1. פרפרים וביצי הפתעה

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ייפתח ביום ראשון

ההצגה הפותחת ‘פרפרים בראש’ מבוססת על שיריה של נעמי שמר, ובמרכזה ילד יוצא דופן שמתקשה בבית הספר. בהשתתפות מיכאל מושונוב, לגילאי 4-9. עוד הצגות בפסטיבל – 'ביצת הפתעה’ - ההצגה מבוססת על סיפור אמיתי שקרה בגן החיות בניו יורק לבני 4 ומעלה; ‘הכי דוב שיש’ - פנטזיה מוזיקלית על הגשמת חלומות לגילאי 4-9; ‘העיניים של טיטו’ מחזה מוזיקלי אינטראקטיבי על טיטו הכלב שאיבד אמון בבני אדם, לגילאי 6-12; ‘הרון הלא נכון’ קומדיה ססגונית על דילמה רצינית – מה עדיף להיות מקובל או נאמן לחברים? מאת רון דברת לגילאי 8-12; 
‘סבתא סורגת’ על פי ספרו של אורי אורלב, בהשתתפות אסתי זקהיים לגילאי 5-10; ו‘מאחורי הפלאים’ חווית תיאטרון פורצת גבולות מאת צביה הוברמן.

17-19.4 תיאטרון חיפה, לפרטים וכרטיסים: https://www.ht1.co.il/ContentPage?Id=15

מיכאל מושונוב ב''פרפרים בראש'' (צילום: צביה הוברמן)
מיכאל מושונוב ב''פרפרים בראש'' (צילום: צביה הוברמן)

2. אין דומה לה

מחול

להקת בת שבע חוזרת ל'ונצואלה' לפני סיבוב הופעות חדש בחו"ל

העבודה 'ונצואלה' של אוהד נהרין עלתה לבמה ב-2017 ומאותו רגע ועד היום הספיקה להקת בת שבע לסייר עם העבודה בעשרות ערים בעולם בהן ניו יורק, בוסטון, שיקאגו, סיאטל, פריז, ליסבון, מוסקבה ועוד, מול עשרות אלפי צופים. ב-2019 העניק ליצירה איגוד המבקרים הצרפתי את הפרס הגדול ליצירת המחול הטובה ביותר של השנה בצרפת. רגע לפני שהלהקה יוצאת לסיור באירופה, ונצואלה מגיעה לסוזן דלל בתל אביב למספר הופעות מוגבל. בביצוע רקדני הלהקה עונת 2022-2021. תאורה אבי יונה בואנו (במבי), פסקול מקסים ואראט, יועץ מוזיקלי: נדב ברנע, תלבושות ארי נקמורה.

18-20.4 , 28-30.4, אולם ורדה, מרכז סוזן דלל, נווה צדק, תל אביב

ונצואלה (צילום: אסקף)
ונצואלה (צילום: אסקף)

3. סיכוי לשלג בתל אביב

ילדים

מופע השלג של סלאבה חוזר לישראל

לאחר ההצלחות הכבירות של מופע השלג של סלאבה בישראל, יגיע במרץ הקרוב לסדרת הופעות במשכן לאומנויות הבמה בתל אביב. המופע, שמסתובב בעולם כבר 30 שנה, התקיים עשרות אלפי פעמים בפני מיליוני אנשים והקהל השבוי נשאר נאמן ומצביע ברגליים פעם אחר פעם. סלאבה פולין, מציג מופע של עולם פנטזיות וסיפורים פרי דמיונו. מדובר בעולם של דמויות וסף ריגוש שאינו יודע גבולות. המופע משלב את עולם הקרקס עם עולם הפנטזיה ושוזר בתוכו תיאטרון קלאסי, תיאטרון רחוב, מחול ואמנות בעזרת אפקטים מיוחדים ופירוטכניקה מרהיבה, כולל בועות סבון העוטפות את הקהל, אלפי פתיתי שלג המרחפים בחלל, בלוני ענק המושלכים אל האולם, רשתות קורים הנטוות סביב האולם ועוד. אם טרם הייתם – אל תוותרו.

17-20.4 בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה ת"א כרטיסים קופת ת"א 2207* או המשכן לאמניות הבמה, 03-6927777

Slava Snowshow Snowball  (צילום: Veronique Vial)
Slava Snowshow Snowball (צילום: Veronique Vial)

4. ואני שר

מוזיקה

הג'יפסי קינגס חוזרים לישראל ומארחים את שלומי שבת

להקת הג׳יפסי קינגס חוזרת לסיבוב הופעות בישראל עם שלומי שבת. הלהקה שהפכה לסמל של המוזיקה הספרדית, עם סולנה אנדרה רייס, תגיע לארבע הופעות בת״א, באר שבע וחיפה. לאחר הצלחת סיבוב ההופעות עם מירי מסיקה, הפעם החליטו חברי הלהקה לחזור לישראל ולארח את שלומי שבת. כחלק משיתוף הפעולה החליטו חברי הג׳יפסי קינגס להקליט גרסה ספרדית בינלאומית ללהיטו של שלומי ״ואני שר״. השיר כבש את תחנות הרדיו ואת רשימות השידור  בישראל ובמשך חמישה שבועות היה השיר המושמע בארץ.

