מיכל ינאי, המלכה הבלתי מעורערת של ילדי ישראל בשנות ה-90, תחגוג השבוע את יום הולדתה ה-50. לרגל המאורע המשמח יצאנו לבדוק היכן נמצאים כיום כל חברי הדור ההוא של מנחי ערוץ הילדים, אלו שהפכו את הערוץ לאימפריה והיו גיבורי הילדות של דור שלם.

עודד מנשה
עודד מנשה הוא אחד השמות שהכי מזוהים עם אולפן ערוץ הילדים. הוא התחיל שם את דרכו אי שם ב-1991, רק שנתיים אחרי שהוקם הערוץ וכיכב בו עד שנת 2005. מאז, המנחה המיתולוגי שינה כיוון לגמרי, אחרי שנישא לבת זוגו עדן הראל והשניים בנו יחד משפחה בת שמונה נפשות. 

עודד מנשה ועדן הראל עברו הליך של חזרה בתשובה, אותו הם מנגישים לציבור באמצעות הרשתות החברתיות. כיום מנשה מעלה לעמוד האינסטגרם שלו תכנים מהעולם הדתי, כמו פרשת השבוע או סרטוני "רגע של חוכמה". בנוסף, אם תפתחו את ערוץ 14 החדש תוכלו לראות את מנשה מנחה את תוכנית "משאל עם", בה הוא מראיין אזרחים ישראלים בנושאים שונים. 

עדן הראל, עודד מנשה (צילום: אור גפן)
עדן הראל, עודד מנשה (צילום: אור גפן)

מיכל ינאי
גם מיכל ינאי החלה את דרכה בעולם הילדים בשנת 1991, עוד לפני שהספיקה לסיים את לימודי משחק ב"בית צבי". גם אחרי שכבר עזבה את תפקיד המנחה בערוץ, מיכל ינאי המשיכה את דרכה בעולם הילדים והנוער ובמקביל התברגה גם אל עולם התוכן למבוגרים. 

עם השנים מיכל ינאי מצאה את עצמה מתחברת יותר לתכני ה מיינדפולנס, מה שהוביל אותה לפתח אפליקציה למדיטציות מודרכות בעברית בשם "מיי מדי". השינוי המפתיע של מיכל ינאי חל רק לאחרונה, במהלך מגיפת הקורונה, כאשר היא, בעלה ושלושת ילדיהם החליטו לארוז את חייהם כאן בארץ ולעבור לחיות באתונה שביוון. 

בן מוסקל ומיכל ינאי (צילום: ג'וני פנופולוס)
בן מוסקל ומיכל ינאי (צילום: ג'וני פנופולוס)

דן תורן
תורן, שכבר היה בתחילת שנות ה-90 זמר ומוזיקאי מוכר, כשבאמתחתו להיטים שכתב ושר כגון "לבן על לבן", "גידי" ו"השומר של הגן" היה גם הוא בין המנחים הראשונים של הערוץ, והנחה בו במשך כשלוש שנים, בין היתר את התוכנית "נפגשים בשש".

עם עזיבתו את הערוץ הוא המשיך בקריירה המוזיקלית לצד גיחות לטלוויזיה ולקולנוע, כשבין השירים הגדולים שפרסם מאז ניתן למנות את "אימפריות נופלות לאט" ו"שוב השקר הזה". גם היום הוא מופיע בהצלחה עם שירים שכתב לעצמו ולאחרים.

דן תורן (צילום: אליסף קובנר)
דן תורן (צילום: אליסף קובנר)

יעל אבקסיס
בשנת 1993 הצטרפה אל צוות המנחים של ערוץ הילדים יעל אבקסיס, שלקחה חלק והנחתה עוד שלל תוכניות בערוץ כמו "הכיתה המעופפת" ו"שעת קסם". במהלך השנים אחרי שעברה את עולם הילדים אבקסיס שיחקה בכמה סדרות וסרטים ישראליים, ואף הייתה הפרזנטורית של מותג הקוסמטיקה ד"ר פישר. 

