1. מסע לאוקראינה

קולנוע

הסינמטקים של תל אביב, הרצליה, ירושלים, חיפה וחולון מציגים סולידריות

הבמאי נרימאן אלייב יחד עם חברת ההפצה תורמים ההכנסות מהקרנות סרטו זוכה הפרסים 'הביתה' בסינמטקים של ישראל לשם גיוס כסף לעם האוקראיני. 'הביתה' הוא מועמד אוקראינה לפרס האוסקר. נאזים, בנו הבכור של מוסטפה, נהרג במלחמה שבין רוסיה ואוקראינה. האב האבל הוא טטרי, גאה מאוד במורשתו, והוא נחוש להביא את הבן לקבורה בחצי האי קרים, מקום הולדתם. מוסטפה יוצא לדרך הארוכה, ובנו הצעיר, עלים, שלומד עיתונאות בקייב וכבר מדבר אוקראינית, מתלווה אליו בחוסר רצון. המסע רצוף המכשולים ישנה את היחסים בין השניים. הבמאי נרימאן אלייב, בעצמו טטרי יליד קרים, בוחן את הערכים עליהם חונך בסרט מסע מרגש ומצולם להפליא. ההקרנה באדיבות הבמאי נרימאן אלייב, חברת ווילד באנץ', התרגום באדיבות דיגיטייטל.

29.3 בסינמטקים של תל אביב והרצליה. 2.4 בסינמטקים של חיפה וירושלים 5.4, בסינמטק חולון. ההכנסות תרומה לעם האוקראיני. הכניסה למנויים בחצי מחיר, אך רכישת כרטיס במחיר מלא תתקבל בברכה

''הביתה'' (צילום: באדיבות הבמאי נרימאן אלייב)
''הביתה'' (צילום: באדיבות הבמאי נרימאן אלייב)

2. הקול האנושי

קלאסי

מקהלת ברתיני והתזמורת הקאמרית הישראלית בתוכנית שכולה בארוק איטלקי

מקהלת ברתיני, בניצוחו של רונן בורשבסקי, בשיתוף התזמורת הקאמרית הישראלית והסולנים נטע פולמן, יאיר פולישוק , תמרה נשרי, הלל שרמן ורומי רוכל, חוברים יחד בקונצרט שנותן טעימה מושלמת מהיצירות הטובות ביותר מסוגן שנכתבו באיטליה בתחילת המאה ה-18. בתכנית, מוזיקה מאת שלושת מלחיני בארוק האיטלקיים החשובים של התקופה: קונצ'רטו גרוסו לכלי קשת ותזמורת בדו מג'ור הידוע כקונצ'רטו לחג המולד מאת ארכנג'לו קורלי, ‘מיסת החכמה’ של אנטוניו לוטי אשר תבוצע בישראל לראשונה, ויצירתו האהובה של ויואלדי ‘גלוריה’. סולנים יאיר פולישוק, נטע פולמן, רומי רוכל, תמרה נשרי והלל שרמן.

30.3, 20:00, ימקא ירושלים; 2.4 11:00 אלמא זכרון יעקב; 4.4, 20:00, מוזיאון תל אביב לאמנות

''מקהלה'' (צילום: יואל לוי)
''מקהלה'' (צילום: יואל לוי)

3. שרידים מלנכוליים מעולם שכמעט וחלף

אמנות

יצחק גולומבק מציג תערוכת יחיד 'שלולית מתחת לגדר' בגלריה מאיה

התערוכה 'שלולית מתחת לגדר', חושפת גוף עבודות חדש שנעשה על-ידי יצחק גולומבק במהלך השנים האחרונות. גולומבק, זוכה פרס דיזנגוף לשנת 2021 ופרס רפפורט לשנת 2017, הוא יליד 1957, מוכר בעיקר בזכות פסליו.  בתערוכה זו, מציג האמן לראשונה ציורים אשר מפגישים ג'סטות צבעוניות העשויות בצבע גואש מדולל, עם תוספות והתערבויות קולאז׳יות של אובייקטים שנאספו ברחוב או בחנויות סידקית.

האובייקטים מדגישים מהלכים צבעוניים, או תוקעים ובולמים אותם ומתקיימים כפריטים עזובים שנדבקו למשטח הציורי. במובן זה, עבודות אלו פוצעות ופורעות באופן מפתיע ורדיקלי את מושגי הציור המקובלים ומפגישות תנועת מברשת מרחפת, גופנית, עם חפצים, שרידים מלנכוליים מעולם שנדמה שכמעט וחלף. התערוכה באדיבות גלריה גבעון. אוצר: ציבי גבע.

פתיחה: יום חמישי, 24.3, 22:00 - 20:00, נעילה: 16.4. שיח גלריה יתקיים בשבת 2.4 ב-12:00. גלריה מאיה, שביל המרץ 2, קומה 2, תל אביב

נוף, 2022, טכניקה מעורבת (צילום: יצחק גולומבק)
נוף, 2022, טכניקה מעורבת (צילום: יצחק גולומבק)

4. למה מי מת?

