"לקח אותי תחת חסותו": השרה לשעבר והעיתונאית שלי יחימוביץ' התראיינה היום (חמישי) לתוכניתם המיוחדת של הפרשנים והכתבים הצבאיים יואב לימור ואלון בן דוד ב-103FM, לזכרם של עמיתם רוני דניאל, שהלך לעולמו במפתיע בתחילת השבוע. יחימוביץ' סיפרה על הרגשתה: "עצוב קצת, כל כך מוזר, מן שוק כזה. בהתחלה הדמעות חנקו את הגרון ואח"כ אתה מסתגל, אבל יש בזה משהו בלתי נתפס. רוני, שהיה כל כך מלא חיים ואסרטיבי ושמח ומצחיק פשוט איננו ברגע אחד".

העיתונאית סיפרה על הקשר המיוחד בין השניים: "כשהגעתי ככתבת צעירה בדרום מבאר שבע למערכת בתל אביב הוא ורזי ברקאי ממש קלטו אותי בלארג'יות, בחום, רוני ממש לקח אותי תחת חסותו. בד"כ אני לא אומרת את זה על גברים אבל הוא ממש טיפח בי, השקיע בי תשומת לב גם מקצועית וגם דאג שאכיר את העיר הגדולה והלכנו להמון מקומות חדשים כמו בליכוד שנתניהו התמודד פעם ראשונה כפוליטיקאי. היינו ממש ממש חברים. הוא במידה רבה היה כוח מניע בהיכרות ביני לבין אבי ילדיי נועם".

המגישים ציינו כי "היו לו (רוני דניאל) לא מעט התנגשויות עם פמיניסטיות על אמירות שפורשו כשוביניסטיות", על כך השיבה יחימוביץ': "הוא היה מהדור שלא ממש פוליטיקלי קורקט בוא נהיה כנים. מאוד אהבתי את רוני והייתי מאוד קרובה אליו אבל אני יכולה להגיד שאם מדברים על הטרדות מיניות, רוני מעולם לא עשה את זה ויש לי פז"ם עם רוני של שנים גם בקול ישראל וגם בחדשות ערוץ 2. הוא היה בן אדם שלא היה מסוגל לפגוע בזבוב".

"הייתה לו עוד תכונה שאין להרבה אנשים - לא היה לו סולם פנימי מעמדי. הוא אף פעם לא התייחס יותר טוב לממונים אליו, ופחות טובים לכפופים לו או נמוכים ממנו בדרג. החברות שלו עם הצוותים תמיד הייתה חברות של שוויון מלא, והצלמים והמקליטים וכולם אהבט אותו אהבת נפש. לא היה לו את המדרג הזה".

"לרוני היו כל כך הרבה תכונות נפלאות שכיפו על ההבדלים לכאורה בינינו", הוסיפה. "בסופו של דבר אנחנו הסכמנו על רוב הדברים, זה לא שהיינו שני יריבם אידאולוגיים. איכשהו הוא הצטייר בעיניי הברנז'ה כסוג של נץ, הוא לא היה נץ. הוא היה ממלכתי". "הוא היה מאוד מפלגת העבודה של פעם", אמרו המגישים, ויחימוביץ' הסכימה: "נכון, אם צריך להגדיר אותו פוליטית, שם הוא היה". "הוא היה באמת פטריוט", הוסיפה. "גם כשהייתה לו ביקורת, זה היה ממקום אוהב. "אפרופו הפיטורים של בוגי יעלון, יש משהו משותף בין השניים האלה, משהו דורי, אני בטוחה שהוא חיבב את בוגי מאוד".

משה יעלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
משה יעלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

"אבל בסוף, בחברות אמיתית אתה לא מתעסק עם הקשקושים האלה", אמרה עוד. "אתה מכיר אדם מצחיק עד מוות. אני זוכרת שהיינו על סירה של חבר שלו, אני ונועם וילדיי והוא ועוד כמה אנשים, הוא קפץ למים ורקד ריקוד של שחייה צורנית. פשוט נשפכנו כי הוא עשה את זה בצורה נשית ועדינה, ועשה את כל הריקוד. הוא היה באמת מצחיק".

"הוא באמת לא פחד"

"צריך להגיד משהו במישור האישי של רוני", פצחה יחימוביץ' בסיפור אישי על דניאל. "אמנם זה דובר, אבל רוני באמת חווה טרגדיה נוראה כשהוא ושלומית שכלו את בנם יחידם בגיל 13 מהתקף אסטמה. אני הכרתי אותו אז מיד אחרי, הכרתי רוני שהיה כבוי. אבל גם כשהיה כבוי, הוא היה מלא אנרגיה. אני זוכרת שהוא אמר לי משהו שמאוד אפיין את האישיות שלו אח"כ - 'אחרי שקורה לך דבר כזה אתה לא מפחד יותר משום דבר, כי קרה לך הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות. אז ממה אני אפחד?'. אז כל השידורים שהוא נוזף בכתבים שמחפשים מחסה זו לא הייתה הצגה, הוא באמת לא פחד".

רוני דניאל ז''ל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
רוני דניאל ז''ל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לימור ובן דוד צחקו על כך שלקראת סוף חייו פחד דניאל מהקורונה. "זה נכון", אמרה העיתונאית, "גם דיברתי על זה עם חבר משותף. אנחנו נורא עצובים, אבל רוני לא הזדקן, מותו היה פתאומי והוא לא חווה דעיכה".