התקרית על במת האוסקר: לאחר שסטר למגיש כריס רוק במהלך הטקס ההוליוודי בסוף השבוע שעבר, וויל סמית' הודיע הלילה (בין שישי לשבת) על התפטרותו מהאקדמיה האמריקאית לקולנוע. 

"אני מתפטר מחברות באקדמיה לאמנויות ומדעי הקולנוע, ואקבל את כל ההשלכות הנוספות שהמועצה תמצא לנכון", אמר סמית' בהצהרה והוסיף כי "שינוי לוקח זמן ואני מחויב לעשות את העבודה כדי להבטיח שלעולם לא אתן שוב לאלימות לעקוף את ההיגיון".

הודעתו של סמית' מגיעה יומיים לאחר שהאקדמיה הודיעה כי היא פתחה נגדו בהליכים משמעתיים. דייוויד רובין, נשיא האקדמיה לאמנויות ומדעים לקולנוע, אמר כי הארגון קיבל את "ההתפטרות המיידית של סמית".

"נמשיך להתקדם בהליכים המשמעתיים שלנו נגד מר סמית' בגין הפרות של סטנדרטים של התנהגות האקדמיה, לקראת ישיבת הדירקטוריון הבאה שלנו ב-18 באפריל", הוסיף רובין.

פעולות משמעתיות של האקדמיה כוללות השעיה או גירוש, יחד עם "סנקציות אחרות המותרות על פי חוקי העזר ותקני ההתנהגות", מסר הארגון. אלא שסמית' עזב מרצון את הארגון הנודע של כוכבי קולנוע, במאים ומפיקים. בשל התפטרותו סמית' לא יוכל יותר להצביע על סרטים והצגות המועמדים לאוסקר בכל שנה. אמנם, עבודתו עדיין תהיה זכאית לשיקולי אוסקר עתידיים ולמועמדויות.