1. נוער שוליים

טלוויזיה

יהודה לוי, שני כהן ויניב ביטון מככבים בדרמה החדשה של 'כאן'

דרמת המתח החדשה 'עלומים’, עוסקת באפשרות של נערים בשולי החברה לשנות את מהלך חייהם. הסדרה מגוללת את מורכבות היחסים של הנערים עם מפקד תחנת המשטרה (יניב ביטון), אחרי שלבית הספר שלהם מגיע יניב (יהודה לוי), איש עסקים תל אביבי שמרצה עבודות שירות. מתברר שלאושר (אמיר טסלר) יש סיכוי להתגייס לצבא ולשנות את מהלך חייו. בעידודם של יניב ונעמי (שני כהן), מורתם המסורה של הנערים, אושר מתחיל תהליך של ‘מחיקת תיקים’ לקראת גיוס לצה"ל, בעוד שהוא נקרע בינם לבין חברו הטוב מנחם (אופק פסח), שלא מניח לו להתקדם בחייו. עוד משתתפים בסדרה רונה לי שמעון ובן סולטן. יוצר ותסריטאי ראשי גיא סידיס, יוצרת שותפה ותסריטאית נירית ירון, יוצר שותף, תסריטאי ובמאי תאופיק אבו-והיל, מפיקים: עמית דקל ונירית ירון.

החל מה-4.10 בימים שני וחמישי בשעה 21:30, כאן 11

יהודה לוי, יניב ביטון ושני כהן ב''עלומים'' (צילום: באדיבות כאן 11)
יהודה לוי, יניב ביטון ושני כהן ב''עלומים'' (צילום: באדיבות כאן 11)

2. מבאך ועד שופן

קלאסי

יבגני קיסין חוגג יומולדת ברסיטל חגיגי

הפסנתרן יבגני קיסין מגיע לרסיטל מיוחד בישראל לרגל יום הולדתו ה-50. הפסנתרן הדגול יליד בריה"מ זכה להכרה בין-לאומית של אחד מגדולי הפסנתרנים בדורו. קיסין החל לנגן ולאלתר בהיותו בן שנתיים. בגיל שש הוא החל ללמוד בבית הספר למוזיקה ע"ש גנסין במוסקבה, שם קיבל שיעורים מאנה פבלובנה קנטור - מורתו היחידה. את הקונצרט החגיגי בבנייני האומה תפתח היצירה טוקאטה ופוגה ברה מינור מאת באך. באך חיבר את היצירה לעוגב, והפסנתרן קארל טאוסיג, תלמידו של ליסט, ערך לה נוסח ססגוני ועשיר לפסנתר. עוד בתוכנית העשירה אדאג'ו מאת מוצרט בסי מינור, הסונטה לפסנתר, אופ' 110 מאת בטהובן, 'שבע מזורקות', ואנדנטה ספינאטו וגראנד פולונז בריליאנט מאת שופן. 

7.10 מרכז הקונגרסים הבינ"ל, בנייני האומה, ירושלים

יבגני קיסין (צילום: יוהאן סבסטיאן הנל)
יבגני קיסין (צילום: יוהאן סבסטיאן הנל)

3. עם הפנים לעתיד

אמנות

אירוע אמנות רב-תחומית בעקבות אורי קצנשטיין יתקיים בחולון

ערב אמנות רב-תחומית ברוחו ובהשראתו של האמן אורי קצנשטיין, שעבודותיו התאפיינו בחיבורים ייחודיים וחסרי פשרות בין פרפורמנס, סאונד, וידאו ופיסול יתקיים במרכז לאמנות דיגיטלית חולון. באירוע יוצגו כ-20 מופעים, עבודות פרפורמנס, סאונד, וידאו ומדיומים מעורבים של אמנים ישראליים, לצד עבודות פילם מוקדמות של קצנשטיין מניו יורק וישראל, הנחשפות לראשונה מזה 40 שנה. עוד באירוע, יושק אלבום חדש ומיוחד מעבודות הסאונד של קצנשטיין לאורך השנים, הכולל קטעים ניסיוניים שלא נשמעו עד כה. בין האמנים המשתתפים: אהד פישוף, ישי אדר, זוהר שפיר (ניקו טין), יובל מנלדסון, שחר מרקוס, גיא דוביוס, נמרוד גרשוני, אנה ווילד, אדר גולדפרב, תמי בן תור ועידו גורדון.

