הרב אורי זוהר הלך הבוקר (חמישי) לעולמו בגיל 86 בביתו שבירושלים. זמן קצר לאחר פתיחת מסע הלוויה, שוחח המגיש והשחקן דורי בן זאב עם פרופסור אריה אלדד ורוני בר און בתכניתם ב-103FM, ושיתף אותם בחוויותיו מהאיש שהכיר וכבר איננו. "אורי היה אורי, יכל לתת לך המון מרחב ומקום שתהיה אתה. לפעמים באנרגיות הוא הביא אותך להטבה עם עצמך עוד מבלי שידעת. היה לו מעין כוח כזה, להוציא מאנשים דברים שהם אפילו לא ידעו שנמצאים שם", אמר בן זאב.

כבר בפתיחת הראיון התייחסו הדוברים לכך שמסע הלוויה של הרב ז"ל נפתח במקביל למצעד הגאווה בירושלים. על כך צחק בן זאב וטען כי "הוא היה עושה מזה בטח עוד חידון תנ"ך".

הלווית אורי זוהר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
הלווית אורי זוהר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לאחר מכן הוא סיפר על עבודתו לצד אורי זוהר, בימים שלפני חזרתו בתשובה והפיכתו לרב מוערך: "הרבה מאוד מהדברים היו שאני הבאתי והם שיפרו או שאני הצעתי להם. הייתה מערכת שכל אחד ידע גם להיות עם עצמו וגם לתת לסביבה. זה לא כאן הבמאי עם האוטוריטה, אלא במאי שמעצב את הדבר עצמו. - הוא ידע להפריד את הדברים בצורה כזו וליצור מהם את התוכן. מישהו היה זורק משהו, מישהו אחר היה אומר היגד, מישהו היה זורק רעיון, הוא ידע כל הזמן לשמוע ולהקשיב". 

"היו לו חושים לטיימינג, לבידור, למה עובד ומה לא, וזה נכון כי הוא עבד מאין. הרבה מאוד פעמים היינו מגיעים לסט, לא היה כלום, ומהזווית שצריך להיות פה משהו נהיה. אתה מעצב את זה נכון, אתה רואה כאן מנהיג שיודע לנהל אומנות. באומנות יקיריי, הגדולה של האומנות שהיא איננה", הוסיף.

בן זאב שיתף בנוסף כי לאחר חזרתו בתשובה של אורי זוהר, הם לא שמרו על קשר הדוק: ". הוזמנתי הרבה לבוא ללמוד, כשנפגשנו תמיד זה היה עם מאור פנים, אנרגיה טובה ושטויות עפו באוויר".

"הרעיון הוא שהאנרגיה שהוא חי בה הייתה מלאה כמו ארבעה אנשים. הוא היה מגיע לשעות הערב בשיא האנרגיה, כל הזמן. הוא כנראה גילה את עצמו. בגיל 40 בחוף מציצים, הייתה שעת ערב, ישבתי קצת קרוב לחוף, אני רואה אותו יוצא מהשער של הצריף של אביגדור ופולט אנחה, אני פעם ראשונה מספר את זה, שבתוכה היה הכול. וזמן לא רב אחרי זה ההתחלה של פה ציצית והיום קיבלתי הודעה שאני הופעתי במקומו בימי שישי, ופה כובע, ופה הכשרות בבית, לאט לאט זה נהיה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM