1. מה כמה?

ישראל קטורזה ומיה דגן מככבים בסדרה חדשה

הסדרה 'מה שבע', מתארת את חייהם של בני זוג המגדלים שבעה ילדים - משפחה בה כל השמות מתחילים באות ד'. קטורזה מגלם את דודי שמאי גאה הנשוי לדלית, אותה מגלמת דגן. ילדיהם של השניים - אמליה דגן, עדן קטורזה וליעד קטורזה - מככבים לצדם בסדרה, ומגלמים שלושה משבעת הילדים. עוד משתתפים בסדרה יניב ביטון בתפקיד אבשי, החבר הטוב ושותפו של דודי, ליאת גורן, בתפקיד אמו השתלטנית מדלן, ושירי גדני בתפקיד אחותו הגרושה הטריה. כותבי הסדרה: רן דוברת, אבי בלקין וישראל קטורזה. הפקה: ארצה הפקות. במאי: רועי פלורנטין.

"מה שבע?" - קשת 12 החל מ 25.6

2. גברים אקראיים

תערוכת יחיד לישראל דרור חמד, זוכה פרס שיף לאמנות פיגורטיבית

ישראל דרור חמד (יליד 1975), רכש את הכשרתו בציור בשלוש שנות לימודים אצל האמנית מאיה כהן-לוי. בתערוכת היחיד שלו במוזיאון תל אביב לאמנות, מוצגים כשלושים ציורים מהשנים האחרונות והציור ‘הסעודה’, שצויר במיוחד עבור התערוכה, המורכב משבעה פאנלים ומכיל שתים-עשרה דמויות מפתח מהקהילה הקווירית המקומית. במרכז הציורים של חמד נמצאות דמויות של גברים, מכונסים בעצמם, שקועים בעולמם. את מרבית הגברים הוא פוגש באקראי, מבקש את רשותם לצלם אותם ומצייר אחר כך על פי התצלומים. בתוך הפרקטיקה המוכרת של ציור על פי תצלום, הוא מעניק למעשה הציור עמדה עקרונית, שגואלת את הדמות האנושית מהרוויה מאינספור דימויים מצולמים. את הארוטיקה של עצם מעשה הציור, הוא קושר בעדינות למושאי המבט שלו.

אוצרת: רותי דירקטור.

ארבעה שליחים (צילום: אבי אמסלם)
ארבעה שליחים (צילום: אבי אמסלם)

3. ‘המבט’, ‘חלב שחור’ ו’ג’ורג’ וזלמן’

להקת בת שבע מעלה ערב מרתק

“איש אינו יכול לפגוע בי ללא הסכמתי” (גנדי), האמירה של גנדי היא נקודת המוצא הרעיונית של עבודתה החדשה של שרון אייל עבור אנסמבל בת-שבע "The Look".  אייל היתה בעבר כוריאוגרפית הבית של בת-שבע, ויצרה עבור הלהקה 13 עבודות. שותף ליצירה: גיא בכר. מוזיקה אורי ליכטיק, עיצוב תאורה אלון כהן, עיצוב תלבושות, רבקה היטינג.
באותו ערב יועלו עבודותיו של אוהד נהרין ‘ג’ורג’ וזלמן’ ו’חלב שחור’. ‘ג’ורג’ וזלמן’ היא יצירה מקורית עבור הלהקה הצעירה, שעלתה בבכורה ביולי 2006. במסגרת פסטיבל “מחול שלם” בירושלים. היצירה ‘חלב שחור’, הועלתה לראשונה בגרסה לנשים בלהקת המחול הקיבוצית בשנת 1985, ואחר כך בבת שבע ב 1990. בביצוע רקדני אנסמבל בת-שבע - הלהקה הצעירה.

21:00, מרכז סוזן דלל, 3.7 ,14:00 2.7 ,21:00 1.7 ,19:00 30.6 ,19:00 29.6 ,21:00 28.6
רח’ יחיאלי 5, נווה צדק, תל אביב

חלב שחור מאת אוהד נהרין, אנסמבל בת-שבע 2019 (צילום: אסקף)
חלב שחור מאת אוהד נהרין, אנסמבל בת-שבע 2019 (צילום: אסקף)

