לאחר שחרורו המוקדם של משה איבגי מהכלא: איגוד הקולנוע, הטלוויזיה והתאטרון קראו היום (שני) נגד חזרתו של השחקן למסך וקוראים להוקיע את סרטו החדש. ארגוני העובדים, היוצרים והשחקנים אמרו: "לא לאפשר לאיבגי לשוב לזירת הפשע ולהמשיך לפגוע בקולגות שלו".

"הובא לידיעתנו שעבריין המין המורשע, השחקן משה איבגי שהורשע במעשים מגונים ובהטרדה מינית כלפי שלוש נשים, ולכאורה על פי עדויות רבות הטריד נשים נוספות מתעתד להוציא לקולנוע סרט חדש", כך לדברי העובדות באיגודים.

"אנו מבקשות להזכיר לציבור, כי לאחר גזר הדין נטען ע"י הפרקליטות כי העונש שנגזר 'אינו נותן את הביטוי הראוי למעשיו הבוטים והנלוזים של איבגי', ואף ניתן לו שחרור מוקדם, כאשר איבגי טען מנגד ש'חייו נהרסו בעקבות הפרשה'. בפועל הוא יודע שהקריירה שלו ממשיכה לאחר השחרור, היות ועומד לעלות סרט חדש בכיכובו - בתמיכת משרד התרבות, קרן מקור וYES".

"לא יתכן שעולם התרבות, שיש לו תפקיד מרכזי בהובלת דעת הקהל ועיצוב נורמות תרבותיות וחברתיות, ינהג בסלחנות כלפי עברייני מין מורשעים ויפנה גב לנפגעות, מה גם שאיבגי לא הביע חרטה אמיתית וצער עמוק על מעשיו מעולם".

העובדים הוסיפו: "ראוי היה שמשה איבגי יצא בראש מורכן מהחודשים הקצרים בהם שהה בכלא, יביע חרטה מלאה וייתן לנפגעות מרחב בטוח להתחזק ולהחלים. אנו קוראות וקוראים לכלל שותפיו לשעבר של איבגי לתעשייה, שיוקיעו אותו מהתעשייה ומעולם התאטרון ולא ייתנו לו לשוב לזירת הפשע במקום בו יוכל להמשיך ולפגוע בקולגות שלו. מי שיוצר אווירה רעילה על הסט או בתאטרון לא ראוי לעבוד בו".
 
"אנחנו, איגודי העובדים, היוצרים/ות והשחקנים/ות בתעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והתאטרון - מזכירים/ות לנפגעות ולנפגעי התקיפה המינית שאנחנו פועלים ופועלות ללא לאות ליצור עבור כולנו עולם בטוח יותר על המסכים, על הבמות ומעבר להם, ולייצר נורמות ומנגנונים חדשים שלא יאפשרו את המשך הפגיעה בנשות התעשייה ובוודאי לא את קשר השתיקה מסביב לה״, סיכמו.

כזכור, הבוקר שוחרר משה איבגי מהכלא, חמישה חודשים וחצי לאחר שהחל לרצות את עונש המאסר שהושת עליו, בעקבות הרשעה בעבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית.