותמאני בן 109 שנים; תכנון 'דופן כפר שלם'; בית הזכוכית בו קיר עשוי לבני זכוכית המחלק אותו לשניים; סיור בשוק עלייה שנבנה במקום השוק המודרני הראשון של תל אביב ועוד. 

לרשימת האירועים והסיורים המלאה - http://www.batim-il.org/

ביארת מוראד (צילום: אמית הרמן)
ביארת מוראד (צילום: אמית הרמן)

8. דור העתיד

מוזיקה

פסטיבל רימון בעיר מציע מגוון מופעים ממוצרט ועד אדל

פסטיבל 'רימון בעיר' שנפתח בשבוע שעבר, ממשיך ומציע הופעות של הרכבים, זמרים ויוצרים במתחם בית הספר למוזיקה 'רימון'. אירועי רוק, פופ, קלאסיקה ישראלית, סבנטיז, ניינטיז, גוספל, אפרו-פופ, פאנק, ג'אז, סווינג, סלסלה ולטיני, פאנק, קלאסיקות מחזמר ועוד יועלו על די המוזיקאים הצעירים. בין שלל המופעים תערך הצגת הבכורה למחזמר התיאטרלי 'בואו נדבר על זה', הפקת מקור ייחודית של רימון בבימויו של יותם קושניר, בניהולו האמנותי של אוהד חיטמן ובתפקיד אורח של טלי אורן. כל המופעים בכניסה חופשית בהרשמה מראש ובשידור אונליין. 

פרטים נוספים והרשמה באתר רימון: https://www.rimonschool.co.il/blog/rimon-bair/

פסטיבל רימון בעיר (צילום: בית הספר למוזיקה ''רימון'')
פסטיבל רימון בעיר (צילום: בית הספר למוזיקה ''רימון'')

9. מציאות מדומה

מחול

פסטיבל מחול בינלאומי ישתמש במשקפי VR

הצופים שיגיעו לאולם ירכיבו משקפי VR באמצעותם יוכלו יהיה להתקרב עד מרחק נגיעה מהרקדנים, לרקוד איתם ולצפות בהם ממגוון של זוויות לבחירתם. הפרויקט שייערך במרכז מחול שלם החדש בשכונת תלפיות בירושלים, יימשך 10 ימים ויציג עבודות מחול בימתיות אשר תועדו בטכנולוגיית VR 360, כאשר נקודת המבט של הצופה מאפשרת לנוע בחופשיות בכל מקום במרחב, סביב הבמה ואף במרכזה, כשהוא מוקף ברקדנים ועטוף בסאונד ובתאורה. בין מופעי ה-VR שיוקרנו מופע הפתיחה PheNoumenon מאת להקת T.H.E סינגפור, תועפות - הפקת מקור של מרכז מחול שלם מאת רובי אדלמן ועוד. לצדם תוקרן סדרת סרטי מחול בינלאומיים ויתארחו מופעים חיים.

20.6-1.7, מרכז מחול שלם, הפרסה 3 ירושלים

מופע סינגפורי בפסטיבל מחול שלם (צילום: כריספיאן צ'אן)
מופע סינגפורי בפסטיבל מחול שלם (צילום: כריספיאן צ'אן)

10. סאמר-טיים

אופרה

הסינמטק הישראלי יקרין הפקה חדשה של "פורגי ובס"

הסינמטק הירושלמי יקרין מחר את האופרה 'פורגי ובס' בהפקה חדשה של המטרופוליטן, במסגרת שבת של 'תרבות על המסך'. "האופרה העממית" של אמריקה, כפי שתיארו אותה יוצריה בשנת 1935, מספרת את סיפורו של קבצן נכה בשם פורגי, המושר בפי אריק אוונס וסיפור אהבתו לבס המכורה לסמים, בביצועה של איינג'ל בלו. דייויד רוברטסון מנצח על צוות של כוכבים הכולל את דונובן סינגלטרי בתפקיד ג'ייק הדייג, גולדה שולץ בתפקיד אשתו קלרה, לטוניה מור בתפקיד האלמנה סרנה, פרדריק בולנטיין בתפקיד סוחר הסמים ספורטינ' לייף, אלפרד ווקר בתפקיד הסוור קראון, ודניס גרייבס בתפקיד מריה, דמות האם של העיירה ומפעילת חנות המזון המקומית. שירי האופרה, בהם 'סאמר טיים' ואחרים, הפכו עם השנים לפופולריים מאוד.
 
19.6 שעה 11:00 קישור לתוכנית באתר: https://jer-cin.org.il/he/44853 להזמנות בטלפון: 9377*

מתוך המופע ''פורגי ובס'' (צילום: Ken Howard Met )
מתוך המופע ''פורגי ובס'' (צילום: Ken Howard Met )