קולנוע

פבריס לוקיני ופטריק ברואל מככבים בסרט 'הטוב עוד לפנינו'

כוכבי הקולנוע הצרפתי פבריס לוקיני ופטריק ברואל, הם חברי ילדות  שכל אחד מהם משוכנע שלשני נותרו רק חודשים ספורים לחיות. הם מחליטים לעזוב הכל כדי לפצות על הזמן האבוד. היוצרים, מתייה דלפורט ואלכסנדר דה לה פטלייר, החלו את דרכם ככותבים בתיאטרון ובטלוויזיה. בשנת 2010 הועלה לראשונה המחזה 'שם פרטי' בכיכובו של פטריק ברואל וזכה להצלחה אדירה. לאחר מכן, כתבו שלושה מחזות נוספים, ובהמשך החלו לכתוב גם תסריטים. ב - 2012 הפכו את 'שם פרטי' לסרט קולנוע שוב בכיכובם של פטריק ברואל וולריה בן גיגי שככבו גם בהצגה המקורית, ולריה בן גיגי זכתב בפרס הסזאר על תפקידה. והסרט זכה למספר רימייקים.  

החל מה-31.3 בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

''הטוב עוד לפנינו'' (צילום: באדיבות סרטי נחשון)
''הטוב עוד לפנינו'' (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

5. פמיניזם הגל השני

טלוויזיה

ג'ייק ג'ונסון ואופליה לוביבונד מככבים בסדרה החדשה 'מינקס'

'מינקס' היא סדרה קומית חדשה של רשת HBO שיצר אלן רפופורט ('דספרדוס') וביימה רייצ'ל לי גולדנברג ('הכל יהיה בסדר', 'גירושים'). בסדרה מככבים ג'ייק ג'ונסון ('הבחורה החדשה') ואופליה לובינבונד ('אלמנטרי'. הסדרה מתרחשת בלוס אנג'לס של שנות ה-70 בשיאו של הגל הפמיניסטי השני בו נשים מכל העולם דרשו שוויון. ג'ויס (לוביבונד), פמיניסטית צעירה שחולמת להיות כתבת, חוברת לדאג (ג'ונסון), מו"ל קטן ומתקשה, ויחד הם יוצרים את המגזין הארוטי הראשון לנשים. עוד מככבים בסדרה לנון פרהאם ('ויפ), מייקל אנגראנו ('תיכון בהיי', 'הניק') ואידרה ויקטור ('המקהלה'). 

החל מה-31.3, ימי חמישי בשעה 22:45 ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV

''מינקס'' (צילום: באדיבות yes)
''מינקס'' (צילום: באדיבות yes)

6. געגועים ומסורת

מוזיקה

אוריה הרוש משיק את אלבום הבכורה בצוללת הצהובה

אוריה הרוש, שהיה נגן ראשי בתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד וליווה אמנים רבים, בהם הפייטן הרב חיים לוק, דוד ד'אור, שולי רנד, עמיר בניון וארז לב ארי, מגיע לצוללת הצהובה להשקת אלבום הבכורה שלו 'געגועי'. שפתו המוזיקלית משלבת טכניקות ממסורות שונות, שבאות לידי ביטוי ביצירתו ובנגינתו על העוד, יצירה המתאפיינת בשפה הרמונית עשירה לצד פיתוח המקאם. במופע ההשקה הוא יבצע על הבמה את השירים 'בגעגועי', 'רעייתי' ושירים נוספים. אורח מיוחד בערב זה יהיה הזמר-יוצר עקיבא, חבר ילדות של הרוש מדימונה. משתתפים: אוריה הרוש עוד, שירה; הלל אמסלם  כלי הקשה; דרור טובול קונטרבס; שראל הכהן קאנון וקלידים; אורח: אלעד לוי כינור. הפקה בית הקונפדרציה, ירושלים.

30.3, 21:00, פתיחת דלתות 20:30, צוללת צהובה, ירושלים. כרטיסים: בימות 6226* או באתר: http://www.confederationhouse.org טל': 02-5399360, שלוחה 5

אוריה הרוש (צילום: ינאי יעקב ליין)
אוריה הרוש (צילום: ינאי יעקב ליין)

7. פייק היסטוריה

טלוויזיה

סדרה חדשה עוקבת אחרי עיתונאי שזוכה לתהילה ומתרסק

'לזייף את היטלר' ('Faking Hitler'), היא מיני-סדרה גרמנית חדשה בת שישה פרקים המבוססת על פודקאסט באותו השם המגולל מאורעות אמיתיים שהתרחשו בשנות ה-80 וטלטלו את גרמניה. את הסדרה יצר תומס ואס ('Beck Is Back!') וביימו אותה וולפגנג גרוס וטובי באומן. בסדרה מככבים לארס איידינגר, מוריץ בלייבטרו, דניאל דונסקוי, סינז'ה אירסלינגר ותומס פהלן. ג'רד היידמן (איידינגר) הוא כתב בעיתון המוערך שטרן, שרוכש מאדם בשם קונרד קוג'או (בלייבטרו) את יומניו האבודים של היטלר. היידמן מפרסם את היומנים, שהופכים לסנסציה ומביאים לו פרסום ותהילה, עד שמתגלה שהיומנים מזויפים.

