הצלה ברגע האחרון? אמש הודיע תאגיד השידור המשלחת הישראלית ככל הנראה לא תשתתף בתחרות האירוויזיון הקרובה שתיערך בטורינו שבאיטליה, זאת בעקבות קשיי אבטחה הנובעים משביתת משרד החוץ. הבוקר (רביעי) נודע כי ראש השב"כ, רונן בר, התערב בסוגיה.

בהודעה שיצאה מ"כאן", נמסר כי התאגיד עומד בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בשב"כ על מנת לאפשר למיכאל בן דוד לייצג את ישראל על בימת האירוויזיון. בשב"כ נעשים מאמצים לסייע במציאות פתרון שיאפשר למשלחת הישראלית להשתתף באירוויזיון באיטליה, על אף שוועד עובדי משרד החוץ עומד על שלו ואינו מתכוון לסייע  במתן המידע הנחוץ להסדרת שירותי האבטחה. עוד מסר התאגיד כי הוא מודעה לשב"כ על הסיוע ומקווים כי יימצא פתרון  למשבר בהקדם.

רונן בר (צילום: אבשלום ששוני)
רונן בר (צילום: אבשלום ששוני)

תגובת השב"כ: "בסוף חודש פברואר התקבלה פניה בנוגע ליציאת משלחת לאירוויזיון. לאחר מספר רב של נסיונות לתיאום סידורי האבטחה לקראת יציאת המשלחת, נמסר ע״י נציגי משרד החוץ כי לאור שביתת הוועד להם, שלא ניתן יהיה לקבל סיוע רשמי מהנציגות הישראלית בכל הקשור לטיפול בסידורי האבטחה הנוגעים למשלחת אל מול המקומיים".

"בהתאם לכך", נמסר עוד בהודעה, "ולאור היותה משלחת לאומית המצייגת את ישראל, הנחה היום ראש השב"כ את גורמי האבטחה לבחון אפשרויות אחרות שיאפשרו את יציאת המשלחת, ללא הסיוע של משרד החוץ, שנמצא תחת שביתה".

נציגי אירופה לאירוויזיון (צילום: חגית גדליה)
נציגי אירופה לאירוויזיון (צילום: חגית גדליה)

כזכור, בראיון ל"מעריב אונליין", אמרה מנהלת ההסברה ב"כאן", גלית אבני אורנטשיין כי "על פי המצב כרגע, ישראל לא תשתתף באירוויזיון הקרוב, ואנחנו לא רואים את זה הולך לכיוון של פתרון. אם במשרד החוץ לא יועילו בטובם לפתור את העניין, התאגיד לא יכול לעמוד בזה, משלחות ייצוגיות של המדינה חייבות את הסדרי הביטחון של של השב"כ".

"ככל שהימים עוברים אנחנו נכנסים לבעיה חמורה יותר, אם זה לא ייפתר בימים הקרובים הסיכויים שנוכל לשלוח את מיכאל הולכים וקטנים", הוסיפה. "ב-1 במאי המשלחת הישראלית אמורה לנסוע לטורינו, היא כוללת 17 איש, את מיכאל, הרקדנים, אנשי התאגיד, דוברים ופרשנים. מדובר בתהליך מורכב שנבנה מול שגרירות איטליה, צריך להבין מה יש לעשות כדי שהם יהיו בטוחים בכל שלב שהם נמצאים, אם זה במלון, אם זה באירועים שונים או בכל מקום. כל משלחת ישראלית, משלחת ייצוגית, חייבת לקבל אבטחה ממשרד החוץ".