קווין קוסטנר חוזר למערב הפרוע

טלוויזיה - העונה הרביעית של הסדרה 'ילוסטון' עלתה בסלקום טי.וי.

סדרת הדרמה המצליחה 'ילוסטון', בכיכובו של קווין קוסטנר, מספרת על ג'ון דאטון, הבעלים של החווה הגדולה ביותר במונטנה, שהוא לא רק האיש החזק ביותר באזור, אלא גם אחד מהאכזריים ביותר מבניהם. כאשר אינדיאנים מהשמורה הגובלת בנחלתו מאיימים על שלמות הנחלה, כמו גם אנשי עסקים מקומיים שמעוניינים לפתח את האזור, דאטון לא מוותר והוא, יחד עם בני משפחתו, נקלעים לסדרה של עימותים אלימים ופוליטיים.
הסדרה משודרת בישראל רק בסלקום טי.וי.

קווין קוסטנר ב''ילוסטון'' (צילום: kevin lynch, באדיבות סלקום TV)
קווין קוסטנר ב''ילוסטון'' (צילום: kevin lynch, באדיבות סלקום TV)

שר כאב

מוזיקה - המופע השנתי לזכר מאיר אריאל יתקיים בשבוע הבא

המופע השנתי המסורתי 'שרים מאיר אריאל', חוזר לבמה השנה בציון יום הולדתו השמונים, ויתקיים לראשונה באמפי רעננה. כמסורת השנים הקודמות יואב קוטנר יערוך וינחה את הערב, יהודה עדר על הניהול המוזיקלי ומאיה פוגל ונועם פיינגולד על הניהול האמנותי. את המופע מפיקה חברת toMix. בין המשתתפים השנה – אביב גפן, און עדר, אסף אמדורסקי, ג'יין בורדו, דייויד ברוזה, נתן גושן, קרן פלס, שולי רנד, שי צברי, שלום חנוך ומשה לוי ושלומי שבן, ועוד. מאיר אריאל נחשב לאחד היוצרים הגדולים, המשפיעים והאהובים ביותר במוזיקה הישראלית. הוא כתב והלחין לעצמו ולאמנים אחרים אינספור שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל, בהם: 'אגדת דשא', 'הולך בטל', 'זרעי קיץ', 'שיר כאב' ורבים אחרים שיהוו חלק מהמופע.
14.6.22 יום שלישי – אמפי פארק רעננה פתיחת דלתות בשעה: 18:30, תחילת מופע בשעה: 20:00

מאיר אריאל (צילום: רפי גולדמן)
מאיר אריאל (צילום: רפי גולדמן)

בחזרה לתמיד

מוזיקה - וירטואוז הגיטרה אל דמיולה חוזר לישראל

אל דימיולה, מגדולי הגיטריסטים של כל הזמנים, מגיע למספר הופעות. דימיולה, שמופיע ללא הפסקה ברחבי העולם, שומר פינה חמה לקהל הישראלי, וביקר כאן מספר פעמים (כולל במהלך מלחמת המפרץ). בגיל 19, אחרי שסיים את לימודיו, גילה אותו צ׳יק קוריאה, שצירף אותו לסופרגרופ המיתולוגי Return To Forever עם סטנלי קלארק ולני ווייט ומשם כבר צמחה קריירה מפוארת במהלכה הוציא למעלה מ-20 אלבומי סולו, בהם אלבום המופת Friday night in San Francisco עם ג'ון מקלפלין ופאקו דה-לוצ'יה שנמכר במיליוני עותקים ונחשב לאחד מאלבומי הגיטרה האקוסטית המשפיעים בכל הזמנים. נגינתו הווירטואוזית נעה על ספקטרום השפעות רחב, שילוב של ג'אז-רוק עם השפעות פלמנקו, טנגו, אלמנטים ים תיכוניים, מקצבים לטיניים ומוזיקה הודית.
16.6 בנייני האומה, ירושלים; 17.6 אודיטוריום חיפה; 18.6 קו רקיע; 20.6 המשכן לאמנויות הבמה, באר שבע

אל דמיולה (צילום: ALEXANDER MERTSCH)
אל דמיולה (צילום: ALEXANDER MERTSCH)

משופן ועד רדיוהד

מוזיקה - תזמורת המהפכה מעלה את 'מצבי רוח'