4. התשמע קולי

בית הספר ‘רימון’ מקיים סדנה לכבדי שמיעה לחרשים

בית ספר רימון למוסיקה מקיים בימים אלה סדנה ייחודית בהשתתפות חרשים מושתלים של שתלי שמיעה יחד עם סטודנטים של בי”ס רימון. מדובר בפרויקט ייחודי – סדנת השראה מוזיקלית לכבדי שמיעה וחירשים. חברת טרדיס גת המייבאת שתלי שמיעה יזמה את הפרויקט במטרה להנגיש למושתלי שתלי השבלול את עולם המוזיקה – שבזכות השתלים הם יכולים ליהנות ממנו. הפרויקט המרגש מתקיים בימים אלה בבית ספר רימון למוזיקה ונועד לקרב את הסטודנטים במגמות השונות לעולם כבדי השמיעה ואת כבדי השמיעה להיחשף ולחוות יצירה מוזיקלית מגוונת. המנהל האמנותי של הפרויקט הוא ארי גורלי. מופע הסיום יתקיים ב-12.7 ויהיה פתוח לקהל בהרשמה מראש.

ישי בן טולילה ורינת אביחנן  (צילום: באדיבות רימון טרדיס גת)
ישי בן טולילה ורינת אביחנן (צילום: באדיבות רימון טרדיס גת)

5. מפיקאסו עד קנטרידג' 

תערוכה חדשה במוזיאון ישראל מציגה עבודות רישום על נייר

במוזיאון ישראל אוסף עשיר ומגוון של רישומים מאת גדולי האמנים. התערוכה חושפת את קשת הזרמים המרכזיים שפעלו במאה ה-20, ובהם קוּבּיזם, אקספּרסיוֹניזם, דאדא, סוּריאליזם, אקספּרסיוֹניזם מופשט, פּוֹפּ ארט ומינימליזם. האמנים שעבודותיהם מוצגות האמינו באידאולוגיות שונות, החזיקו בתפיסות עולם מגוונות ויצרו טכניקות חדשות כדי לבטא את רעיונותיהם המהפכניים. עם עשרות האמנים נמנים אלברטו ג'אקומטי, ג'ספר ג'ונס, מרסל דושאן, דייוויד הוקני, רנה מגריט, ז'ואן מירו, פאול קלה, מאן ריי, כאמור- חגיגה על נייר. התערוכה תוצג בשנה הבאה במוזיאון פושקין במוסקבה.

אוצרת: טניה סירקוביץ'.

פתיחה 8.7 מוזיאון ישראל, ירושלים.

עבודות רישום על נייר - מוזיאון ישראל  (צילום: עופרית רוזנברג, מוזיאון ישראל, ירושלים)
עבודות רישום על נייר - מוזיאון ישראל (צילום: עופרית רוזנברג, מוזיאון ישראל, ירושלים)

6. מחוות והקרנות בכורה

פסטיבל דוקאביב יוצא לדרך בשבוע הבא

פסטיבל דוקאביב ה-23 יוצא לדרך ב-1.7 עם 116 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם, בכורות עולמיות, תוכניות מחווה, מפגשי יוצרים מהארץ ומחו"ל ואירועי תעשייה, שיתקיימו ברחבי תל אביב-יפו : סינמטק תל אביב, מוזיאון תל אביב, חוף הילטון, אודיטוריום אניס ביפו, בית רומנו וכן אונליין באתר הפסטיבל. סרטם של קובי פרג' ומוריס בן מיור המלכה שושנה (HOT8), סיפורה של שושנה דמארי, הדיווה הישראלית הראשונה, יפתח את הפסטיבל. הפסטיבל יערוך מחווה לבמאי האיטלקי המוערך ג'יאנפרנקו רוסי. בין השאר יוקרנו סרטו החדש וזוכה הפרסים נוטורנו, הסרט אש על המים זוכה פרס דב הזהב בפסטיבל ברלין, אל סיקאריו - וידויו של רוצח שכיר שזכה בדוקאביב ב-2011  וסרטו הראשון איש הסירות, מ-1996, שיוקרן לראשונה בישראל. 

נוטורנו (צילום: THE MATCH FACTORY)
נוטורנו (צילום: THE MATCH FACTORY)

7. ליצן בן מלך 

תיאטרון אספקלריא מציג את עונת הקיץ

אי שם, בקרקס שהוא העולם, תלוי לו ארמון. בארמון ישנו מלך זקן שנולד לו יורש עצר. באותו היום ממש, גם אצל הליצנים נולד בן. רצה הגורל או שמא אין זה מקרה והוחלפו התינוקות ואין איש יודע על כך: גדל בן המלך אצל הליצנים ובן הליצנים אצל הלוליינים בארמון. חילוף זה מתחיל תנועה שעתידה לשנות סדרי עולם, כשעולמות שונים, מנוגדים ומנוכרים, ייפגשו בלית ברירה וידרשו למצוא דרך חדשה. ההצגה 'בן המלך והקרקס' תתקיים בתיאטרון אספקלריא במרכז התרבות החדש של ירושלים, במתחם התחנה הראשונה.

