מורשת ומופעים ברחבי הארץ

במהלך חג הפסח, יארחו 12 אתרי מורשת עשרות אירועים, הצגות, פעילויות וסדנאות מיוחדות, שהמשותף להם הוא מסר של אחדות ואחווה. המבקרים יוכלו גם לקבל הצצה, בצורה חווייתית ותיאטרלית, לסיפורי מורשת מסעירים מתקופת החלוצים וקום המדינה, בסיורים מודרכים ואינטראקטיביים. במהלך ימי הפסטיבל יעלו הצגות מיוחדות של תיאטראות מוכרים לילדים ולנוער, בהם תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון המטמון, תיאטרון בים בם בום ועוד. יתקיימו גם סדנאות שימור חווייתיות, סדנאות ציורי קיר, מיצגים תיאטרליים נוסטלגיים, מופעי מוסיקה מגוונים, מופעי מחול, פנטומימה וקומיקס, מתחמי משחקים של פעם, מיצגים אור-קוליים ועוד ועוד.

18-19.4 ההשתתפות חינם. לפרטים: https://www.mapaumatza2022.co.il

אתרים בחינם

פרויקט פסח של בנק הפועלים מציע השנה 60 סיורי יום וערב חינם ברחבי הארץ, עם מורי דרך מוסמכים של עמותת אשכולות, פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית. לפרויקט נוספו השנה גם מוזיאון העם היהודי 'אנו', פארק תמנע, המשכן לאמנות עין חרוד, צריף בן גוריון בשדה בוקר, מוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין, המוזיאון לאמנות האסלאם ומוזיאון הפלמ"ח. בנוסף למשך שבוע בלבד יוקם בלב יער בן שמן פופ אפ חברתי של בנק הפועלים שיציע חוויות, משחקים והתנסויות לכל המשפחה בעולמות של חברה, סיוע לאחר, התנהלות נכונה עם הכסף ועוד חוויות מלמדות ומרגשות כאחד. האתרים החדשים מצטרפים לאתרים שלוקחים חלק בפרויקט, בהם מוזיאון העיצוב חולון, יער האיילים, טיילת החומות בירושלים העתיקה, הפלנתניה מרכז מדע וחלל, יד לשריון לטרון, המוזיאון הישראלי במרכז רבין, מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מוזיאון ינקו דאדא עין הוד, מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון אוצרות בחומה, מוזיאון ג'ו אלון בנגב, כפר ביתא ישראל, מוזיאון אשדוד לאמנות ועוד. 

האתרים יפתחו חינם בין התאריכים 17-21.4. לפרטים והרשמה: www.pesach.poalim-site.co.il

המשכן לאמנות בעין חרוד (צילום: באדיבות עין חרוד)
המשכן לאמנות בעין חרוד (צילום: באדיבות עין חרוד)

מוזיאון ''אנו העם היהודי'', בית התפוצות (צילום: רוני כנעני)
מוזיאון ''אנו העם היהודי'', בית התפוצות (צילום: רוני כנעני)

מוזיאון המצודה באשדוד (צילום: אבי רוקח)
מוזיאון המצודה באשדוד (צילום: אבי רוקח)

צריף בן-גוריון (צילום: חנן אפשטיין)
צריף בן-גוריון (צילום: חנן אפשטיין)

במוזיאון ישראל מרחפים מעל טירה בפירינאים

מוזיאון ישראל, ירושלים, מציע יום פעילות ויצירה בכרטיס אחד. בהשראת התערוכה: 'לרחף עם מגריט: בעקבות טירה בפירנאים'. תערוכת הילדים והנוער הארצית במוזיאון ישראל יוצאת לדרך! ילדים וילדות, נערים ונערות מוזמנים ליצור את התערוכה בסדנאות ציור ועל קירות המוזיאון, ושלל פעילויות יצירה מגוונות ועוד. העבודות ייתלו על קירות הגלריה מיד לאחר יצירתן, וכל יוצר ויוצרת שעבודתם תוצג בתערוכה יקבלו תעודת אמן צעיר. 17-20.4 10:00-15:00. בנוסף, התיאטרון המוזיאלי הישראלי מעלה הצגה שתיקח את הקהל הרחק מעבר למים ולשמים, למחוזות הציור הסוריאליסטי של מגריט 'טירה בפירנאים'.

