1. ככה סתם

טלוויזיה

קארי, מירנדה ושרלוט חוזרות לרחובות ניו יורק

עשר שנים אחרי צאת הסרט ולמעלה משבע עשרה שנים מאז שירדו משידור, חוזרות הבנות של 'סקס והעיר הגדולה' לסדרת ההמשך 'פשוט ככה: סקס והעיר הגדולה, פרק חדש מתחיל', הפעם בלי סמנת'ה הנפלאה. הסדרה תשודר בישראל רק למנויי HOT. בסדרה מככבות שרה ג'סיקה פרקר, קריסטין דיוויס וסינת'יה ניקסון. הסדרה תעקוב אחרי שלושתן בעוד הן מנסות לצלוח את המסע מהמציאות המורכבת של החיים בגיל 30 למציאות העוד יותר מורכבת של החיים בגיל 50. עוד ישובו לסדרה מר ביג (כריס נות') סטנפורד (ווילי גרסון, שנפטר במהלך הצילומים), אוון הנדלר, דיוויד אייגנברג ומריו קנטון, כמו גם שרה רמירז, שריתה צ'אודורי, ניקול ארי פרקר וקארן פיטמן.

ימי חמישי, 22:30 ב-HOT3

2. תיאטרון עולמי

פסטיבל

ההצגה 'יבגני אונייגין' פותחת את פסטיבל התיאטרון הבינלאומי של 'גשר'

ההצגה 'יבגני אונייגין' מאת פושקין, בבימויו של הבמאי המוערך אלביס הרמניס מגיעה לתיאטרון גשר במסגרת פסטיבל Jaffa Fest 2021, פסטיבל התיאטרון הבינלאומי של יפו, פרי יוזמתו של תיאטרון גשר, שנפתח היום. עוד במסגרת הפסטיבל 'קונצ' – קריאה מבוימת במסגרת הפרויקט 'עתיד התיאטרון', קומדיה מוזיקלית שחורה של אריאל ברונז ובהשתתפותו על החלום להצליח בחו"ל; 'גורביץ' הפסיכי', קריא ברומן החדש של דינה רובינה; 'האף' - סרט אנימציה ומפגש עם היוצר אנדריי חרז'נובסקי; 'עדות' - הצגה אונליין בשיתוף הקהל. יצירה חדשה של התיאטרון המקוון Arlekin Players Theatre המבוססת על סיפורי הגירה יהודית; 'פסנתרן על הגשר' - טעימה מפסטיבל המוזיקה מאיטליה Music-Fest Perugia, TLV Street Show - היסטוריה חיה ברחובות תל אביב, בשיתוף עם התיאטרון האמנותי הנייד של מוסקבה, בבימויו של סשה קריינדלין. 

10-31.12 למידע וכרטיסים https://www.jaffafest.com/

מתוך החזרות של יבגני אונייגין (צילום: באדיבות תיאטרון גשר)
מתוך החזרות של יבגני אונייגין (צילום: באדיבות תיאטרון גשר)

3. נשים בראש

אמנות

תערוכת האמנות הישראלית מצדיעה השנה לנשים

בנק הפועלים באמצעות המרכז לבנקאות חברתית וקרן פועלים בקהילה בחר עשרה ארגוני ועמותות נשים הפועלים למען מנהיגות נשית ומסייעים לנשים מכל מגוון האוכלוסיות. התרומות יועברו לעמותות 'רוח נשית', 'הופכות את היוצרות', 'פורום מיכל סלה', 'איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בישראל' ועוד. בתערוכה יוצגו כ-500 עבודות של אמנים מובילים בישראל שיתפרסו בשש קומות הבניין של הנהלת בנק הפועלים בתל אביב. כחלק מהתערוכה תהיה תערוכת נושא 'סלמנדרה' בה יוצגו עבודות של אמנים מוכרים. בנוסף תהיה חנות מוזיאון בה יימכרו מוצרים נבחרים כמו: ספרי בישול, תיקים, סלים ופריטים נוספים. ההכנסות ממכירות המוצרים יועברו לעמותות הנשים.

