1. אהבת אחים

טלוויזיה

יהודה לוי ודאנה איבגי מככבים בדרמה המקורית 'מעילה' 

הסדרה 'מעילה', שתעלה בשבוע הבא ב'יס', מבוססת על סיפור המעילה הבלתי יאמן של אתי אלון בבנק למסחר.  אתי (דאנה איבגי) עובדת בבנק למסחר ומצליחה לגנוב למעלה מרבע מיליארד שקלים אותם היא מעבירה לאחיה, עופר (יהודה לוי) המכור להימורים. זוהי סדרה על נאמנות של אחות שמובילה אותה לאבדון. אתי תעשה הכל עבור אחיה ונאמנותה אליו חזקה יותר מנאמנותה לבעלה (חנן סביון), לילדיה ולעצמה. עופר הוא נשמה אבודה, דור שני להתמכרות להימורים. אביו, אביגדור (דובר קוסאשווילי), הוא שהוביל אותו בדרכו העקומה עד שהיא כילתה כל חלקה בחייהם. עוד משתתפים בסדרה שלום אסייג (מנהל הבנק), שני קליין, אור בן מלך, יעקב זאדה דניאל , ענת וקסמן  ואיציק כהן. יוצרים: יותם גנדלמן ושירה פורת.

מעילה: החל מה-29.7 ימי חמישי ב-22:00 ב- yes VOD, ב-  yes TV ACTION וב- STINGTV רק ב-yes  

דאנה איבגי ויהודה לוי בתור אתי אלון ועופר מקסימוב (צילום: אביר סולטן)
דאנה איבגי ויהודה לוי בתור אתי אלון ועופר מקסימוב (צילום: אביר סולטן)

 2. מה שתמיד רציתם לשאול ולא העזתם

טלוויזיה

העונה החדשה של 'סליחה על השאלה' עולה בתחילת אוגוסט

חירשים, הורים למתאבדים, חרדים, אנשים שחיו ברחוב, ואנשים שהתאלמנו מבני ובנות זוגם – כל אלה יעמדו במרכז הפרקים הראשונים של העונה החדשה של סדרת הטלוויזיה המצוינת 'סליחה על השאלה', שתשודר ב-כאן 11, החל מ 2.8 בשעה 22:10. התוכנית מביאה אל המסך דמויות אמיתיות וכנות, החושפות סיפורים מטלטלים ומרגשים, באמצעות שיח אנושי בגובה העיניים, נטול דרמטיות ומתובל בלא מעט הומור. כל תכנית מתמקדת בקבוצה מסוימת המתמודדת עם ביקורת, סטיגמות ושיפוטיות מהסביבה. המשתתפים בתוכנית עונים בפתיחות על שאלות שהופנו אליהם מהציבור הרחב, דרך עמוד הפייסבוק של כאן. מדובר בשאלות שכל אחד מאתנו היה רוצה לשאול אך מעולם לא העז, או שפשוט לא ניתנה לו ההזדמנות לשאול. במאי ועורך: אסף בקר, צלם ראשי: איתי רזיאל, הפקה יולי אוגוסט.

מתוך העונה החדשה של ''סליחה על השאלה'' (צילום: באדיבות כאן 11)
מתוך העונה החדשה של ''סליחה על השאלה'' (צילום: באדיבות כאן 11)

3. בחייהן ובמותן לא נפרדו

אופרה

ההפקה החדשה של 'רומיאו ויוליה' באופרה הישראלית הופכת את היוצרות

האופרה הישראלית מעלה הפקה חדשה ל'רומיאו ויוליה' מאת המלחין האיטלקי וינצ'נזו בליני, בבימויו של חנן שניר. בגרסתו של שניר, סיפור האהבה הנודע מאת שייקספיר, מקבל ממד נוסף ליריבות בין משפחת קפולט למשפחת מונטגי, והופך לסיפור על אהבה אסורה בין שתי נשים. 'רומיאו ויוליה' המחזה המרגש על הנאהבים והנעימים מוורונה שבחייהם ובמותם לא נפרדו, זכה ליותר מ-100 עיבודים שונים בעולם אופרה. בליני הלחין את תפקיד רומיאו לזמרת (תפקיד מכנסיים), וכך הדואטים בין רומיאו ויוליה הופכים לדואטים בין שני קולות נשיים. מנצח דן אטינגר, בהשתתפות התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון והסולנים אלה וסילבצקי (יוליה) טל ברגמן (רומיאו), נח בריגר (קפולט), איתן דרורי (טבלדו), ולדימיר בראון (לורנצו).

