1. מוכרחים לרקוד

טלוויזיה

רוקדים עם כוכבים חוזרת השבוע למסכים

תחרות הריקודים הגדולה והקשה בעולם, המשודרת ב-60 מדינות, חוזרת לישראל. התוכנית משלבת בין מפורסמים לרקדנים מקצועיים מכל סגנונות הריקודים, אשר יתחרו על תואר הרקדנים הטובים ביותר. בעונה הקרובה רשימת המשתתפים מושכת במיוחד ומורכבת מכוכבים של ממש - עדי אשכנזי, יעל בר זוהר, יובל סגל, אלי אילדיס, מעיין אדם, רותם כהן, בר זומר, משה אשכנזי, סנדי בר, עומר דרור, אוראל צברי, אסטלה, עדן פינס, לירן דנינו, אלכס שטילוב ועידית מטות. בראש פאנל השופטים תעמוד אנה ארונוב, שנכנסה לעולמנו בעונה הראשונה של התוכנית, ולצידה אלי מזרחי, כוריאוגרף ושופט ריקודים בינלאומי, רונה לי שמעון ודוד דביר.

התכנית, בהנחיית לוסי איוב, תעלה לשידור בקשת 12 ביום ראשון הקרוב

לוסי איוב, רוקדים עם כוכבים בקשת 12 (צילום: שי פרנקו)
לוסי איוב, רוקדים עם כוכבים בקשת 12 (צילום: שי פרנקו)

2. זר לא יבין זאת

טלוויזיה

סרט דוקומנטרי חדש מברר את שאלת הלינה המשותפת בקיבוצים מנקודת מבט של האמהות

הלינה המשותפת בבית הילדים הייתה אחד היסודות המרכזיים שהנחה את התנועה הקיבוצית מיום שנוסדה. טובת הילדים, חינוכם והגנתם, הועמדו בראש מעיניו של הקיבוץ, וחבריו ראו בגידול הילדים אחריות משותפת. בכל אחד מהקיבוצים החלו ברבות השנים לערער על שיטה זו, עד שבשנות התשעים בוטלה הלינה בבית הילדים, וילדי הקיבוץ של היום גדלים עם הוריהם, אך הזיכרונות מהתקופה ההיא צפים ועולים. הסרט הדוקומנטרי 'ארבע שעות ביום', שיצרו איילת דקל ואוריין צ'פלין על פי ספרה של צ'פלין, מעמיד במרכזו את חוויית האימהות של שמונה נשים שגידלו את ילדיהן ב"ניסוי החברתי" של הקיבוץ. 

12.2, 21:15, ערוץ כאן 11 (לאחר מהדורת החדשות)

חווה אלברשטיין (צילום: באדיבות כאן 11)
חווה אלברשטיין (צילום: באדיבות כאן 11)

3. החייזרים חוזרים

מוזיקה

ה-VOCA PEOPLE חוזרים לסיבוב הופעות בישראל

המופע מבית היוצר של ליאור כלפון ובעיבודו המוזיקלי של שי פישמן, זוכה להצלחה פנומנלית בארץ וברחבי העולם. עד היום צפו במופע שלושה מיליון אנשים והוא גם זכה בפרסים בינלאומיים חשובים. המופע המוזיקלי-יאטרלי משלב שירת אקפלה עם ביט בוקס המדמה צלילי תופים, חצוצרות, גיטרות וכלי נגינה שונים באמצעות הקול בלבד. המופע מספר על שמונה חייזרים חביבים שמתקשרים רק באמצעות מוזיקה. אחרי שנחתו על כוכב הארץ עליהם למלא את המצברים הם זקוקים לאנרגיה מוזיקלית אותה הם שואבים תוך לימוד מוזיקה העשיר של כוכב הארץ ובעזרתו הנלהבת הקהל. 

