1. פה-דה-דה וארבע העונות

מחול

להקת הבלט הצעירה של מינכן חוזרת לישראל בשבוע הבא

במופע תחת הכותרת  'העונות' יבצעו הרקדנים הווירטואוזיים של הלהקה רפרטואר מחול עכשווי ומגוון מאת ייז’י קיליאן, יורג מאנס, מריה בריוס ואריק גוטייר. בתוכנית: יצירתו הלירית של ירז'י קיליאן 'הנשף', למוזיקה מאת מוריס ראוול, עוסקת בארעיות החיים, ומושפעת מהמוזיקה של ראוול והציורים של דגה; 'בלט 102', מאת הכוריאוגרף הקנדי אריק גוטייר, סאטירה על 102 התנוחות הקלאסיות של פה דה דה; 'אהבת נצח' של יורג מאנס, מחול שיצר לכבוד חגיגות 250 שנה להולדתו של בטהובן על פי קונצ'רטו מספר 4 לפסנתר; ו' Eye Blink', מאת הכוריאוגרפית הישראלית ילידת ונצואלה מריה בריוס, עבודה שיצרה לכבוד חגיגות 10 שנה להולדתו של אסטור פיאצולה ומבוססת על מוזיקת 'ארבע העונות'.

9-10.3 20:30, 11.3 13:00, 12.3 21:00, היכל אמנויות הבמה הרצליה/ 13.3 20:30 תיאטרון ירושלים/ 15.3 20:30 אוקיטוריום חיפה. כרטיסים: 09-9729999 או באתר www.hoh-herzliya.co.il 

EYEBLINK (צילום: ZENNA)
EYEBLINK (צילום: ZENNA)

2. התנועה האנושית

קולנוע

סינמטק ירושלים מקדיש שבוע לקולנוע העוסק במהגרים והגירה

בחודש מרץ הקרוב, החל ב-6 במרץ ועד ה-10 במרץ, יקיים סינמטק ירושלים, בשיתוף מכון ון ליר בירושלים, קרן ון ליר הולנד, וקרן ברנרד ון ליר, שבוע המוקדש לתנועה האנושית במאה ה-21. במהלך השבוע יוקרנו סרטי עלילה ותעודה, יתקיימו הופעות ודיונים בנוכחות יוצרים וחוקרים. כל אחד מימי הפרויקט יוקדש להיבט אחר של הנושא: הגירה ואמנות (ראשון, 6.3), סיפורי המסע (שני, 7.3), גבולות וריבונות (8.3), השפעת הגירה על ילדים ועל הדור השני (9.3) והפולמוס שמעוררות ההגירה בחברות הקולטות ובישראל בפרט (10.3). לערב הפתיחה יגיע האמן הצרפתי JR, לכבוד הקרנת סרטו החדש 'נייר ודבק', דיוקן תיעודי של האמן, המלווה אותו בכמה מהפרויקטים ברחבי העולם. לאר ההקרנה ישוחח האמן עם הקהל.

לפירוט האירועים וכרטיסים: https://jer-cin.org.il/he/human_mobilty

מתוך ''נייר ודבק'' (צילום: מארק אזולאי)
מתוך ''נייר ודבק'' (צילום: מארק אזולאי)

3. היומן של אמיליה

תערוכה

תערוכת חוצות מתעדת יומן של צעירה מדליקה בת 86

אמיליה גוטמן, צעירה בת 86, מתעדת את חייה מאז פרוץ הקורונה במאות צילומים ומפיצה אותם ברשתות החברתיות באינסטגרם ובפייסבוק ויש לה מעריצים רבים. אבל אמיליה איננה סבתא רגילה. היא בובת ספוג בגודל אדם. היומן המצולם שלה חושף את התקופה שכולנו עוברים, בעיקר מזווית העין והלב של בני בנות הגיל השלישי. אמיליה מתמודדת עם הסגר והבדידות, יוצאת להפגין, מתחסנת, מתאהבת, חולה בקורונה ומבריאה, נחה בשמש בגינה, מבשלת מכבסת ועוד ועוד. לכבוד יום האישה תוצג בגן מוזיאון חולון תערוכת הצילומים 'אמיליה- יומן מצולם', במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון. יוצרת התערוכה אורית ליבוביץ'-נוביץ, היא אמנית רב תחומית, מעצבת בובות, בובנאית, צלמת ושחקנית. אוצר: אילן סביר. 

