1. הנוער לשלטון

טלוויזיה

מריאנו אידלמן וליאת הר-לב מככבים ב'מי פה הבוס', סיטקום חדש ב'כאן חינוכית'

שלי, שי וגומא (שחר טבוך, עמית הכטר, אביב פנקס) הם יזמים צעירים. השלושה מכינים סרטוני פרסומת מגניבים ומעלים אותם לרשת. יום אחד הם מקבלים תקציב ומתבקשים לעשות פרסומת אמיתית. עכשיו הם צריכים להמציא מנהל מבוגר. הם מבקשים מסגל (מריאנו אידלמן), שחקן די מבוגר ודי כושל, שישחק בתפקיד המנכ"ל. הוא נכנס לדמות  ומצליח להרשים את הלקוח מעבר למצופה. הבעיות מתחילות כשאל המשרד מתחילות לזרום הצעות נוספות, וסגל מוצא את עצמו כשותף מלא במשרד הקטן, שמתחיל אט אט לצבור תאוצה. חמוטל מנהלת המשרד (ליאת הר לב) מצטרפת לחבורה, אחרי שהייתה אמורה להינשא לבחור שנטש אותה יום לפני החתונה. יוצרים: שירילי דשא, רועי שגב ויגאל שפירא. במאי ירון שילון. 

החל מה-1.8, בימים א' ו-ד', בשעה 15:20 בכאן חינוכית ובדיגיטל

מתוך ''מי פה הבוס'' (צילום: באדיבות כאן חינוכית)
מתוך ''מי פה הבוס'' (צילום: באדיבות כאן חינוכית)

2. לוהט בהיכל

מוזיקה

היכל התרבות תל אביב חוגג את הקיץ עם יומיים של מוזיקה ישראלית

היכל התרבות תל אביב יקיים סדרת מופעי קיץ בסוף השבוע הבא. בין המופעים שלומי שבת ישיק את האלבום החדש ‘שלומי וחברים 3’ במופע חגיגי במיוחד (5.8), אילן וירצברג יארח את דניאל סולומון ודנה עדיני במופע ‘בציר טוב’ ועד היום (5.8), קרולינה תקיים את ‘So Close’, המופע האינטימי החדש שלה (6.8) וגיל שוחט, רמי קליינשטיין, שלמה גרוניך יעלו את המופע המצליח ‘7 פסנתרי כנף, במה אחת’ (6.8).

 5-6.8 היכל התרבות תל אביב, כרטיסים: Hatarbut.co.il | *9644 Ticketmaster  

להקת שלווה (צילום: יוחנן כץ)
להקת שלווה (צילום: יוחנן כץ)

3. רדיו חזק

מוזיקה

תיסלם חוגגים 40 שנה לאלבום ומוציאים גרסת רימיקס

לרגל חגיגות הארבעים יצאה הלהקה לסיבוב הופעות גדול שהתחיל ביולי 2021 שיא הסיבוב יגיע בכמה מופעים גדולים. ב-5.8 באמפי בקיסריה עם אמיר דדון; ב-18.8 הם יארחו את אהוד בנאי בבריכת השולטן במסגרת 'חוצות היוצר'; וב-23.9, יצדיעו חברי תיסלם לגיבורי ילדותם דני סנדרסון ושלום חנוך במסגרת פסטיבל ראשון לציון בלייב פארק. האלבום 'רדיו חזק', יצא לאור בינואר 1981 והפך מיד ללהיט. זה היה אלבום רענן בכתיבה, באנרגיה, בהפקה המוזיקלית  ובוויזואליות החצופה שלו. לכבוד התאריך העגול משחררת הלהקה הוצאה מחודשת של האלבום עם מיקסים חדשים שבישל יזהר אשדות מההקלטות המקוריות. המיקסים החדשים עושים שימוש בטכנולוגיה עכשווית שהתקדמה באופן דרמטי בארבעים השנים האחרונות, תוך הקפדה על שמירת רוח האלבום המקורי. 