17-17-18-19.4 היכל התרבות תל אביב // 20.4 מרכז הקונגרסים חיפה לכרטיסים לאן: www.leaan.co.il או בטלפון 8780*

ג'יפסי קינגס (צילום: סרגיי דמיאנצ'וק)
ג'יפסי קינגס (צילום: סרגיי דמיאנצ'וק)

5. מה שמעסיק את הילדים

תיאטרון

פסטיבל 'סוליקו' מעלה הצגות יחיד לילדים ולנוער

תיאטרון השעה יחד עם דנה דבורין מעלים השנה את פסטיבל 'סוליקו' להצגות יחיד לילדים ולנוער. הפסטיבל תומך ומעודד יצירות מקור ישראליות לילדים ונוער שיחשפו לראשונה בתחרות. שש הצגות הפסטיבל הנבחרות מיועדות לכל המשפחה בגילאי 3-18 ההצגות המשתתפות בתחרות: 'רובוני' – לגילאי 5-10, על ילדה שבונה רובוט; 'גם בן יכול לרקוד' – לגילאי 6-10; My voice – לגילאי 10-15; 'כל הדרך הביתה – לגילאי 11+; 'אלמה  - גילאי 11+; 'פנתר' – לגילאי 12+; במסגרת הפסטיבל יתקיימו  אירועי חוצות בשני מתחמי התיאטרון  בשילוב אמני רחוב , מוסיקה ופעילות חווייתית לקהל האורחים שלנו.

17-18.4 בבית ציוני אמריקה, תל אביב, 20.4 בהיכל התרבות מעלה אדומים

פסטיבל סוליקו (צילום: באדיבות תאטרון השעה)
פסטיבל סוליקו (צילום: באדיבות תאטרון השעה)

6. מחאת המתמחה

טלוויזיה

סדרה חדשה של ה BBC עוסקת בחוויות של רופא צעיר

אדם קיי יצר את הסדרה 'זה הולך לכאוב', על פי ספרו, בו כתב על חוויותיו כרופא. הסדרה הופקה בקו-פרודוקציה של רשת ה-BBC הבריטית ורשת AMC האמריקאית. בסדרה מככבים זוכה פרס ה'אמי', ה’באפטה’ ו’גלובוס הזהב’ בן ווישו (’פארגו’, סרטי ג'יימס בונד) הארייט וולטר (’יורשים’, ‘להרוג את איב’) ואמביקה מוד. הסדרה מתרחשת במחלקת יולדות ומציגה בהומור את הקשיים שבחייו של אדם (ווישו) רופא צעיר שמטפס במעלה סולם הדרגות בבית החולים. אדם מנסה לאזן בין העבודה התובענית שלו לבין חייו האישיים לצד רגעי שיא מלבבים ורגעי שפל קורעי לב. עוד מככבים בסדרה אלכס ג'נינגס (’הכתר’, ‘שערורייה אנגלית למדי’), אדיף קירוואן (’אדם זר’, ‘כלואים’),  אשלי מגוויר (’החטא’), ורורי פלק ביירן (’פרוצות’).

החל מה-14.4, ימי חמישי ב-21:15 ב-HOT HBO וכל הפרקים ב-HOT VOD וב-NEXT TV

''זה הולך לכאוב'' (צילום: באדיבות HOT)
''זה הולך לכאוב'' (צילום: באדיבות HOT)

7. הקסם הבדואי

לכל המשפחה

פסטיבל לילות רמדאן פותח את הבתים ברהט לקהל הרחב

על אף האירועים האחרונים, עירית רהט מבקשת מהקהל הישראלי להגיע ולחוות זו השנה החמישית, את אירועי לילות רמדאן, כשהלילה הופך ליום והרחובות מתמלאים בריחות, עת בה העיר הבדואית הגדולה בארץ שוקקת חיים, צבעים, צלילים ותפילות עד השעות הקטנות של הלילה. בסיורי לילות רמדאן תכירו מקרוב את האנשים של רהט, את המאכלים הביתיים והאותנטיים של מיטב הבשלניות הבדואיות, שלא ניתן למצוא בשום מקום, תסיירו ברחובות ותשמעו על הסודות  של רהט, תטעמו מעדנים מתוקים כמו הקטאיף, תריחו תבלינים וקפה קלוי, תלמדו על חג הרמדאן ועל האסלאם במפגש ייחודי עם אימאם, תקבלו השראה מנשים בדואיות מובילות ותחוו חוויות ייחודיות כמו מופע תיאטרון בדואי מקורי.

