מגיש הטלוויזיה וברדיו אברי גלעד התייחס היום (חמישי) בתוכניתו "השיח" בגל"צ לפיגוע הרצחני בבאר שבע שגבה את חייהם של ארבעה, ופצע שניים נוספים, ולא חסך ביקורת מהמשטרה שלקחה את נשקו של האדם שניטרל את המחבל. במהלך שידור התכנית כינה גלעד את חודש הרמדאן "רמדאם". מילותיו של השדר הוותיק עוררו את כעסה של חברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאווי זועבי שכתבה: "אמירה מכוערת וגזענית".

"מה אתם אומרים על המשטרה?, אמנם זה לא נכון להגיד את זה כשהדם עוד חם, ואמנם יש למשטרה הישגים כמו הורדת 40% באירועי ירי במגזר הערבי, וירידה של 40% בפשיעה החקלאית, אבל התחושה היא שלפעמים ברגע האמת נחשף הפרצוף האמיתי של המשטרה. כמו כאשר אזרח שמחסל מחבל מגיע למשטרה ועובר שם איזה תהליך מטופש של עינוי דין והשפלה וכל מיני דברים כאלה. היום אנחנו שואלים אתכם, האם אתם סומכים על המשטרה? יש דברים שעוררו בכם תמיכה או פקפוק באתגרים שלפני המשטרה, ולפנינו ה'רמדאם' מה שנקרא", אמר גלעד במהלך השידור החי.

חברת הכנסת, שנחשפה לדבריו של השדר, הגיבה בטוויטר: ""האזנתי לתכנית של אברי גלעד בגלי צה"ל והזדעזעתי למשמע אזני כשכינה את הרמדאן 'רמאדם', וטען שהחג יוביל לפיגועים נוספים. זוהי אמירה מכוערת, גזענית ומסיתה כנגד האוכלוסיה הערבית כולה. דווקא בתקופה קשה זו, בה יש צורך להנמיך להבות. כתבתי לשר התקשורת ולמפקדת גל"צ - אברי צריך להתנצל".

בעקבות אמירתו של גלעד, פנו מארגון אעלאם, המרכז הערבי לחרות המדיה, פיתוח ומחקר, למפקדת גלי צה"ל גלית אלטשטיין וטענו כי "הקישור שעשה גלעד בין חודש זה לבין האירוע הקשה שאירע בבאר שבע הינו החתמה של אוכלוסייה שלמה בביצוע רצח, ומשום כך נחשב להסתה. אנו רגילים לדברי ההסתה והגזענות של גלעד מתוכניות קודמות. כנראה הוא מנצל כל במה ציבורית כדי להשמיע התבטאויות גזעניות ופוגעניות, שאין להן מקום בשידור הציבור".

לטענת הארגון, נדרשת התערבות של גורמי הפיקוד בגל"צ, אשר תבהיר "את הקו הדק שבין חופש הביטוי להסתה, שיסוי, עבודה עיתונאית מקצועית מול מכונת הסתה שהולכת ומעצימה את השסעים". בארגון ביקשו לנקוט צעדים נגד גלעד, אשר יבטיחו כי מקרה זה לא יחזור פעם נוספת.