11.12 בין השעות 19:00-22:00, 12-14.12 בין השעות 18:00-21:00. רחוב יהודה הלוי 63, תל אביב

היצירה של דלית מרום (צילום: יח''צ)
היצירה של דלית מרום (צילום: יח''צ)

4. טרגדיה על-זמנית

קולנוע

הסרט החדש 'בשם האח' מביא למסך עיבוד עכשווי ל'אנטיגונה'

סרט חדש של הבימאית סופי דרסאפ, 'בשם האח', הוא עיבוד עכשווי, מחשמל, מרגש ועטור פרסים לטרגדיה היוונית מאת סופוקלס 'אנטיגונה'. בסרט אנטיגונה (נהימה ריצ'י), היא סטודנטית מצטיינת העוקפת את החוק, כשהיא מסייעת לאחיה לברוח מהכלא. הטבעת מתהדקת סביב צווארה והיא נאלצת לעמוד מול רשויות החוק, ומול אביו הפוליטיקאי של בן זוגה. בסירובה להתפשר על חוש הצדק שלה היא סוחפת את חבריה לתמיכה גורפת ברשתות החברתיות ובמחאות צבעוניות. האם תשתף אנטיגונה פעולה עם הרשויות להבטחת עתידה, או שתלך עם ליבה, אהבתה ונאמנותה למשפחתה? הסרט, הפקה צרפתית-קנדית, זכה בפרס הסרט הטוב בפסטיבל טורונטו ובעוד 21 פרסים בינלאומיים חשובים.

החל מ-16.12 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

מתוך החידוש לאנטיגונה (צילום: באדיבות הסינמטק)
מתוך החידוש לאנטיגונה (צילום: באדיבות הסינמטק)

5. קצר בתקשורת

אמנות

האמן הגרמני כריסטופר הרטמן מציג תערוכה חדשה בתל אביב

תערוכת יחיד לאמן כריסטופר הרטמן (נ' 1993, במברג, גרמניה למשפחה שמוצאה מקוסטה-ריקה), בחלל האמנות נסימה-לנדאו בתל אביב. הרטמן יוצר ציורי שמן מלאי חיים, המגוללים סיפור מורכב של יחסים בין אנשים. התערוכה תחת הכותרת 'מה שברצוני לומר', היא שיר הלל למילים שאינן נאמרות. כמו בחמשת שלבי האבל, התקשורת במערכות יחסים אינטימיות יודעת רגעי גאות ושפל, שלעתים מקרבים אותנו למושאי אהבתנו ולעתים מרחיקים אותנו מהם. ציוריו של הרטמן מציגים "קצרים בתקשורת", כפי שהוא מתאר זאת. בעבודותיו ניכרת אמנם השפעת הרומנטיקה הגרמנית, אך הן נשלטות על ידי המבוכה הקרה, המאפיינת את הרגע המתואר. אוצר סטיב נסימה.

6-30.12 נסימה לנדאו, אחד העם 55, תל אביב, שעות פתיחה: שני, שלישי, רביעי, חמישי 10:30-18:00, שישי 10:30-14:30

If I tell you, will you listen (צילום: יח''צ)
If I tell you, will you listen (צילום: יח''צ)

6. המלכה ומיסטר ביג

טלוויזיה

סדרת המתח 'נקודת שוויון' חוזרת לעונה שניה

לאור הצלחתה של העונה הראשונה של סדרת הפשע אקשן הכיפית 'נקודת שוויון', היא חודשה לעונה שניה כמעט מיד לאחר שעלתה בארה"ב בפברואר השנה. הסדרה בכיכובה של קווין לטיפה מבוססת על סדרה משנות ה-80. רובין מק'קול (לטיפה), היא אם חד-הורית לבת מתבגרת, המשתמשת בכישוריה הרבים והמפתיעים שהיא רכשה בעברה כסוכנת ביון, כדי לעזור ולהגן על חפים מפשע. היא נעדרת הרבה מהבית ופועלת כמלאך שומר ומגן על מי שלא יכולים להגן על עצמם. בפתח העונה השנייה, רובין מתמודדת עם ההשלכות של גילוי האמת לבתה דלילה (לאיה דלאון-האייס). דלילה עוברת לגור בבית של אבא שלה. במקביל מרקוס (טורי קיטלס) פונה לעזרת רובין בניסיון לאתר שודדי בנק שהרגו את אחד מחבריו שהיה בלש במשטרת ניו יורק. כריס נות' ('סקס והעיר הגדולה'), מככב כשותף מעברה של רובין, המתווך בינה לבין הCIA. 

החל מה-16.12 ב-yes VOD

7. אם הילארי הייתה נשיאה

טלוויזיה

הסדרה 'הטובות לקרב' חוזרת בעונה רביעית

העונה הרביעית של הסדרה ‘הטובות לקרב’ תשודר בשידור יומי ב-HOT3. את הסדרה יצרו בני הזוג רוברט ומישל קינג והבמאי זוכה ה’אמי’ פיל אלדן רובינסון. כריסטין ברנסקי וקוש ג'אמבו חוזרות לגלם את תפקידיהן כדיאן לוקהארט ולוקה קווין. העונה הרביעית ממשיכה לעסוק במציאות האמריקאית דרך קווי עלילה שונים, שהבולט בהם הוא הפרק הראשון שמתרחש ביקום מקביל בו הילארי קלינטון ניצחה את דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה’ב ב-2016. האם האוטופיה של דיאן היא באמת כה נפלאה? מה המחיר שהחברה האמריקאית תשלם במציאות כזו? עוד מככבים בסדרה גם אריקה טייזל (‘צדק פרטי’), דלרוי לינדו (‘עקיצה ב-60 שניות’), ג'סטין בארת'ה (‘אוצר לאומי’, ‘בדרך לחתונה עוצרים בווגאס’) ושרה סטיל שמשחזרת את תפקידה כמריסה גולד מ’האישה הטובה’. 

