"למה היא צוחקת כמו כולם?": בימים האחרונים האינטרנט געש בגלל תקרית אלימה וחריגה שהתרחשה במהלך טקס האוסקר, כשהשחקן וויל סמית' סטר לקומיקאי כריס רוק, עת שהגיש את אחד הפרסים. זאת, לאחר שרוק התבדח על חשבונה של זוגתו של סמית, ג'אדה פינקט-סמית', שסובלת מאלופציה, מצב רפואי הגורם לנשירת שיער.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

באופן מפתיע, סרטון חדש שרץ ברשת האינטרנט מתעד את הרגעים בהם סמית' סטר לרוק מזווית שטרם ראינו. הסרטון שפורסם לראשונה ברשת הטיקטוק, ומאז עשה את דרכו לפלטפורמות מדיה חברתית אחרות, מראה את השחקן חוזר למקומו לאחר שעלה לבמה בסערה כדי לסטור לקומיקאי, שהעניק את הפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר באותה תקופה.

ברגעים שבהם רוק מגיב למכה ניתן לראות את אשתו של סמית', ג'יידה פינקט סמית', זורקת את ראשה קדימה ואז שוב אחורה כאילו היא צוחקת. הסרטון צולם מכמה שורות מאחורי השחקנית בת ה-50, כך שלא ידוע בוודאות אם פינקט סמית' באמת צחקה - אם כי זה מה שמציין הטקסט.

וויל סמית' מכה את כריס רוק (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
וויל סמית' מכה את כריס רוק (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

הסרטון עורר תגובות רבות. "אם היא באמת הייתה נפגעת היא לא הייתה צוחקת ככה, זו ההוכחה שהכל מבויים", כתב גולש אחד. "למה אנשים מאשימים את ג'יידה כשנראה שהכל מבויים? זה כאילו גם אין לה שמץ של מושג מה קורה או שהיא יודעת שזה מבויים. היא צוחקת כמו כולם", כתבה אחת הגולשות. "למה היא לא ניסתה להרגיע אותו, משהו ממש מוזר במערכת היחסים שלהם", כתב גולש אחר. 

כזכור, בהצהרה שמסר דרך חשבון האינסטגרם הרשמי שלו, פנה סמית' ישירות לרוק ואמר "אני רוצה להתנצל בפנייך כריס, שגיתי, חציתי את הגבול. אלימות על כל צורותיה היא רעילה והרסנית. התנהגותי בטקס פרסי האקדמיה היא בלתי מתקבלת ואין שום תירוץ שיצדיק אותה. בדיחות על חשבוני הן חלק מהמקצוע, אך בדיחה על מצבה הרפואי של ג'יידה הייתה יותר מדי עבורי. לא יכולתי לסבול זאת והגבתי בצורה אמוציונלית", הוסיף השחקן.

עוד מסר סמית' כי "אני מרגיש מובך, פעולותיי בטקס לא מעידות על האדם שאני רוצה להיות. אין מקום לאלימות בעולם של אהבה".

לאחר מכן, הוא הוסיף התנצלות גם בפני האקדמיה על התנהגותו: "אני רוצה להתנצל גם בפני האקדמיה, מפיקי הטקס, כל הנוכחים וכל מי שצפה ברחבי העולם. אני רוצה להתנצל בפני משפחת וויליאמס ומשפחת הסרט. אני מתחרט עמוקות על כך שהתנהגותי הכתימה את מה שעד כה היה מסע נפלא עבורנו".