9.10 החל מ-18:00 במרכז לאמנות דיגיטלית חולון

מתוך התערוכה לכבודו של אורי קצנשטיין (צילום: באדיבות המרכז לאמנות דיגיטלית)
מתוך התערוכה לכבודו של אורי קצנשטיין (צילום: באדיבות המרכז לאמנות דיגיטלית)

4. דלתות מסתובבות הגירסה הגברית

טלוויזיה

ג'יימס וולק מככב בסדרה החדשה 'פשוט ג'ו'

‘פשוט ג'ו’ (‘Ordinary Joe’) היא דרמה של רשת NBC שיצר צמד התסריטאים והמפיקים המועמדים לפרס ה’אמי’ גארט לרנר וראסל פרינד (‘האוס’), שגם מפיקים את הסדרה. בסדרה מככבים ג'יימס וולק (‘השומרים’, ‘מד מן’), נטלי מרטינז (‘ממלכה’), צ'רלי ברנט (‘בובה רוסית’, ‘את’) ואליזבת' לייל (‘עד עצם היום הזה’). במרכז הסדרה עומד ג'ו קימבריו (וולק), שבטקס סיום הקולג' שלו קיבל החלטה גורלית. הסדרה עוקבת אחר שלושת צירי הזמן האפשריים שיתפתחו כתוצאה מכל אחת מהאפשרויות שניתנו לו, ובוחנת את השאלה כיצד חייו היו נראים אם היה מקבל החלטה המבוססת על אהבה, נאמנות או תשוקה? עוד משתתפים בסדרה טדי סירס (‘הסקס של מאסטרס’), אדם רודריגז (‘מחשבות פליליות’, ‘רוזוול’), ודיוויד וורשופסקי (‘קפטן פיליפס’).

החל מה-29.9, ימי רביעי ב-20:45, ב-HOT3, ב-HOT VOD וב-NEXT TV

מתוך ''פשוט ג'ו'' (צילום: באדיבות HOT)
מתוך ''פשוט ג'ו'' (צילום: באדיבות HOT)

5. חוזרים לשוק מחול

פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' ייפתח בשישי הבא

בשנתו השמינית מציג פסטיבל המחול 'מיפו עד אגריפס' תכנית כמעט בלתי אפשרית כולל שני מופעים בינלאומיים. ייחודו של הפסטיבל מיוזמתה של קבוצת ק.ט.מ.ו.ן, הוא בחללים הבלתי שגרתיים בהן מוצגות העבודות. פותחת את הפסטיבל אורי לנקינסקי עם העבודה 'ג'קי בשוק – סיור כוריאוגרפי בשוק מחנה יהודה', בהנחיית דמות בהשראתה של ג'קי קנדי (7.10 19:00, יציאה מבית אליאנס, כי״ח 5, ירושלים). עוד בתוכנית 'שטח אפור' – ארבע נשים מתמודדות עם הסגר, 'קדימה', מאת אדוארד הו, (5-7.10 בבית אליאנס), 'תביה לאי קיבול' של הרקדן-כוריאוגרף ג'ייסון מרטין (5-7.10 בית אליאנס) ועוד. האירועים יתקיימו בהתאם להנחיות התו הירוק.

לפרטים: https://catamon.com/about/festival/

ג'קי בשוק (צילום: אפרת מזור)
ג'קי בשוק (צילום: אפרת מזור)

6. לשומעם בלבד

טלוויזיה

ג'ייק ג'ילנהול מככב בגירסה החדשה של 'האשמה'

הכוכב ההוליוודי משתתף בגרסה האמריקאית לסרט הדני המשובח שיצר גוסטב מולר בשנת 2018. הבמאי אנטואן פוקואה (‘המטרה: הבית הלבן’), התסריטאי ניק פיצולאטו (‘בלש אמיתי’) מובילים מותחן שמתרחש כולו בלוקיישן אחד - וסובב סביב עובד במוקד החירום הטלפוני 911 (ג'ילנהול), שמקבל שיחה מאישה שטוענת שנחטפה. רוב השחקנים  שמופיעים בסרט ‘האשמה’ (בהם כוכבים כמו אית'ן הוק, ריילי קיאו ופיטר סארסגארד), מופיעים בסרט בקולם בלבד.  הפורמט המלחיץ התאים בדיוק לצילומים שנעשו בתקופת הסגרים בארצות הברית וג'ילנהול סיפר בראיון לקראת צאת הסרט, שכל השיחות עם השחקנים האחרים הוקלטו, כנהוג בימינו אלה, באמצעות זום, מה שאפשר להפקה לגייס שמות שווים מכל העולם.