17-20.4 11:00, 12:00, 13:00, אודיטוריום שפרינגר

בבית הנסן מבטלים את החוקים

בית הנסן מזמין לפסטיבל PLAY, שלושה ימים של משחקים, מיצבים, סדנאות, תערוכה ומופעים לכל המשפחה. הפסטיבל חוגג את חג החירות עם פעילויות בסימן משחק חופשי ללא חוקים, עשיר בחומרים, ביצירתיות ודמיון, הפעילויות בפסטיבל משחקות על התפר שבין האנלוגי לדיגיטלי, בין חומרים חדשים ועתיקים ובין טכנולוגיות מתקדמות לבסיסיות. בין הפעילויות : ‘תוהו ובוהו’ - תערוכה לילדים העוסקת בסיפור הבריאה ומשלבת יצירה ועיצוב בדו ותלת מימד; ‘בעקבות הנסן’ מסע היסטורי אינטראקטיבי לכל המשפחה; מגרש משחקים בסגנון ‘אנג'י’ בחצר; סדנת אנימציה מבית פורום יוצרי הקולנוע; סדנאות אמן לילדים; והמופע הרב חושי 'המפץ הגדול' מאת אנסמבל עיתים, לילדים וגם למבוגרים.

18-20.4, לפרטים מלאים, שעות וכרטיסים אתר בית הנסן. הכניסה חופשית

Play 2019 בבית הנסן (צילום: דניאל שטרית)
Play 2019 בבית הנסן (צילום: דניאל שטרית)

בתל אביב כותבים לקוסאמה

במוזיאון תל אביב מזמינים את המשפחות לפעילות בעקבות התערוכה 'יאיוי קוסאמה: רטרוספקטיבה.' הפעילות תתקיים במרכז החווייתי למשפחה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן: פינות קריאה ויצירה בהן ניתן לקרוא על האמנית, לחלוק רעיונות ולכתוב לקוסאמה מכתבים וציורים.

לפרטים על הסדנאות והפעילות המוצעת: https://www.tamuseum.org.il/he/exhibitions-and-events/activity/

מוזיאון תל אביב לאמנות: בעקבות יאיוי קוסאמה (צילום: אלעד שריג)
מוזיאון תל אביב לאמנות: בעקבות יאיוי קוסאמה (צילום: אלעד שריג)

בהרצליה אוהבים אמנות עכשווית 

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מציע קייטנת פסח שתתמקד השנה ביצירות מקור מאוסף המוזיאון ומהתערוכות המוצגות. בכל יום נפגוש יצירה מקורית בתערוכה ונצא בעקבותיה למסע יצירה משלנו. נעבוד בפיסול, ציור, הדפס ובטכניקות מעורבות.

מוזיאון הרצליה, רחוב הבנים 4, הרצליה

בחיפה מורידים את הירח 

במדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון בחיפה מוצג ירח תלת ממדי ענק, שחושף את הצד המוסתר של הירח. הילדים מוזמנים לקחת חלק במשחק משפחתי של חפש את המטמון. יהיו הדגמות מדעיות, ציורי קיר בבצבעי UV, משימות חלל ותערוכת סודות הדינוזאורים.

16-23.4, מומלץ לשריין מקומות. https://www.madatech.org.il/passover-2022

בבר אילן בונים את חיות היאור

מוזיאון פטר לאמנות ולמדעי הננו, הממוקם במכון לננו טכנולוגיה באוניברסיטת בר-אילן מזמין משפחות וילדים בחג הפסח לפעילויות וסיורים מרתקים. בסדנת בניית בובות מנגנות ילמדו בין לבנות  את חיות היאור תוך למידה של חוקים מדעיים פשוטים ובאמצעות בנייה של בובות שבתוכן נבנה מנגנון המייצר צלילים. עוד מציע המוזיאון סדנת צבעים עם ד’ר אסף כהן (גילאי 15 ומעלה).

לפרטים וכרטיסים: https://bit.ly/NaNoTickets

ביפו ממחזרים

יפו העתיקה ונמל יפו מזמינים אתכם בפעם השנייה להפנינג סביבתי באווירה יפואית עם סדנאות מיוחדות של מחזור ויצירה, חגיגה של טבע עירוני, פעילויות פתוחות לקהל הרחב, מעגלי תיפוף מכלים ממוחזרים ועוד הפתעות ירוקות. בסדנת לב האדמה תערכו מסע עם  ארכיאולוג, בנמל תלמדו על הטבע העירוני, תשתתפו בסדנת מחזור ומעגלי מתופפים ועוד.