פתיחה 8.3, נעילה 31.5, במתחם תערוכת חוצות גן המוזיאון (כניסה מרח' ויצמן 61 חולון סמוך למוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס). הכניסה חופשית

אמיליה מתעדכנת בחדשות (צילום: אורית ליבוביץ-נוביק)
אמיליה מתעדכנת בחדשות (צילום: אורית ליבוביץ-נוביק)

4. על אהבה אסורה ועל אדונים ומשרתים

אופרה

במרכז התוכנית 'שבת של זהב' מערכות יחסים טעונות באופרות של מוצרט 

האופרה הישראלית יחד עם תזמורת הגליל של עמותת פוליפוני מנצרת מקדישים מחר קונצרט במסגרת סדרת 'שבת של זהב' באופרה, ליצירות מוצרט, העוסקות במערכות היחסית הטעונות בין אדונים למשרתים ובין גברים לנשים באופרות 'דון ג'ובני', 'נישואי פיגרו', 'כך עושות כולן' ו'החטיפה מן ההרמון'. מה באמת קורה מאחורי הפרגוד כאשר היצרים מתפרצים והסודות מתגלים? מה קורה בין הרוזן לסוזנה? מה עושה כרובינו בחדר השינה של רוזנת? על מה מדברות האחיות פיורדיליג'י ודורבלה כשאף אחד לא שומע? ומה ממליצה להן המשרתת דספינה עשות עם בני הזוג שלהן? משתתפים סולני האופרה הישראלית: טל גנור, דניאלה סקורקה, טלי קצף, סיון קרן – סופרן, ענת צ'רני – מצו סופרן, יאיר פולישוק – בריטון, תזמורת הגליל בניצוחו של איתן שמייסר.

5.3, 11:00, בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל אביב. לכרטיסים: 03-6927777 או www.israel-opera.co.il

''שבת של זהב'' (צילום: יוסי צבקר)
''שבת של זהב'' (צילום: יוסי צבקר)

5. הנשים הנשכחות

קלאסי

קונצרט בפסטיבל אשה בחולון יציג מוזיקה נשכחת של מלחינות חשובות

במסגרת פסטיבל אשה בתיאטרון חולון יוקדש קונצרט מיוחד, 'הקול הנשי', לכמה מהמלחינות הגדולות של המאות ה-19 וה-20 אשר זכו להצלחה אדירה בחייהן אך לאורך השנים קולן נדם כמעט לחלוטין. סיון גולדמן (סופרן) וד"ר שירה שקד (פסנתר), יבצעו המופע יצירות מאת פאני מנדלסון, פולין גארסייה ויארדו, ססיל שמינד, רבקה קלארק ואיימי ביץ'. השתיים מעידות כי "מה שהחל כעבודת מחקר על הלחנה נשית, התברר מהר מאוד כמסע אישי של כל אחת מאתנו אל תוך חייה".
 
8.3, 19:00, במסגרת פסטיבל אשה, תיאטרון חולון. לכרטיסים: 03-5023001

הקול הנשי: סיוון גולדמן ושירה שקד (צילום: יוסי צבקר)
הקול הנשי: סיוון גולדמן ושירה שקד (צילום: יוסי צבקר)

6. אמהות ובנות

תיאטרון

שולמית לפיד ובתה, ד"ר מירב רוט, עולות לבמה בתוכנית ליום האשה

הסופרת שולמית לפיד, מהיוצרות הפוריות ביותר בארץ, שבמרכז יצירתה עומדות לא פעם דמויות של נשים חזקות השולטות בגורלן, תעלה על במת תיאטרון חיפה ביום האשה הבינלאומי, לצד בתה, ד"ר מירב רוט פסיכולוגית קלינית, ראש החוג לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב. אליהן תצטרף סי היימן. את המפגש תנחה מנכ"לית תיאטרון חיפה ניצה בן צבי. אחרי מהפגש תועלה ההצגה 'רכוש נטוש' מאת שולמית לפיד, בבימויה של אסי לוי ובהשתתפותה.

8.3 שעה 19:00, תיאטרון חיפה

שולמית לפיד ואסי לוי (צילום: ע.א)
שולמית לפיד ואסי לוי (צילום: ע.א)

7. נשים שרות

מוזיקה

מועדוני זאפה מקדישים את החומש לזמרות הישראליות הגדולות

קבוצת זאפה מציעה מגוון פעילויות במסגרת Ladies Muse - חודש נשים יוצרות ותרומה לפורום מיכל סלה. תוכנית המופעים תוקדשו לנשים יוצרות ותכלול הופעות של אילנית, אסתר רדא, ג'יין בורדו, דיקלה, דנה ברגר, הגר יפת, היהודים, יובל דיין, לאה שבת, לאה G, ליטל שוורץ, מירי מסיקה, נורית גלרון, נרקיס, קרולינה, קרן פלס, רביטל ויטלזון, רונה קינן, רוני דלומי, ריקי גל, שי המבר (אורח אלון עדר), שירי מימון ושפיטה. תערוכת צילומים מסקרנת של  הזמרות הישראליות הגדולות תוצג במהלך חודש מרץ בזאפה תל אביב החדש. בנוסף יזמה זאפה שיתוף פעולה עם ארומה אספרסו בר וחברת מי עדן לגיוס כספים כתרומה לפורום מיכל סלה.