12-27.8 בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל אביב כרטיסים בקופת האופרה בטלפון 03-6927777 או באתר האופרה הישראלית www.israel-opera.co.il

מופע בהשראת ''רומיאו ויוליה'' (צילום: יוסי צבקר)
מופע בהשראת ''רומיאו ויוליה'' (צילום: יוסי צבקר)

4. ארווין בגן העדן

אמנות

אליהו אריק בוקובזה מציג תערוכת יחיד חדשה בגלריה שכטר

תערוכת היחיד החדשה של אליהו אריק בוקובזה עוסקת בסמלים ישראלים ויהודיים ובהיסטוריה של תולדות האמנות והתרבות הישראלית ובחינת הזהות המקומית למול זו האוניברסלית. בתערוכה יוצגו  עבודות אנימציה ביחס לבריאה והרס; בריאת עולם אוטופית המובילה להרס ולחורבן דיסטופי מזעזע. בנוסף יוצגו ספרים מאוירים, מגילות, ציורים ועבודות פיסול. עבודת האנימציה המרכזית בתערוכה היא 'סיפור על בריאה והרס', אנימציה בשילוב סאונד מרומם של שתי אריות אופראיות של ויוואלדי והנדל. בשילוב הרמוני עם צלילי המוזיקה נברא בגלריה עולם תמים לכאורה. סיפור בריאה המבוסס על מיתוסים מקראיים ואמיתות מדעיות, המפץ הגדול לצד ששת ימי הבריאה, דארווין בגן העדן יחד עם אדם וחוה האוחזים בשני בנים זהים. אוצרת שירה פרידמן.

נעילה 11.9, שיח גלריה 18.8 19:00. גלריית שכטר, רחוב שלוש 42 פינת רחוב אילת נווה צדק, תל אביב-יפו התערוכה פתוחה: א'-ה' 17:00-9:00  ו' 13:30-11:00 שבת 16:00-13:00

מתוך ''ארווין בגן עדן'' (צילום: אריק אליהו בוקבוזה)
מתוך ''ארווין בגן עדן'' (צילום: אריק אליהו בוקבוזה)

5. בלב האדמה

מחול

להקת המחול ורטיגו מעלה תערוכת וידיאו במערות בית גוברין

להקת המחול ורטיגו יצרה תערוכת וידיאו ארט במיוחד למערות בית גוברי"ן. שם, בלב המערה,  מתאפשרת הקשבה ללב, לפעימת כדור הארץ, ושם פועמת היצירה 'ליבה', שמורכבת מקטעים מיצירותיה של נעה ורטהיים, בהן 'פרדס', 'לילא', 'ימה', ו'לידת הפניקס'. את עבודות הווידיאו יצרו הצלם אלעד דבי והעורך גל קציר. התערוכה והאתר בו תוצג מתחברים לתנועה של נעה ורטהיים הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של הלהקה הקשורה באופן עמוק לטבע ולסביבה. יצירת המחול מקיפה את הצופה מכל עבר באמצעות הקרנות ענק על הקירות והפינות הנסתרות, והתנועה כאילו מרחיבה את גבולות המערה. אוצרת התערוכה: דורית טלפז.