‘תזמורת המהפכה’ - מגופי המוזיקה הצעירים והנועזים הפועלים כיום בארץ בניהולם האמנותי של רועי אופנהיים וזהר שרון במופע במסגרת סדרת המהפכה באופרה הישראלית, והפעם: ‘מצבי רוח’ - מופע חדשני שבו הנגנים לא מפסיקים לנוע על הבמה. את המסע המוזיקלי תתחיל התזמורת עם פרלוד של שופן, המשמש בסיס למטמורפוזות מוזיקליות שכתב זהר שרון. המטמורפוזות של שרון שואבות את השראתן מהמוטיבים המוזיקליים של שופן, כאשר כל אחת מהן מאופיינת בהלך רוח מוזיקלי משלה ובהרכב ייחודי מתוך התזמורת. אליהןיצטרפו עיבודים תזמורתיים ליצירות קנוניות אחרות, בהן הפרלוד לפסנתר במי מינור מאת יוהאן סבסטיאן באך, סטנדרט הבוסה-נובה ‘How Insensitive’ של המלחין אנטוניו קרלוס ז'ובים והשיר ‘Exit Music’ של להקת רדיוהד.
11.6 תיאטרון חיפה לכרטיסים 04-8600500

תזמורת המהפכה (צילום: אפרת מזור)
תזמורת המהפכה (צילום: אפרת מזור)

להתחיל מחדש

טלוויזיה - ג'יימי דורנן הנפלא מככב בסדרה חדשה "התייר" של ה-BBC ו-HBO

‘התייר’ (‘The Tourist’) היא דרמת מתח בת שישה פרקים של רשת BBC הבריטית ושלHBO MAX האמריקאית. את הסדרה כתבו האחים זוכי ה’אמי’ הארי וג'ייק וויליאמס וביימו כריס סוויני ודניאל נטהיים. את הקאסט המשובח מובילים ג'יימי דורנן, דניאל מקדונלד, דיימון הרימן ושלום ברון-פרנקלין. כשגבר (דורנן) מצפון אירלנד מתעורר ללא כל זיכרון בבית חולים באוסטרליה, הוא חייב להשתמש ברמזים המעטים שהוא מוצא לזהותו כדי להיזכר מי הוא לפני שחטאי העבר שלו יחזרו להעניש אותו.
החל מ-7.6 ב-HOT HBO, ב-YES HBO, ובסלקום טי.וי.

ג'יימי דורנן ב''התייר'' (צילום:  IAN ROUTLEDGE באדיבות HOT)
ג'יימי דורנן ב''התייר'' (צילום: IAN ROUTLEDGE באדיבות HOT)

שבת בבוקר

ילדים - סינמטק תל אביב מציע לילדים תכניות מיוחדות

סינמטק תל אביב מציג תכניות מיוחדות לילדים במהלך השבתות לאורך הקיץ. בין התוכניות – 'אגדות ספורט', סרטים העוסקים בתהליך הקשה של התמדה ואימונים, כמו קודי שלומד לראשונה לגלוש ב'תפוס ת'גלים' ( 10:00 11.6), ועד הדקות המכריעות של מייקל ג'ורדן במשחק הכדורסל ב'ספייס ג'אם' (18.6 16:30), או רגעי הניצחון המתוקים כשדניאל מביס את ג'וני בקרב האחרון ב'קרטה קיד' (25.6 17:00).

קראטה קיד (צילום: באדיבות סוני)
קראטה קיד (צילום: באדיבות סוני)

חלון לים התיכון

מוזיקה - פסטיבל מדיטרנה חוזר לאשדוד במתכונת מלאה וחגיגית

פסטיבל מדיטרנה אשדוד ייפתח במתכונתו המלאה זו השנה התשיעית במתחם התרבות של אשדוד ובאמפי אשדוד. הפסטיבל חוזר השנה במתכונת מלאה: שמונה ימים עשירים במוזיקה מהארץ וממדינות הים התיכון, שני מופעי אמפי ענקיים ורחבת הפסטיבל. 12 סרטי קולנוע יוקרנו במסגרת הפסטיבל – בהם הקרנות בכורה לסרטים מיוון, מקדוניה, מצריים ועוד. בין המופעים מירי מסיקה מארחת את אמיר דדון וגליקריה עם תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית. יהודה פוליקר וגידי גוב במופע המשותף המצליח – "פנים אל מול פנים". עוד יעלו באולמות השונים שרה קורייה, זמרת הפאדו מפורטוגל, גיטריסט הפלמנקו אנטוניו ריי, יסמין מועלם תארח את אודיה, מארק אליהו יארח את בניה ברבי, אורית וולך ומורין נהדר יעלו מופע 'תל אביב טהרן', ועוד. אל תחמיצו.