החל מה-5.12, ימי ראשון-חמישי בלילה ב-HOT3 וכל הפרקים ב-HOT VOD וב-NEXT TV

הטובות לקרב (צילום: באדיבות HOT)
הטובות לקרב (צילום: באדיבות HOT)

8. רקדני העתיד

מחול

פרויקט הרמת מסך יוצא לדרך השבוע

פרויקט הדגל של משרד התרבות, המהווה את הבמה העיקרית ליוצרים ויוצרות במחול הישראלי, מתקיים זאת השנה ה-32. במסגרת הפרויקט יציגו השנה עשרה יוצרים את עבודות הבכורה שלהם, בחמישה מוקדים שונים ברחבי הארץ. השנה גם יתקיים לראשונה במסגרת הרמת מסך, פרויקט 'מסך לאחור', במסגרתו לפני ובין מופעי המסכים בתל אביב, סטודיו אורה יהפוך למוזיאון חי של קטעי סולו מתוך יצירות עבר שהוצגו לראשונה במסגרת הרמת מסך, בביצוע דור העתיד.

15-18-22.12 תיאטרון ענבל, תל אביב; 16-18-23-24.12, בסטודיו זהבה וז'אק דלל, סוזן דלל, תל אביב; 20-21.12, בית המחול, באר שבע; 22-23.12 מרכז לאמנות המופע, ירושלים; 20.12 הסדנא למחול, געתון; לפרטים וכרטיסים: curtain-up.co.il

אנדראה קוסטנזו מרטיני (צילום: יאיר מיוחס, סטודיו 10 ZOOZ)
אנדראה קוסטנזו מרטיני (צילום: יאיר מיוחס, סטודיו 10 ZOOZ)

9. היפ הופ מקומי

מוזיקה

פסטיבל VAV חוזר לאשדוד

פסטיבל VAV יתקיים השנה בפעם החמישית וישלב את ארבעת האלמנטים המרכיבים את תרבות ההיפ הופ: גרפיטי, די ג'יינג, ראפ, וריקוד. בתוכנית הפסטיבל מופעים, שיחות אמן, תחרויות, סדנאות וגרפיטי. הפסטיבל שמתקיים בעיר בפעם החמישית מציע שלל פעילויות חינם כמו סדנאות ריקוד, תחרויות, הפעלות לכל המשפחה והופעות חיות של אמני היפ הופ מובילים. בי המופעים DJ KUSH, סדנת ברייקדאנס עם אסף גורן, הופעות חיות של אברי ג'י וסבסטיאן, דוד לב ארי, מבוא הדודאים ואופק אדנק בהנחיית גל זהבי ודודי שובל. עוד בתוכנית הופעה של Perki, סדנת גרפיטי עם דודי שובל ותחרות אולסטיילס עם השופטים אלכס קום ומור אדל נחום, כוריאוגרפית ורקדנית היפ הופ בינ"ל, אשר עובדת עם ליידי גאגא.

14-16.12, הכניסה חופשית

הראפר פלד (צילום: בן פלחוב)
הראפר פלד (צילום: בן פלחוב)

10. מלכה במסכה

טלוויזיה

תחרות מיס יוניברס תיערך השבוע באילת

טקס מיס יוניברס, שייערך לראשונה באילת ישודר למנויי 'יס' בשידור ישיר בלילה שבין ראשון לשני (13.12) בשעה 02:00. משדר השטיח האדום יתחיל בשעה 01:30, הטקס ישודר מהשעה 2:00. בתאריך ה-10.12 יועבר בשידור חי באתר מיס יוניברס: https://www.missuniverse.com/ אירוע המוקדמות. הנציגות, שיצאו מבידוד, טיילו ברחבי ישראל כאורחות התחרות.  

שידור חי של אירועי השטיח האדום החל מ-01:30, שידור התחרות החל מ-02:00, 13.12 בערוץ yes TV DRAMA ,Yes VOD ו-STINGTV

תחרות מיס יוניברס (צילום: באדיבות יס)
תחרות מיס יוניברס (צילום: באדיבות יס)