החל מה-5.8, מערת הפעמון, הגן הלאומי בית גוברין-מרשה. ימים ג',ד', ה' ושבת בחודש אוגוסט. בשעות: 18:30 – 22:00 , כניסה אחרונה לתערוכה בשעה 21:00. יש להירשם מראש במערכת ההזמנות, באתר רשות הטבע והגנים

מתוך מופע המחול ''בלב האדמה'' (צילום: דוד פוזאלו)
מתוך מופע המחול ''בלב האדמה'' (צילום: דוד פוזאלו)

6. מדאדא ועד ארטה פוברה

אמנות 

מוזיאון תל אביב מציג תערוכה מהאוסף החשוב של סילביו פרלשטיין

מוזיאון תל אביב לאמנות מציג לראשונה בישראל את אוסף סילביו פרלשטיין, אחד מאוספי האמנות המודרנית והעכשווית הטובים בעולם. האוסף מתחקה אחר תנועות האמנות האוונגרדיות והניסיוניות של המאה העשרים, וכולל ייצוג מרשים של עבודות קנוניות במגוון סגנונות: דאדא וסוריאליזם, אמנות מופשטת וקונצפטואלית, מינימליזם, פופ ארט, ארטה פוברה, אמנות עכשווית וצילום. כותרת התערוכה –'הי! הידעת שהאמנות אינה קיימת...', לקוחה מעבודתו של האמן הצרפתי בן, ומגלמת את רוח האוסף, שכן אם האמנות אינה קיימת, משתמע שכל אחד יכול להמציא אותה בעצמו. אמירה זו משחררת את הצופה מהפרשנות של "בעלי הידע" ומאפשרת לחוות את היצירות באופן בלתי אמצעי. אסור להחמיץ!

פתיחה 27.7 – נעילה 9.1.22. מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם סם ואילה זקס, בניין ראשי

רוי ליכטנשטיין, נערה בוכה, 1964 (צילום: פרטי)
רוי ליכטנשטיין, נערה בוכה, 1964 (צילום: פרטי)

7. שנה של כוכבים

תיאטרון

היכל מרכז הבמה בגני תקווה חוגג 20 שנה

בעונתו ה-20 יקיים ההיכל למעלה מ-50 סדרות בהן הצגות התיאטרון של התיאטראות החשובים בישראל, יצירות מחול של יוצרים ולהקות ישראליים, מופעי מוזיקה מגוונים, הקרנות טרום בכורה של סרטים, מגוון פעילויות לילדים ולנוער, הרצאות ומפגשים ומופעים אינטימיים וכיתות אמן בבר של התיאטרון. בין ההצגות שיועלו 'בוסתן ספרדי' (הבימה), 'אלף שמשות זוהרות' (גשר), 'הקומ יקאים' (חיפה), 'זורבה היווני' (תיאטרון באר שבע) ועוד. גיל שוחט יצא למסע בקונצרטים מסברים, הגבעטרון, רביעית כרמל ועוד להקות יגיעו למופעי המוזיקה, תזמורת המהפכה תגיע עם מופע 'קונצ'רטו לגשש ותזמורת' ועידן רייכל יעלה מופע עם פסנתר. בסדרת המחול יועלו מופעים של ורטיגו, בת שבע, ולהקת המחול הקיבוצית.

למידע מלא היכל התרבות מרכז הבמה גני תקווה, רח' הכרמל 20 גני תקווה. טלפון 03-7375777 https://habama.smarticket.co.il/

מתוך ''אלף שמשות'' (צילום: ישעיה פיינברג)
מתוך ''אלף שמשות'' (צילום: ישעיה פיינברג)