תיסלם (צילום: אוהד רומנו)
תיסלם (צילום: אוהד רומנו)

4. אירופה הקלאסית בחמישה ימים

מוזיקה

פסטיבל 'פליציה בלומנטל' מציע ביצועים נפלאים

פסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה ה-23 חוזר במתכונת קיצית עם קונצרטים של מוזיקה מימי הבארוק ועד ימינו, מוזיקת לאדינו, מוזיקה ברזילאית, מוזיקה ישראלית ועוד. בין המשתתפים יסמין לוי, שם טוב לוי, יניב ד'אור, רוברט מרקהם, זמרי האקדמיה של קלן בניצוח מייקל ווילנס, הפרויקט הקאמרי הישראלי, תזמורת בארוקדה, התזמורת הקאמרית הישראלית, דניאלה סקורקה, אנסמבל קפריזה, אנסמבל נאיה ועוד רבים אחרים. בפסטיבל יככבו יצירותיהם של לאונרד ברנשטיין, דימיטרי שוסטקוביץ', איגור סטרווינסקי, מורטון גולד וסטיב רייך, בביצוע הרכב כלי ההקשה טרמולו, אנסמבל מיתר והפרויקט הקאמרי הישראלי. תזמורת הבארוקדה והתזמורת הקאמרית הישראלית בהשתתפות סולנים מגרמניה ומאנגליה יבצעו יצירות מהתקופה הקלאסית ותקופת הבארוק האירופאית ואופרה חדשה, 'קערת הקריסטל' מאת חנה אג'יאשווילי תועלה בבכורה.

3-7.8 מוזיאון תל אביב לאמנות, לפרטים וכרטיסים: fbmc.co.il או בטלפון 03-6201185

התזמורת הקאמרית הישראלית (צילום: יואב איתיאל)
התזמורת הקאמרית הישראלית (צילום: יואב איתיאל)

5. ג'אז לסוף קיץ

מוזיקה

היכל התרבות מעלה סדרת מופעים בניהולו של אלי דג'יברי

היכל התרבות תל אביב – מציג סדרה של חמישה מופעי ג'אז, החל מהשבוע הבא, שיתקיימו במתחם חדש בהיכל - Sela Lounge. את הסדרה, בניהולו האמנותי של המלחין, המעבד ונגן הסקסופון המוערך אלי דג'יברי תפתח שלישיית יונתן אבישי. אבישי הוא פסנתרן מבוקש ושותף קבוע בפרויקטים של החצוצרן אבישי כהן והבסיסט עומר אביטל, יונתן אבישי הוא ללא ספק אחד מהקולות המקוריים והייחודיים בסצנת הג'אז העכשווית. יונתן אבישי פסנתר, יובל כהן סקסופון סופרן, ברק מורי בס. המופע הבא בסדרה, שלישיית יותם זילברשטיין עם אורח מיוחד ז'וקה פריפיניאן, יעלה ב-1.9.

11.8 21:00 סלע לאונג', היכל התרבות, תל אביב. למידע נוסף: ככר התרבות ת"א 03-5430771

אלי דג'יברי (צילום: דן בלילטי)
אלי דג'יברי (צילום: דן בלילטי)

6. מבט מבפנים

מחול

להקת המחול הקיבוצית פותחת זירה דיגיטלית

להקת המחול הקיבוצית מציגה את Insiders, זירה דיגיטלית החושפת יצירות מקוריות ואישיות של רקדני הלהקה. הפרויקט שיצא לדרך בתום שנת הקורונה, הפך בשיתוף פעולה עם צוות יוצרי קולנוע, בראשותו של במאי הקולנוע עומר בן דוד והמפיק אמיל בדר, לחוויה קולנועית מרגשת ומפתיעה של מחול עכשווי המעניקה לו רבדים ועמקים חדשים. הפרוייקט כולל 12 עבודות קצרות, של עד 10 ד' כל אחת, בהן ניתן לצפות אונליין באתר שהופק במיוחד לפרויקט. ניהול אמנותי נדב גל, מנהל קיבוצית 2, להקת המחול הקיבוצית, קונספט לאה בסודו-גרק, צלם עמרי ברזילי.

החל מ-1.8, כרטיס ב-50 שקלים מאפשר צפייה בכל היצירות למשך 24 שעות. https://www.insiderskcdc.com

מופע המחול של הלהקה הקיבוצית (צילום: אייל הירש)
מופע המחול של הלהקה הקיבוצית (צילום: אייל הירש)

7. סוף החופש הגדול

ילדים

תיאטרון אורנה פורת חוגג חמישים שנה 

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער פותח את העונה ה-50 לפעילותו עם חגיגה של מיטב ההצגות לסיום חופשת הקיץ. בין התאריכים 30-23 באוגוסט 2021 יעלו 26 הצגות שונות לגילאי שנה עד 15. בין ההצגות שישתתפו בחגיגת סוף הקיץ: 'היפה והחיה', בשיתוף להקת המחול פרסקו; 'שוליית הקוסם', עיבוד לקלאסיקה אהובה; 'הנעליים של אדון סימון'; ''דבר עברית', הצגת יחיד על יום בחייו של, אליעזר בן יהודה; 'מחסן השטוזים של דתיה'; 'אדיסון', הצגה שמספרת את סיפור חיי תומס אדיסון הילד; 'שקשוקה ושוד הלימונים הגדול' ועוד.