החל מהיום בנטפליקס

מתוך ''האשמה'' (צילום: באדיבות נטפליקס)
מתוך ''האשמה'' (צילום: באדיבות נטפליקס)

7. קחו אוויר

לכל המשפחה

אחרי הפסקה של שנתיים מחר יתקיים אירוע צליחת הכינרת בחוף צמח

לאחר שנתיים ללא אירועי ספורט חוזר מחר לצמח אירוע צליחת 'ספידו' ה- 67 בכינרת ע"ש יעקב חסיד. בצליחה יתקיימו שני מסלולי שחייה עממים: 1.5 ק"מ ו 3 ק"מ. לאורך המסלול יוצבו רפסודות שיאפשרו מנוחה לשוחים במקצה ותנאי שחייה אופטימליים. כל צולח יקבל צמיד בקרת כניסה ויציאה, שיאפשר בקרה לגבי הנכנסים והיוצאים מהמים. 
 
האירוע יערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולתו הירוק ב-2.10. לפרטים והרשמה: https://speedo.co.il/zliha67/

מתוך אירוע צליחת הכינרת (צילום: פטריסיה בן עזרה)
מתוך אירוע צליחת הכינרת (צילום: פטריסיה בן עזרה)

8. שירי תשיר לנו סולו

מוזיקה

הזמרת שירי מימון תתארח בקונצרט מיוחד של תזמורת הסינפונייטה הישראלית

במסגרת הסדרה הישראלית של הסינפונייטה הישראלית באר שבע, יארחו התזמורת ומאסטרו גיל שוחט את שירי מימון, שתבצע משיריה האהובים והמוכרים בעיבודים לתזמורת. בין השירים שתבצע מימון בקונצרט: ‘השקט שנשאר’, ‘נשימה’, ‘טיפה’, ‘יותר טוב לסלוח’, ‘אהבה קטנה’, ‘לאן שלא תלכי’, ‘יא מאמא’ ועוד. לצד אלה תבצע התזמורת יחד עם גיל שוחט את היצירה האהובה ‘פר גינט’ של אדווארד גריג וקונצ׳רטו וירטואוזי ביותר לאבוב מאת שוחט עצמו.

9.10, ב-21:00 המשכן לאמנויות הבמה, באר שבע

שירי מימון (צילום: אוהד רומנו)
שירי מימון (צילום: אוהד רומנו)

9. מאיפה אנחנו באים

פסטיבל

היכל התרבות פתח תקווה חוזר לפסטיבל שורשים 

היכל התרבות פתח תקווה בשיתוף מפעל הפיס יקיימו גם השנה את פסטיבל 'שורשים', במהלכו יועלו מופעים ואירועים שעוסקים בעושר התרבותי של החברה הישראלית. בין המופעים - שמעון בוסקילה במופע להיטים (6.10 20:30), פירקת אל-נור מארחים את יוסי בגדדי וג'יאנא נאדף במופע של מוזיקה ערבית (5.10 20:30), מופע הוקרה לאנריקו מסיאס וגם – הרצאות וסיורים. בערב הראשון (4.10 20:30) יועלה המופע 'לילות יפו – הערב רוקדים' של תיאטרון יפו.

4-7.10, היכל פיס לתרבות ואמנות פתח תקווה. תיאטרון הבית גולדה ע"ש גברי לוי, פתח תקווה. לפרטים וכרטיסים אתר ההיכל או בטלפון 03-9125222

שמעון בוסקילה (צילום: רונן אקרמן)
שמעון בוסקילה (צילום: רונן אקרמן)

10. נסרין קדרי מוציאה את העצבים

טלוויזיה

אודי כגן חוזר לעונה חדשה של 'קארפול קריוקי'

אחרי הפוגה קלה חוזר הקומיקאי אודי כגן לכיסא הנהג לשמונה פרקים חדשים של 'קארפול קריוקי', בהם ישתתפו נסרין קדרי, עידן חביב, ארקדי דוכין, עדן חסון, מוקי, משה פרץ ולהקת אתניקס. גם הפרקים החדשים יישענו על צחוקים, שטויות והרבה מוזיקה טובה. הכל יכול לקרות בתוך האוטו ומחוצה לו, ובכל פרק ישולבו עצירות והפעלות שיותאמו לכל אורח: תחרות אכילת חריף עם זאב נחמה מ'אתניקס', תחרות זיהוי משוררים עם מוקי, נסיעה ברכבת הרים עם משה פרץ, דיג לילי במרינה עם ארקדי דוכין ופריקת עצבים בחדר זעם עם נסרין. עורכים: דנה פוליג ואודי כגן, במאית: דנה פוליג, מפיקה: מיכל שלף, גרוס הפקות.

פרק ראשון ב-7.10, 22:00 בכאן 11

אודי כגן (צילום: משה נחומוביץ)
אודי כגן (צילום: משה נחומוביץ)