מארינה מקסימיליאן (צילום: עידו איז'ק)
מארינה מקסימיליאן (צילום: עידו איז'ק)

8. תמיד אישה

תיאטרון

צוותא חוגגת את שבוע האישה עם מיטב ההצגות והמופעים
 
בשנים האחרונות ניתן לראות עוד ועוד יוצרות תופסות את קדמת הבמה בצוותא, מפסטיבל תיאטרון קצר האחרון (בניהולן האמנותי של תמר קינן ונועה שכטר), שהציג רוב של נשים יוצרות, דרך כנס 50/50 למען מתן הזדמנות שווה לנשים בתיאטרון שהתארח בצוותא, ועד לליין הסטנדאפיסטיות המעולה בהובלתה של חגית גינזבורג שהושק לפני מספר חודשים. בין ההצגות שיועלו 'גידול ושמו בועז', 'קוונטה', 'אמאלה'  ועוד. מנהלת אמנותית ויוזמת שבוע 'תמיד אשה', תמר קינן.

8-11.3, צוותא תל אביב בכל האולמות. לכרטיסים: 03-6950156 / www.tzavta.co.il

נעם פרתום (צילום: בר גורדון)
נעם פרתום (צילום: בר גורדון)

9. א.נשים כמונו

אמנות

מרכז תרבות תאו מציג תערוכה קבוצתית חדשה לכבוד יום האישה הבינלאומי

תערוכה ובה למעלה מ-120 דיוקנאות נשים בציור קלאסי ודיגיטלי, וידיאו ארט וצילום תיפתח לכבוד יום האישה. בתערוכה, 100 דיוקנאות של חברות קבוצת הברביזון החדש, נטליה זורבובה, אולגה קונדינה ואנה לוקשבסקי, שציירו במהלך השנה האחרונה נשים ונערות, כחלק מפעילות מכון גתה להענקת נוכחות ונראות רבה יותר לנשים ותמיכה במאבק באלימות כלפי נשים. בנוסף תציג דרורית קפלן עבודות דיוקן בווידיאו ארט, בהן דיוקנאות של שכנותיה מיפו, יהודיות וערביות; נעה רז מלמד תציג מעגל נשים רב-גילאי, שהמבוגרות בהן הן אמה ודודתה של האמנית בשנות ה-90 לחייהן, והצעירות הן בנות, נכדות ונינות ילדות קטנות ונשים בוגרות; ושגית פרידמן הלל תציג עבודות מסדרת הצילומים 'כפולה'. אוצרת: חגית פלג רותם.

פתיחה 8.3 19:30, מרכז תרבות תאו, וינגייט 168, הרצליה https://teo.org.il, כניסה חופשית. בערב הפתיחה יתקיים הפנינג ציור לייב עם הברביזון החדש

הברביזון החדש: מציירות נשים (צילום: ללא)
הברביזון החדש: מציירות נשים (צילום: ללא)

10. מתיאוס פסיון ועוד להיטים

קלאסי

פסטיבל באך ה-6 ייפתח השבוע בירושלים

הפסטיבל, שיזמה ומפיקה תזמורת הבארוק ירושלים, חושף היבטים שונים ביצירותיו של המלחין הדגול בקונצרטים בביצוע התזמורת ומוזיקאים אורחים מהארץ והעולם. במהלך הפסטיבל יבוצעו יצירותיו החשובות כמו גם מוזיקה מהתקופה שקדמה לו וממנה הושפע, וכן מוזיקה שנכתבה בהשפעת יצירתו הגאונית. במרכז הפסטיבל יצירתו האלמותית 'מתיאוס פסיון', בניצוחו של פיליפ פיירלו (בלגיה), ובהשתתפות: ריכרד רש (גרמניה), קרן מוצרי (הולנד-ישראל) ותהילה ניני-גולדשטיין (גרמניה-ישראל),  שקד בר, שירה רז, איתמר הילדסהיים, ותומאש קראל (צ'כיה-גרמניה), יאיר פולישוק ולידור מסיקה. בנוסף, הפסטיבל יציג לראשונה בישראל  ביצוע בכלים היסטוריים של שני כרכי הפסנתר המושווה מאת באך, בפרויקט רב ממדים בו ישתתפו 12 נגני צ'מבלו, פסנתר פטישים וכלי מקלדת היסטוריים נוספים מהארץ והעולם. 

9-29.3 בירושלים, תל אביב, חיפה ונס ציונה. פרטים וכרטיסים: www.bach-in-jerusalem.co.il*6119, או 02-6715888 שלוחה מס' 1 [email protected]

קרן מוצרי (צילום: מקסים ריידר)
קרן מוצרי (צילום: מקסים ריידר)