23-30.8 במוזיאון תל אביב לאמנות ובמוזיאון ארץ ישראל. רכישת כרטיס להצגה מאפשר גם כניסה חופשית לתערוכות של המוזיאונים ביום ההצגה. https://www.porat-theater.co.il

''שקשוקה ושוד הלימונים הגדול'' (צילום: כפיר בולוטין)
''שקשוקה ושוד הלימונים הגדול'' (צילום: כפיר בולוטין)

8. לחובבי הז'אנר

קולנוע

פסטיבל אנימיקס השנתי ייפתח בשבוע הבא בסינמטק

‘אנימיקס’ תל אביב - הפסטיבל הבין לאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה יתקיים השנה בפעם ה-21. כבכל שנה, יציג הפסטיבל, לצד ההקרנות והסדנאות למבוגרים - תכניות לקהל הילדים כשהשנה מתחדש הפסטיבל גם בתוכנית לבני נוער. התוכניות יכללו מבחר של סרטי אנימציה - בעיקר חדשים, שנאספו באהבה לאמנות, לסיפור ולילדים, וגם למבוגרים. אוסף הסרטים נבנה מתוך כוונה לייצר מפגש משותף לילדים, להורים, וגם לסבים והסבתות. כך גם מגוון סדנאות בניהן סדנה עם אורי פינק, סדנת משחק באנימציה וסדנת פלסטלינה. מארגני הפסטיבל ממליצים להורים, ילדים, סבים וסבתות להגיע לרצף של סדנאות וסרטים, ולפנות גם זמן להסתובב בשוק הקומיקס ובפעילויות במרחבי הסינמטק. מנהל אמנותי ניסים חזקיהו.

10-14.8 סינמטק תל אביב, מחירי הכרטיסים לאירועי הילדים ינועו בין 25-40 שקלים. http://www.animixfest.co.il/

מתוך הסרט ''הנמר שביקש לשתות תה'' (צילום: יח''צ)
מתוך הסרט ''הנמר שביקש לשתות תה'' (צילום: יח''צ)

9. הזהו האדם

עיון

בית הקונפדרציה מציע מפגש בעקבות פרימו לוי

בית הקונפדרציה בירושלים בניהולו של אפי בניה ממשיך להעמיק את פעילותו בעולם הספרות ובמסגרת סדרת 'כעוף החול', יקדיש השבוע (4.8) מפגש מיוחד לסופר וההומניסט הגדול פרימו לוי. כותרת המפגש, אותו תערוך ותגיש שירי לב ארי, היא 'התבוננו וראו הזהו אדם', וישתתפו בו ד"ר מנואלה קונסוני, ראש החוג ללימודים רומניים באוניברסיטה העברית, החוקרת את תרבות איטליה בראי השואה; העיתונאי והמתרגם מירון רפופורט; פרופ' אורי ש' כהן, סופר וחוקר ספרות עברית ואיטלקית; והמתרגם והסופר יונתן פיין. קטעי קריאה: קובי זיסלין ומוזיקה: יהלי סובול.

4.8 20:30 בית הקונפדרציה, ירושלים. לכרטיסים: "בימות" - 6226*

שיר לב-ארי (צילום: תומר אפלבאום)
שיר לב-ארי (צילום: תומר אפלבאום)

10. אהבה בת 20

קלאסי

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית בקונצרט פרידה עם זמרי ונגני בית הספר רימון

באירוע אחרון לקהל טרום סגירתה, תופיע תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית לצד זמרי ונגני רימון - ביה"ס למוזיקה, בקונצרט סוף השנה של מסלול ההלחנה, העיבוד והניצוח שבראשו עומד המנצח, הפסנתרן והמלחין ירון גוטפריד שינצח על הערב. בקונצרט יבוצעו עיבודים ותזמורים אמנותיים סימפוניים שנכתבו על ידי מוזיקאי רימון: החל מהבדינרי של באך דרך מוזיקה ערבית של מוחמד עבד אל והאב, מוזיקה יהודית חסידית ויצירות שהפכו לפסקול ישראלי - ממשה וילנסקי וסשה ארגוב ועד עידן רייכל, וכלה במוזסיקה ברזילאית מהבוסה נובה, השורו והסמבה, לצד מוסיקה אירית מלהיבה.

1.8 20:00 מוזיאון ת"א לאמנות, אולם רקנאטי, שד' שאול המלך 27, ת"א

ירון גוטפריד (צילום: אנדרס)
ירון גוטפריד (צילום: אנדרס)