18-19.4. לפרטים והזמנות: https://www.goshow.co.il/pages/minisite/227

אביב של קיימות ביפו (צילום: אילן ספרא)
אביב של קיימות ביפו (צילום: אילן ספרא)

בעין גב מארחים את גלי צה"ל

סובב כנרת חוזר לאחר שנתיים של הפסקה ומציע הופעות אמנים ופעילות לכל המשפחה: סדנאות יצירה, הצגות, מופעים, הגובהטרון-דמויות על קביים, פוד טראקס, מסעדות ועוד. הפסטיבל מציין 77 שנים ויוקדש לגלי צה’ל ולתוכנית המיתולוגית ארבע אחר הצהריים עם מירי מסיקה, רמי קליינשטיין, אילנית, ירדנה ארזי, קובי אפללו, דורית ראובני, רוני דלומי, דודו זכאי והגבעטרון (18.4 20:30). למחרת ימשיכו את המחווה אסף אמדורסקי, נורית גלרון, שלמה גרוניך, מיקי גבריאלוב, שירי מימון, אריק סיני, קרולינה, 'הנשמות הטהורות פינת רמלה'-יעל פוליאקוב, אסי ישראלוב ואורן ברזילי. בנוסף במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו במקום הצגות ילדים (כניסה חינם), סדנאות יצירה ועוד.

לפרטים נוספים אודות אטרקציות בנמל- תיירות עין גב- 04-6659800, www.eingev.co.il
*הכניסה והחניה במתחם הפסטיבל- חופשיים. מכירת כרטיסים לערבי הזמר, באתר בית גבריאל ובטל': 04-6751175.

בעכו מצילים את חבצלת

עכו מציעה למבקרים כרטיס אחד לכל האטרקציות במחיר של 49 שקלים בלבד (עד גיל 5 הכניסה חינם). בין האירועים החדשים תערוכת דה-וינצ'י באולמות האבירים. התערוכה מיצירותיו של ליאונרדו דה וינצ'י, כוללת הפעלות והתנסויות באולמות האבירים.

פעילות מעניינת אחרת היא 'להציל את חבצלת', משחק אודיו אינטראקטיבי שלוקח משפחות עם ילדים למסע באולמות האבירים. עוד יהיו פעילויות מיוחדות במנהרת הטמפלרים, בחמאם ובמרכז למורשת היהודים בעכו.  

למידע נוסף: www.akko.org.il | [email protected]l  I  04-9956706/7

מנהרת הטמפלרים בעכו (צילום: באדיבות החברה לפיתוח עכו העתיקה)
מנהרת הטמפלרים בעכו (צילום: באדיבות החברה לפיתוח עכו העתיקה)

ברגבה מכינים פירמידה משוקולד

פירמידות משוקולד - בסטודיו אודט, יקיימו במהלך פסח שתי סדנאות שוקולד חווייתיות לכל המשפחה בה יוצרים פירמידות משוקולד ועוד הפתעות מתוקות.

17.4, 21.4 סטודיו אודט, קיבוץ רגבה. טל': 072-3957570

סדנת שוקולד עם אודט בגליל המערבי (צילום: אנטולי מיכאלו)
סדנת שוקולד עם אודט בגליל המערבי (צילום: אנטולי מיכאלו)

בכפר מסריק בונים כלי נגינה

בכפר מסריק הילדים יוכלו להתלבש כבני ישראל ולהצטרף לסדנה בה מכינים כלי נגינה מקושטים, איתם יצאו לכיוון נחל הנעמן. בדרך יכירו את משה רבנו, שידריך אותם במסע, ואף ייתן משימות ואתגרים. ולסיום אפילו יכינו מצות בטאבון, עם שוקולד ולבנה.

20-21.4 בכפר מסריק. להזמנות: 072-3971564

פעילות פסח לילדים בכפר מסריק (צילום: אפרת פלד שדה)
פעילות פסח לילדים בכפר מסריק (צילום: אפרת פלד שדה)

במעיליא מגלים את סודות הפסחא

מורת הדרך איילת בר מאיר מציעה סיור פסחא במעיליא בו הם יחשפו ויכירו את טקס הפסחא הצבעוני והפרחוני בכנסייה העתיקה של הכפר. בהמשך מתארחים בבית אבן קסום, ויחד עם עוגיות חג מיוחדות לומדים להכיר את מנהגי החג, ואת הסממן הכי מוכר שלו -  הביצים הצבעוניות של פסחא. מסיימים בסיור קל בכפר ובמפגש וטעימות יין חגיגיות ביקב ג'וליה, לאחר 40 יום ללא שתיית יין.

18.4 במעליא, להזמנות: 072-3971232

בערבה לומדים חקלאות

האזור מציע שפע פעילויות, בהן משחקי ניווט מדבריים בצוקים, סיורי ג'יפים וסדנאות. אם בא לכם ללמד את הילדים מאין באים ירקות, חוות 'בין השיטין' מאפשרת למבקרים להכיר את עבודת החקלאות בערבה מקרוב, לטעום מהתוצרת החקלאית המשובחת ולהתנסות בעמל הכפיים ובעבודה החקלאית. בחג הפסח יתקיימו שני סיורים ביום, בהזמנה מראש.