1.7 להזמנת כרטיסים - 02-6511936

תיאטרון אספקלריא (צילום: YAEL HAEITAN)
תיאטרון אספקלריא (צילום: YAEL HAEITAN)

8. סולו עם הפרעות 

המרכז לתיאטרון עכו מעלה שורה של מופעי מחול

מנויי מרכז הפרינג' הצפוני יוכלו ליהנות ממבחר היצירה והיוצרים בתחום המחול - ארי טפרברג, בושמת נוסן, ניב שינפלד ואורן לאור, הלל קוגן ושרון צוקרמן. המופע הראשון, ולבי כמעט עמד מלכת מאת ארי טפרברג (1.7), הוא סולו עם הפרעות, בהשראת מכתב של הלן קלר והסימפוניה התשיעית של בטהובן. העבודה מבקשת לייצר מרחב חושי מוגבר שבו מתקיימת אלכימיה בין החושים. היא מזמנת מבט תקריב אל גופו של המבצע אשר מחפש אחר שפה אלטרנטיבית לתקשר באמצעותה, מבעד לגבולות, מגבלות ומוגבלויות. יוצר ומבצע ארי טפרברג, שותפים ליצירה אבשלום אריאל, תומר דמסקי. שבוע לאחר מכן (15.7) תועלה העבודה 'מה נשמה' מאת בשמת נוסן. בביצוע שי קוקוי ורוני רחמים. 
המרכז לתיאטרון עכו, גני הפסטיבל, עכו העתיקה.

המרכז לתיאטרון עכו, גני הפסטיבל, עכו העתיקה.

מה נשמה  (צילום: יובל כהן)
מה נשמה (צילום: יובל כהן)

9. קרנבל החיות וציפור האש

עידן אלתרמן ינחה קונצרט לילדים של התזמורת הפילהרמונית

הפילהרמונית הישראלית חוזרת עם הקונצרט הראשון בסדרה לילדים לאחר משבר הקורונה. על הקונצרט ינצח לראשונה וגם ינגן להב שני, המנהל המוזיקלי של התזמורת. אל להב יצטרף השחקן עידן אלתרמן שינחה את הקונצרט. הפילהרמונית לילדים הינה סדרת קונצרטים המיועדת לילדים מעל גילאי שש ומעלה, המלווים בקטעי משחק וקטעי הסבר. במסגרת הקונצרט, תבצע הפילהרמונית שתי יצירות מוכרות ואהובות על הילדים – קרנבל החיות מאת סן-סנס ואת ציפור האש מאת סטרווינסקי. מנצח ופסנתרן להב שני, מנחה עידן אלתרמן, פסנתרן יהלי זקן.

1.7.17:30, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, תל אביב להזמנת כרטיסים: 3766* | www.ipo.co.il

הפילהרמונית לילדים (צילום: באדיבות התזמורת הפילהרמונית לילדים )
הפילהרמונית לילדים (צילום: באדיבות התזמורת הפילהרמונית לילדים )

10. יוצאים חוזרים 

ח"כ אמילי מואטי, יוכי ברנדיס ושרון רוטר בין המשתתפים בתוכנית 'שאלה תשובה' 

הם נולדו לתוך משפחות בעלות השקפת עולם מאוד ברורה בנושא דת ויהדות, וברגע מסוים החליטו לשנות כיוון ולעזוב את העולם הישן והמוכר בו דבקו במשך שנים. אלו בהם שנולדו לעולם החילוני החלו לאמץ אורח חיים דתי, ואלו שנולדו לעולם הדת הסירו את הכיפה ובחרו בחילוניות. התוכנית 'שאלה ותשובה' תביא מדי שבוע שיח פתוח בין יוצא בשאלה לחוזר בתשובה, שבה יספר כל אחד על הנסיבות שגרמו לו לשנות את אורח חייו. בפרק הקרוב יפגשו האמניות יעל סרלין ותמר צייטלין. בין המשתתפים בתוכניות הבאות ח"כ אמילי מואטי שתיפגש עם דינה דיין, הסופרת יוכי ברנדס שתיפגש עם הסופר יחיאל הררי, הזמרת שרון שוטר שתיפגש עם השחקנית אביגיל קובארי, והזמר יונתן רזאל שייפגש עם הזמר מיכאל גרייסלאמר.

התוכנית תשודר בכל יום שישי בשעה 14:30 ב-כאן 11.

שאלה תשובה (צילום: באדיבות כאן 11)
שאלה תשובה (צילום: באדיבות כאן 11)