8. על דמוקרטיה וחופש דיבור

תיאטרון

אלכס אנסקי מעלה הצגת יחיד על פי 'אפולוגיה' מאת אפלטון

דעותיו הפוליטיות של הפילוסוף היווני סוקרטס, בהן דן בפרהסיה, ובעיקר ביקורתו החריפה על החלטות הממשלה, עוררו בקהל כעס רב אבל בקרב בני הנוער הוא זכה לאהדה והקשבה. הוא נשפט במהלך יום אחד והוצא להורג בהיותו בן 70. בחלקו הראשון של המשפט הוקרא כתב האישום ובחלקו השני ניתנת זכות הדיבור לנאשם – סוקרטס. אחד מהנוכחים במשפט היה צעיר בן 29 בשם אפלטון, תלמידו של סוקרטס. אחרי ההוצאה להורג של המורה האהוב, הוא כתב את ספרו אפולוגיה (כתב הגנה) ובו מהלך הדברים שהושמעו במשפט מראשיתו ועד סופו. המחזה עובד מספרו של אפלטון. כתיבה ומשחק - אלכס אנסקי, מוזיקה – אבי בנימין.

30.7 12:00 וב–21:00 בתיאטרון צוותא, תל אביב

אלכס אנסקי (צילום: אלכס ליבק)
אלכס אנסקי (צילום: אלכס ליבק)

9. תפיסת מציאות?

מחול

רמי באר מעלה עבודה חדשה בלהקת המחול הקיבוצית

להקת המחול הקיבוצית יוצאת בבכורה עולמית עם 'תעתוע' - יצירתו החדשה של רמי באר, מנהלה האמנותי של הלהקה. תעתוע - אילוזיה, טעות החושים, תפיסה לא אמיתית של המציאות, הטעיה, הפכפכות, מקסם שווא. ...מהי זברה? לבנה עם פסים שחורים או שחורה עם פסים לבנים? כוריאוגרפיה, עיצוב במה, תאורה ותלבושות - רמי באר, עיצוב פס קול - רמי באר, אייל דדון, מנהלת להקה בוגרת ועוזרת למנהל אמנותי - ניצה גומבו, רקדנים: סו ג'ון קים, איליה ניקורוב, מייגן דוהני, לאה בסודו-גרק, מאי עשור, נסטיה צ’סון , אריאנה די פרנצ'סקו, טריסטיאן קרטר , ירדן עוז, דילאן טדלדי, ת׳יאו סאמזוורט , דביר לוי, ניקה לילק,  ניקולאס גרלו, מיכאל ואך ולואיג'י סיויטרז. 

טרום בכורה, 29.7 אולם זכרי, כפר המחול קיבוץ געתון/בכורה 5.8 תיאטרון ירושלים, 10.8 מרכז סוזן דלל תל אביב

מתוך מופע המחול ''תעתוע'' (צילום: אייל הירש)
מתוך מופע המחול ''תעתוע'' (צילום: אייל הירש)

10. צלילים בין החומות

מוזיקה

יוני רכטר יפתח את אירועי הזמריה בעכו

צלילי שירת המקהלה של הזמרייה חוזרים לאולמות האבירים בעכו העתיקה ביום ראשון 1.8, בהצדעה לחגיגות 20 שנה למיל"ה, המרכז הישראלי למקהלות וחבורות הזמר. שיא החגיגות למיל"ה יתקיים בשירת מאות זמרי מקהלה שיעמדו על חומות המבצר בחצר המצודה הצלבנית ויהיה אות לתחילתו של טקס הפתיחה. לאחר מכן יתקיים מופע פתיחה חגיגי בהשתתפות יוני רכטר ונגנים במעמד ראש עיריית עכו מר שמעון לנקרי ונכבדי עכו ערבים ויהודים. עוד בין אירועי הזמרייה – יו מקהלות הילדים והנוער, כולל סדנאות וקונצרטים, מופע 'כלניות בין החומות, עם המנצח זולי פרנק, להקת ג'אז-רוק וזמרים. מופע של דודי זבה וזמרות האופרה הישראלית, וקונצרט סיום שיוקדש למוזיקה דרום אמריקאית, ובמרכזו 'מיסה קריאולה' מאת אריאל רמירז בהשתתפות מקהלת האיחוד וזמרי מקהלה מתוך הקהל.  

לכרטיסים ומידע נוסף 03-6041808 www.zimriya.org/

יוני רכטר (צילום: משה צ'יטיאת)
יוני רכטר (צילום: משה צ'יטיאת)