בשנים האחרונות אבקסיס שינתה כיוון והחלה להתעסק בתרומה ועזרה לנשים נפגעות אלימות. בשל כך, אבקסיס זכתה לקבל פרס "מפעל חיים" על ששימשה כנשיאת עמותת "רוח נשית" ועל הקמת עמותת "להיות בתנועה", שמטרתה לרתום גופים ממשלתיים לפעילות נגד אלימות כלפי נשים. בעניין חייה האישיים, אבקסיס נמצאת בזוגיות משנת 2018 עם איש חיי הלילה, צח בר, והיא מתגוררת כיום ברשפון. 

יעל אבקסיס, צח בר (צילום: רפי דלויה)
יעל אבקסיס, צח בר (צילום: רפי דלויה)

שי אביבי
חבר נוסף בדור המייסדים של הערוץ היה שי אביבי, אז בוגר טרי של החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. ב-1993 החל להשתתף בתוכנית המיתולוגית "החמישייה הקאמרית", לה הוא חייב את פריצתו הגדולה.

משם יצר לעצמו מוניטין של אחד משחקני הטלוויזיה והקולנוע העסוקים בישראל, כשבין היתר כיכב בסדרות "הבורגנים" ו"בשורות טובות", וכן הגיש את תוכנית האירוח "מקרה לילה" בערוץ 2 והרבה להשתתף ב"משחק מכור" עם ליאור שליין, כשבמקביל הוא גם שימש בתפקידים מאחורי הקלעים, בין היתר כמנהל תוכניות בערוץ 10 המנוח. בשנים האחרונות זוכה לפופולריות גם בזכות תפקידו כקריין המשעשע ב"בואו לאכול איתי".

שי אביבי (צילום: ערוץ 10)
שי אביבי (צילום: ערוץ 10)

עינת ארליך
אחת מכוכבות הטלוויזיה הגדולות של שנות ה-90 הגישה במשך כשנתיים בערוץ הילדים, עד שעברה למגרש של הגדולים ופנתה להגשת תוכניות אירוח ולייף סטייל בערוץ 2. גם בעשור האחרון ארליך ממשיכה בקריירה הטלוויזיונית, בעיקר בערוץ 24, וב-2019 השתתפה ב"הישרדות".

עינת ארליך (צילום: רפי דלויה)
עינת ארליך (צילום: רפי דלויה)

גיל ססובר
אחרי ארבע שנים בערוץ הילדים, ועוד כעשור בעולם הבוגרים, גיל ססובר החליט לקחת צעד אחורה. בדיוק כשהיה בשיאו ועמד בפני כמה הצעות עבודה מפתות במיוחד, הוא עזב את הכל והלך ללמוד פסיכולוגיה. רב הפעלים הוציא לאור ספר ילדים, הקים יחד עם שותפים את חברת "Solar Green Sun", העוסקת בהתקנת מערכות סולריות לאנשים פרטיים ובהמשך אפילו חדש קשר עם הקהל כסטנדאפיסט. 

אחרי שרבים ברחבי הרשת החלו לנסות לפענח מה עלה בגורל המנחה האהוב, גיל ססובר הבין שחיידק הבמה עדיין לא עזב אותו והחליט לשוב אל המסכים. כיום הוא מנחה את תוכנית "קבלת שבת" בערוץ 14, נשוי לרוני ססובר ולהם ארבעה ילדים. בנוסף, אפשר לומר כי ססובר התחזק באמונתו, בעקבות מות אביו ז"ל, מה שהוביל אותו להקים עמותה בשם מא"ה (מאירים את הנשמה), שמטרתה להשלים מניין בזמן אמירת קדיש על מנוח. ובדיוק השבוע, כמעט כמו בהזמנה, אם תפתחו את הטלוויזיה תוכלו למצוא את ססובר מככב בפרסומת החדשה של מקדונלד'ס, כ"קראש שלכם מהניינטיז". 

גיל ססובר (צילום: יח''צ)
גיל ססובר (צילום: יח''צ)

איתי שגב
בשיא תהילה ה"קומדי סטור" הצטרף שגב, יחד עם חברו גיל ססובר, לערוץ הילדים, והפך לאחד המנחים האהובים והמזוהים איתו במשך כחמש שנים. עם תחילת המילניום ביצע שגב מעבר לאחורי הקלעים והחל לשמש כעורך תוכניות, רובן בערוץ "ביפ" ז"ל. ב-2011 היה הזוכה הגדול באחת העונות של "הישרדות VIP", אך הדבר לא בישר על קאמבק למסך ושגב המשיך לעבוד מאחורי הקלעים.