לפרטים והזמנות: 052-2181665

מדבר בריחה בנוף צוקים, הערבה התיכונה (צילום: נוף צוקים)
מדבר בריחה בנוף צוקים, הערבה התיכונה (צילום: נוף צוקים)

פארק ספיר שנמצא לא מאוד רחוק מציע  אגם ברווזים, מתקני שעשועים לילדים, מרחבי דשא נרחבים, עצים להצללה והשלמת האווירה. כמו כן, במקום פינות ישיבה ואזורי פיקניק ליד האגם וברחבי הפארק. בכניסה לפארק גן פסלים של אומניות תושבות הערבה המתאר את החיים במדבר. ניתן להביא אוהלים וללון בפארק.

מחיר: חינם. איך מגיעים? על כביש 90, כ-6 ק"מ דרומית למושב עין יהב, סמוך ליישוב ספיר (פארק ספיר בווייז). לפרטים: 052-6170271

במטה יהודה מצטרפים לשמשון הגיבור

מעוז חביב, מורה דרך מוסמך,  יספר את סיפורו המרתק של שמשון הגיבור בן שבט דן וסיפור נדידת השבט צפונה. הסיור ייקח את המבקרים בנקודות עניין היסטוריות ברחבי מטה יהודה, ששם על פי האמונה, שכן שבט דן. אורכו של הטיול הוא כ 5 שעות והוא כולל תצפיות, סיפורים, הליכה וטעימות יין ביקב מוני.  

20.4, 8:30. יציאה מתחנת הדלק בסמוך לצומת נחשון. לפרטים נוספים והרשמה: מעוז חביב 054-7791126

ביתיר חושפים היסטוריה

בתיירות חבל יתיר מחכים למבקרים בחול המועד פסח עם מגוון טיולים ואטרקציות בטבע לכל המשפחה. ביער יתיר, היער הנטוע הגדול בישראל, יתקיימו בשיתוף עם קק’ל חפירות ארכיאולוגיות לכל המשפחה, לצד משחק ניווט משפחתי ביער ובסביבה וסיורים רגליים מודרכים. בסוסיא הקדומה העיירה היהודית תתעורר לחיים בחול המועד וברחבי האתר יחכו בעלי מלאכות קדומות כמו יוצר כדים על האבניים, קולעת סלים ועוד לצד נגנים ושחקנים. באחוזת היוצר בסנסנה יתקיים הפנינג לכל המשפחה עם אומגה אתגרית, מופע קרקס חוויתי, סיורים מודרכים ביער סנסנה, סדנאות אומנות ופינת ליטוף. גם המבוגרים יוכלו לחגוג בפסח, ולבקר בשניים מיקבי האזור. ביקב לה פורה בלאנש בבית יתיר יתקיים שוק איכרים אביבי, סיורים עם טעימות יין וגבינות, מופע של תזמורת הכלייזמר הישראלית עם שירי אביב, טיולי ספארי אל יער יתיר וטיולי פריחה עם תצפיות נוף וחקלאות. וביקב דרימיה יקיימו סיורים וטעימות יין.

לפרטים מלאים על כל הפעילויות, באתר תיירות חבל יתיר: www.goyatir.co.il

פעילות פסח בחבל יתיר (צילום: נעה זילברמן)
פעילות פסח בחבל יתיר (צילום: נעה זילברמן)

בבאר שבע קורעים את ים סוף

במהלך חוה"מ פסח יתקיימו בבאר שבע סיורי טבע עירוני בהדרכת מיזם התיירות המוביל I love Bash . במסגרת הסיורים לכל המשפחה, יצאו סיורים חווייתיים ממיצב קריעת ים סוף הממוקם בחלקה הדרומי של העיר, דרך טיילת הגשר הטורקי ועד פרק נחל באר שבע.

נקודת מפגש היא בכניסה לסינמה סיטי, באר שבע. 18.4, 10:00, 12:30

סיור לכל המשפחה בבאר שבע (צילום: I LOVE BASH)
סיור לכל המשפחה בבאר שבע (צילום: I LOVE BASH)

באביעזר מנפחים כוסות

האמנית אולה ברנר פותחת את הסטודיו שלה ומזמינה את המבקרים להצטרף לסדנאות ניפוח זכוכית ייחודיות. במהלך היום הפתוח – צוות הסטודיו ידגים ניפוח זכוכית ויבצע הסבר לקהל על עולם ניפוח הזכוכית בארץ ובעולם. בנוסף, יתקיימו בסטודיו גם סדנאות – בהן המבקרים יוכלו להתנסות בעצמם בניפוח הזכוכית ואף לנפח כוס לאליהו הנביא.

21.4, 10:00-17:00 במושב אביעזר. לפרטים והרשמה: 052-3873185

הסטודיו של אולה ברנר באביעזר (צילום: אולה ברנר)
הסטודיו של אולה ברנר באביעזר (צילום: אולה ברנר)