16.4, 18.4, 20.4, 23.4, 30.4 הסיור המסורתי החל מ 16:00, התכנסות במתנ"ס רהט/ סיור לילי התכנסות 20:30 במתנ"ס רהט. לפרטים נוספים: פייסבוק 'תפדלו – החוויה הבדואית בנגרב' או באתר רהט 360. להזמנות: 050-3050511

פאטמה ''פרח המדבר'' (צילום: רגב כלף)
פאטמה ''פרח המדבר'' (צילום: רגב כלף)

8. לבד על הבמה

תיאטרון

פסטיבל תיאטרונטו יפתח ביום ראשון

הפסטיבל יתקיים במקביל בתיאטרון יפו ובתיאטרון עכו. שבע הצגות יחיד, רובן מקוריות, יתחרו השנה על פרס ההצגה הטובה ביותר, בהן 'בגוף אני מבינה' מאת רותם כרמלי, 'ג' מאת עומר תדמור, 'הגיל הרך' מאת ג'ורג' בראנט, 'המלון' מאת ליאור גליציאנו, 'העד' מאת הדס קלדרון, 'מיינפאק' מאת אורית זפרן ומתן דרעי בדש, ו'תמיד יהיה עוד זמן' מאת ורדה קנול יהלום. עוד בפסטיבל השנה 'אספרסו קצר' – שמונה מונודרמות באורך 15-20 דקות, שיעלו בשני מקבצים. ברחבת תיאטרון יפו, יתקיים מיצג של  תלמידי ביה"ס לאמנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים בניהולו של איציק וינגרטן ובהשתתפות עשרות תלמידים. השנה, יתקיים המיצג בהשראת שירי משוררים ומשוררות ישראלים.  כמו כן יבצעו הסטודנטים  שירים פרי עטם.

17-19.4 ביפו העתיק ובעכו העתיקה. לכרטיסים אוונטים 9066*. מידע מלא בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל

תיאטרונטו (צילום: ז'ראר אלון)
תיאטרונטו (צילום: ז'ראר אלון)

9. אורחים ממרוקו ומתוניס

מוזיקה

פסטיבל 'תור הזהב' באשדוד מציע שפע מופעים ייחודיים

פסטיבל תור הזהב, חוגג עשור בחמישה ימים ויארח לצד אמנים ישראלים מובילים גם אמנים מחו"ל, בהם פייסל בנדו ועבדסלאם ספיאני ממרוקו שיגיעו עם התזמורת האנדלוסית המלכותית מרבאט ומוחסיין שריף שמגיע מתוניס. בין המשתתפים זהבה בן שמארחת את עידן רייכל ותזמורת נצרת, לירן דנינו ועוד; התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, עם ליאור אלמליח, מור קרבסי ושמעון פרנס; מחווה לשנסון הצרפתי עם אילנה אביטל ודורון מזר ודורי בן זאב שיספר על חברו מאיר אריאל. אירועי הפסטיבל יערכו במספר מוקדי תרבות באשדוד לאורך ימי חול המועד פסח ויחתמו באירוע מימונה ייחודי וחגיגי שיכלול כנס אקדמי ומופע מוזיקלי של התזמורת האנדלוסית הישראלית  אשדוד ריימונד אבקסיס ואמיל זריהן בנוכחות ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ושגריר מרוקו בישראל, עבד אל־רחים ביוד.

17-24.4 לפרטים וכרטיסים: https://www.torhazahav.co.il/index.asp

דורי בן זאב (צילום: יואב אתיאל)
דורי בן זאב (צילום: יואב אתיאל)

10. שכנים, שכנים

קולנוע

נני מורטי ביים את הסרט 'שלוש קומות' על פי ספר של אשכול נבו

חייהם של דיירי בניין משתנים בלילה אחד, אחרי שברחוב השקט בו הם גרים מתרחשת תאונה שמערערת את חייהם. מרגע התאונה גורלותיהם מצטלבים - זוג שתוהה מה עובר על בתם הקטנה, צעירה חוזרת לבית ריק עם תינוק בן יומו, וזוג שופטים שמתמודד עם בן שעשה מעשה בלתי נתפס – כולם ייאלצו למצוא את הדרך להתמודד עם המעשה הנורא, השלכותיו וחלקם בתאונה. הסרט 'שלוש קומות'  הוא עיבוד לרב המכר של אשכול נבו, שהפך  לדרמה איטלקית אותה ביים נני מורטי, ('אמא שלי', 'חדרו של הבן'), בסגנון וברגישות האופייניים לסרטיו. מורטי משרטט דיוקן של בניין שיכול להיות ממוקם בכל מקום בעולם, ואת סיפורם של אנשים המתמודדים עם הקושי להיות הורים, אחים ושכנים, ולמצוא מקום לחמלה ואהבה.

''שלוש קומות'' (צילום: באדיבות קולנוע לב)
''שלוש קומות'' (צילום: באדיבות קולנוע לב)