החל מה-28.3, ימי שני בשעה 21:10 HBO HOT, YES HBO וסלקום TV

''לזייף את היטלר'' (צילום: באדיבות yes)
''לזייף את היטלר'' (צילום: באדיבות yes)

8. מעשיות וזיכרונות

מופע

המופע הבא בסדרה 'תן למילים לגעת בך' עורך מחוור לחיים באר

סדרת המופעים 'תן למילים לעשות בך' חוזרת למדיטק חולון עם מופע מחווה לסופר והמשורר חיים באר. המופע יציג קטעי קריאה ומוזיקה, בהם קטעים שהולחנו או עובדו מחדש במיוחד למופע. חיים באר זכה בפרס אקו"ם על מפעל חיים. שנות ילדותו והנעורים בירושלים, תוך ספיגת המראות, הדמויות, ההווי, הזיכרונות, סיפורי המעשיות, ספרות הקודש ומורשת המשפחה, במיוחד מצד האם, הטביעו בו חותם עמוק והזינו את יצירתו מראשיתה. משתתפים: חיים באר, מאיר שלו, דב אלבוים, אברום בורג, גלי מיר- תיבון, מנשה נוי, דניאל סלומון, קרני פוסטל, אסף רוט, קרן טננבאום, אדם בן אמיתי. ניהול מוזיקלי: דניאל סלומון.

25.3, 12:00, מדיטק חולון, רחוב גולדה מאיר 6, חולון. טל': 03-5012505

חיים באר (צילום: בתיה באר )
חיים באר (צילום: בתיה באר )

9. הכל זהב

מחול

ישראל גלבאן מגיע הערב לפסטיבל ימי הפלמנקו

פסטיבל ימי הפלמנקו השנתי של קרן עדי אגמון נפתח אמש במרכז סוזן דלל בתל אביב. בפסטיבל יתקיימו שישה מופעי פלמנקו בהם המופע שיתקיים הערב, של ישראל גלבאן (בתמונה), רקדן הפלמנקו המוביל בעולם, לו הוקדש פרק בסדרה MOVE של נטפליקס, שם המופע, 'תור הזהב', מתייחס לתקופה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה העשרים, בה תפסו השירה והריקוד את מרכז הבמה של הפלמנקו, לפני שהגיטרה זכתה לפריחתה המוצדקת. ישראל גלבאן, יחד עם דוד לאגוס זמר פלמנקו שמשמר את אוצרות השירה של תור הזהב, ואלפרדו לאגוס גיטריסט מחרז, מולדת הפלמנקו, קושר את עצמו לנקודות ההתייחסות המחפשות את הקרבה לקנון, במטרה להיפרד מה-'תור' לטובת ה-'זהב'. ניהול אמנותי: שרון שגיא.
  
25.3, 21:00, ערב גאלה 26.3 20:30, אולם סוזן דלל, תל אביב. לכרטיסים ומידע: https://bit.ly/3LFAKeo

ישראל גלבאן (צילום: ניקולס סרב)
ישראל גלבאן (צילום: ניקולס סרב)

10. על הספקטרום

אופנה

תצוגת אופנה ברחוב תתקיים לרגל מבצע ההתרמה הארצי לילדים ובוגרים עם אוטיזם

נטע גרטי, רונית יודקביץ', ניבר מדר, תהילה לוי, אור שפירא, אבי גרייניק, אור שפיץ ועוד רבים וגדולים יצעדו לצד ילדים ובוגרים עם אוטיזם, בתצוגת אופנה שתתקיים לרגל מבצע ההתרמה הארצי. התצוגה ביוזמת עמותת אלו"ט והמרכז לחקר וטיפול באוטיזם העמותה לילדים בסיכון, ובשיתוף עם מותג האופנה Story, תתקיים בהשתתפות אנשים עם אוטיזם בשטח פתוח, עם מוזיקה בווליום מותאם, באור יום, ללא תאורה מרצדת ומאפיינים נוספים של תצוגות אופנה רגילות. לכל המשתתפים בתצוגה יש קשר אישי או משפחתי לנושא.  את התצוגה תנחה ליהיא לפיד, אמא של יעלי. מפיקת התצוגה היא סמדר גנזי. עוד התנדבו לטובת המיזם רוית אסף, הדי.ג'יי ניב ארויה, חברת ההגברה ביט, רשגד חברה להנדסה ובטיחות, ר.בן ישי הנדסה וחשמל, וחברות הארועים גיא-אייל, ו-א.מ אמינות הבמה.

29.3, 12:00, שדרות רוטשילד פינת רחוב שינקין, תל אביב

אפרת וזהר (צילום: יפעת פאר)
אפרת וזהר (צילום: יפעת פאר)