10-18.6, מתחם תרבות אשדוד ואמפי אשדוד. אתר הפסטיבל: www.medifestival.co.il.
לרכישת כרטיסים: www.mishkan-ashdod.co.il, טלפון 08-9568111

יהודה פוליקר וגידי גוב (צילום: גבריאל בהרליה)
יהודה פוליקר וגידי גוב (צילום: גבריאל בהרליה)

נתיבי הבריחה

פסטיבל א-ז'אנר חוזר לתמונע לארבעה ימים של הכנה 'לקראת המשברים שבדרך'.

פסטיבל א-ז'אנר מזמין את הצופים לדמיין נתיבי מילוט מהקטסטרופה שתגיע עוד מעט. 16 יצירות אמנות חדשות; 40 ומשהו יוצרות ויוצרים; בחלל אחד שהיה פעם תיאטרון ועכשיו מדמיינים בו נתיבי מילוט למשברים שבדרך ולכאלו שכבר מזמן כאן איתנו, בפסטיבל א-תחומי. ניהול אמנותי: ארז מעין שלו ואיתי דורון. הפסטיבל מחולק ל"נתיבים" – הראשון ייפתח ב 15-16.6, השני ב 17.6 והשלישי 18.6. בין המופעים - Help Desk, רייצ'ל ארדוס ואורי לנקינסקי, שמציעות לכולנו נתיב מילוט שעובר דרך הרצון להעניק עזרה והצורך לקבל אותה במרחב משותף. 'עלה לי החום' של שחר אור וחנן אופנר, משובח בתור חומר גלם ומעלה, מאת ניר ג'ייקוב ונוי לוין ועוד.
תיאטרון תמונע, www.tmu-na.org.il 03-2115611.

החליפה (צילום: יאיר מיוחס)
החליפה (צילום: יאיר מיוחס)

שיעור אמנות

לכל המשפחה - תערוכה דיגיטלית חדשה מפגישה קלאסיקה עם העולם הדיגיטלי

תערוכה מולטימדיה דיגיטלית חדשה וייחודית, מציגה עבודות של ציירים רבים, בהם קלוד מונה, וסילי קנדינסקי, פול סזאן, ואן גוך, גוסטב קלימט, אוברי בירדסלי ואחרים, לצד יצירות מולטימדיה עכשוויות ואמנות דיגיטלית מעולם ה-NFT והמציאות המדומה. התערוכה מוצגת בשלושה מפלסים של מוזיאון רמת גן ויוצרת מפגש בין הקלאסי למודרני.

תערוכת TOMORROW מוצגת באמצעות 100 מקרני לייזר, משקפי VR ומסכים אינטראקטיביים, טכנולוגיה זו מאפשרת להציג אמנים מהמאה ה-19 והמאה ה-20 באמצעים של היום ובכך להנגיש את האמנות הקלאסית ואמנות העכשווית בחוויה סוחפת ועוצמתית כאחד. התערוכה מיועדת לכל המשפחה.
עד 17.10. מוזיאון רמת גן.

תערוכת TOMORROW (צילום:  Lloyd Allen Tibayan)
תערוכת TOMORROW (צילום: Lloyd Allen Tibayan)

מה נבקש

מוזיקה - סדרת מופעים וסדנאות של בית הקונפדרציה עוסקת בשירת הבקשות

בית הקונפדרציה יקיים בתאריכים 26-20 ביוני את מופעי 'אעירה שחר' בהשתתפות אמנים ופייטנים ובעריכתו של רוני איש-רן. המנהל האמנותי של בית הקונפדרציה, אפי בניה אמר כי השנה נוספו שלוש סדנאות לקהל הרחב, ללא תשלום. את הסדנאות יעבירו פייטנים ילמדו את הקהל לשיר מפיוטי הבקשות משלוש מסורות שונות. מופע הפתיחה, 'כעפעפי שחר', יציג את שירת הבקשות במסורת החאלבית-ירושלמית (20.6, 21:30). המופע השני, 'שיר ידידות', יוקדש לשירת הבקשות במסורת המרוקאית ויציג חיבור בין ארז לב-ארי ויגל הרוש ואנסמבל 'שיר ידידות', שיגישו פרשנות חדשה לפיוטים העתיקים (21.6). המופע השלישי, אור כשדים, מוקדש לשירת הפיוט של יהודי דרום-מזרח טורקיה (23.6). המופע הרביעי 'ירעד ליבי', יוקדש לשירת הבקשות הבבלית (26.6).
לכרטיסים בימות 6226* למידע נוסף: בית הקונפדרציה .טל' 02-5399360, שלוחה 5

יורם בוזגלו (צילום: משה חבושה)
יורם בוזגלו (צילום: משה חבושה)