12.2.22, זאפה הרצליה. www.voca-people.com

ווקה פיפל (צילום: אורן חלפון)
ווקה פיפל (צילום: אורן חלפון)

4. שלם מלא חורים

מחול

שרון איל וגיא בכר מעלים שתי יצירות בערב אחד

היצירה OCD עוסקת בהפרעה שמציבה שוב ושוב אתגרים לאהבה ולחיים, אהבה שלעד מפספסת, זוג אוהבים שתמיד נמצאים בחוסר סנכרון, אחד נכנס למיטה בדיוק כשהשני יצא. "כמו שלם ללא פגע ובו זמנית מלא חורים. היצירה הזאת היא על אותם חורים." כותבת שרון איל.  יוצרים שרון אייל וגיא בכר; מוזיקה חיה אורי ליכטיק; רקדנים: קרן לוריא פרדס, דארן דבאני, קלייד עמנואל ארצ׳ר, גידו דוטיל, דיינה פהאריליאגה, אדית דומוסלי, איתי אקסלרוד.

14.2 21:00, 15.2 21:00, 16.2 14:00 במרכז סוזן דלל, תל אביב

OCD LOVE (צילום: Nadine Fraczkowski)
OCD LOVE (צילום: Nadine Fraczkowski)

5. נשארת בלונדון

טלוויזיה

רוז מטפאו וניקש פאטל חוזרים עם העונה השניה של 'אבק כוכבים'

הסדרה הקומית ‘אבק כוכבים’ (‘Starstruck’) חוזרת בעונה שניה. את הסדרה הקומית-רומנטית, של HBO max  יחד עם BBC, יצרה וכתבה הקומיקאית הניו-זילנדית הצעירה רוז מטפאו, שגם מככבת בסדרה. לצד מטפאו מככב בסדרה גם ניקש פאטל (‘רציחות במידסומר’) בתור כוכב הקולנוע טום קאפור. העלילה סובבת סביב ג'סי (מטפאו), בחורה ניו-זילנדית בשנות ה-20 לחייה שגרה בלונדון ובעקבות סטוץ מתחילה מערכת יחסים מוזרה עם כוכב הקולנוע טום קאפור. לאחר המחווה הגדולה של ג'סי בסוף העונה הראשונה, בעונה השנייה של היא נאלצת להתמודד עם ההשלכות של ההחלטה שלה להישאר באנגליה ולתת הזדמנות לזוגיות עם טום במקום לחזור לביתה בניו-זילנד. עוד משתתפים בסדרה סינדו וי (‘חינוך מיני’),  אמה סידי וניק סאמפסון.

ימי שלישי ב 23:00 בHOT HBO ,YES וסלקום TV

אבק כוכבים (צילום: באדיבות סלקום TV)
אבק כוכבים (צילום: באדיבות סלקום TV)

6. כוח עליון

טלוויזיה

ממשלת בריטניה צריכה להתמודד עם נפילת חשמל בדרמת המתח החדשה 'קוברה'

לאחר שאירוע התפרצות סולארית גורם לנפילת החשמל באירופה, והאזרחים נמצאים על סף כאוס, ממנה ראש ממשלת בריטניה (רוברט קרלייל) צוות מיוחד אשר אמור לתעדף את מעט מקורות החשמל הקטנים שנשארו. סדרת הדרמה העכשווית מבית היוצר של 'הנעדר', עוסקת בהתמודדות של צוות קוברה עם משבר הטבע העולמי לצד התמודדותם עם משברי החיים האישיים והמקצועיים של חברי הצוות.

החל מה-10.2, רק בסלקום tv

מתוך ''קוברה'' (צילום: באדיבות סלקום TV)
מתוך ''קוברה'' (צילום: באדיבות סלקום TV)

7. מסע בזמן

מחול

עמנואל גת ולהקת ענבל מעלים את 'סוזן'

חמש עשרה שנים לאחר שיצר עבודה חדשה במרכז סוזן דלל, עמנואל גת, מהיוצרים הישראלים החשובים בעולם המחול הבינלאומי, מעלה את יצירתו 'סוזן' עם רקדני להקת המחול ענבל. ’סוזן’ מציעה התבוננות רב-רובדית בזמן; באופיו המתעתע, ובאופן החמקמק בו הוא שזור בתודעתנו. העבודה מתבוננת במושג הזמן דרך חקירה כוריאוגרפית שמתמקדת בשאלות וחומרי היסוד של המדיום – תנועה, חלל, זמן והאופנים האין-סופיים בהם ניתן לארגן אותם. פס הקול של העבודה מורכב מקטעים מתוך מופע חי של נינה סימון, שביצירותיה המוזיקליות פותחת מרחבי זמן מקבילים, שמזמינים שיטוטים כוריאוגרפים ומאפשרים בהירות של מבט ומחשבה. סוזן היא תוצאה של מסע אישי בזמן, ובו זמנית, מפגש עכשווי עם דור חדש של אמני מחול מקומיים.

17.2 20:30 18.2 14:00, במרכז האתני הרב תחומי, ענבל, סוזן דלל, תל אביב

מתוך ''מסע בזמן'' (צילום: יח''צ)
מתוך ''מסע בזמן'' (צילום: יח''צ)

8. המוזיקה של וונציה

קלאסי

קתי דברצני תהיה אורחת תזמורת הבארוק

המנצחת והכנרת קתי דברצני ,תתארח בקונצרט הקרוב של תזמורת הבארוק ירושלים לתכנית שכולה מוזיקה וונציאנית מתקתקה ווירטואוזית. במרכז התוכנית הקונצ'רטי לכינור מהקובץ המפורסם של ויואלדי 'ל'אסטרו ארמוניקו' ('ההשראה ההרמונית', אופוס 3). דברצני תציג לקהל אוצרות מתוך הקובץ, חלקן לסולן יחיד בכינור, וחלקן למספר סולנים. עוד יבוצעו בקונצרט יצירות פרי עטם של מלחינים ונציאנים שנשמעות לעיתים רחוקות על במות הארץ – מריני, אלבינוני ואחרים. 

12.2 12:00 בכנסיית סנט ג'ון, חיפה; 13.2 20:00 בימק"א הבינלאומית, ירושלים; 14.2 20:00 אולם צוקר-היכל התרבות, תל אביב;  15.2 20:00 במשכן לאמנויות, נס ציונה

קתי דברצני (צילום: אריק ריצמונד)
קתי דברצני (צילום: אריק ריצמונד)

9. חזון צבעוני

אמנות

מרכז הבמה מציג תערוכת עבודות של אמנים עם מוגבלות

30 עבודות פיסול וציור יוצגו בתערוכה ‘צבע לעולם’ בגלריה מרכז הבמה- גני תקווה. העבודות של אמנים חברי  פורטל ‘פינות עיגול’ מרכז לבעלי מוגבלויות שמטרתו לחבר בין אמנים בעלי מוגבלות לבין הקהילה. הקהילה מטפחת כישרונות ומספקת לחבריה הזדמנות להציג את יצירותיהם בתערוכות או באתר הקהילה באופן מקוון. המטרה היא סיוע לאמנים אלו לחשוף את עבודותיהם בפני הציבור ולקבל הכרה ראויה ואף להתפרנס ממכירת יצירותיהם. רועי מהרטה, אמנון מדמוני, שאול ניי צברי, וסי עוזיאל, אליאור ציון, שרה מ. ואיל בן צבי. 

כניסה חופשית בהתאם לשעות פעילות מרכז הבמה. לתיאום 03-7375778. גלריה מרכז הבמה גני תקווה - הכרמל 20, גני תקווה

צבע לעולם - שרה מ. (צילום: בועז אופנהיים)
צבע לעולם - שרה מ. (צילום: בועז אופנהיים)

10. בין הרקוויאם של פורה לשירים אינדיאנים

קלאסי

האנסמבל הקולי הישראלי בסדרת קונצרטים מרתקת

מה יכול להיות משותף ליצירה דתית צרפתית מסוף המאה ה-19 ולשירים הכתובים ברוח עממית מערבות ארגנטינה? הקונצרט השני במסגרת סדרת המינויים של האנסמבל הקולי הישראלי מפגיש שתי יצירות נפלאות: הרקוויאם של גבריאל פורה והשירים האינדיאנים של קרלוס גואסטבינוס, שתי יצירות המעניקות מבט ייחודי על המוות והאבל. 

11.2.22, 11:00, כנסיית סט. וינסנט דה פול, קניון ממילא, ירושלים; 13.2 20:30 המשכן העירוני למוזיקה רעננה; 14.2 20:30 מוזיאון תל אביב לאמנות כרטיסים: 074-7012112 ובאתר nive.co.il

עודד רייך (צילום: מריה רוזנבלאט)
עודד רייך (צילום: מריה רוזנבלאט)