במקביל הוא משמש בשנים האחרונות כמורה לספרות בבית ספר תיכון. לפני מספר שנים שודרה כתבה עמו בתוכניתו של חיים אתגר, שם חשף את מצבו הכלכלי הקשה ואף גילה כי לתקופה מסוימת היה מחוסר בית, אך מאז, לדבריו, מצבו השתפר.

איתי שגב (צילום: אורי לנץ)
איתי שגב (צילום: אורי לנץ)

עמוס שוב ז"ל
מי שנחשב ל"מנחה החכם" של הערוץ, עזב את תפקיד המנחה ב-1998 אך המשיך לתרום לערוץ כמדבב בסדרות אנימציה שונות. במקביל המשיך בקריירת משחק, כולל תפקיד קטן בסרט "מינכן" של סטיבן שפילברג, ועבד גם כאיש רכש של סרטים דוקומטריים לטלוויזיה. ב-2015 נפטר כתוצאה ממחלת הסרטן.

עמוס שוב (צילום: יח''צ)
עמוס שוב (צילום: יח''צ)

דנה דבורין
מהפרונט כמנחה בערוץ הילדים וכוכבת פסטיגלים ידועה, השחקנית דנה דבורין התבגרה והחליטה לעבור לבק סטייג'. אמנם עדיין תוכלו לראות אותה מפעם לפעם על המסך, מככבת בפרסומת של ביטוח ישיר עם כוכבי "לא כולל שירות" או בסדרה "מותק בול באמצע" של כאן 11, אך מרבית העיסוק שלה עבר צד.

בשנת 2015 הקימה דבורין את תיאטרון "פלטפורמא", שנועד להעניק לנשים נפגעות אלימות (מכל סוג שהיא) הכשרה במקצוע התיאטרון, אשרות ליצירה בימתית ושילוב תעסוקתי בתחום. במקביל דבורין מתחזקת את אהבתה להנחייה באמצעות שתי תוכניות ב"רדיו מהות החיים", אחת עם בעלה אמיר פרי, והשנייה לבדה. 

דנה דבורין (צילום: ניר קידר)
דנה דבורין (צילום: ניר קידר)

אפרת רייטן
אין ממש צורך להציג מה אפרת רייטן עושה בימים אלו, אבל נעשה זאת בכל זאת. אחרי קריירה ארוכה בערוץ הילדים ומאוחר יותר כמגישת תוכנית הבוקר של קשת, בעשור האחרון נטשה רייטן את עולם הבידור לטובת קריירה כעורכת דין, כשבין היתר ייצגה את משפחות הרוגי אסון נחל צפית.

לקראת בחירות 2021 החליטה להתמודד בפריימריז במפלגת העבודה, שובצה במקום החמישי ברשימה ונבחרה לכנסת. כיום משמשת כיו"ר ועדת העבודה והרווחה, ומקווה שהקואליציה המתפוררת תצליח להתאושש איכשהו.

אפרת רייטן מרום (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אפרת רייטן מרום (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

טל מוסרי
הילד הנצחי הוא היחיד ברשימה שנמצא היום בדיוק באותו מקום: ערוץ הילדים. זה כמובן קרה לאחר כמה שנים בהן הגיש בערוץ המתחרה, ניקולודיאון, במה שלווה בקמפיין רשת שהכתיר אותו כגדול הבוגדים של העת החדשה, אבל בשנה האחרונה מוסרי חזר הביתה והכל בא על מקומו בשלום.

במקביל מוסרי הפך בשנים האחרונות לשחקן בית בתיאטרון הלאומי, "הבימה", ומשתתף בין היתר במחזמר הוותיק "בוסתן ספרדי" ובעיבוד הבימתי לסרט "גבעת חלפון אינה עונה", בתפקיד אותו גילם בסרט גברי בנאי. בימי הקורונה הגיש תוכנית אירוח אינטרנטית בדף הפייסבוק של הבימה, בה ראיין את השחקנים המוכרים על דרכם המקצועית.

טל מוסרי (צילום: רמי זרנגר)
טל מוסרי (צילום: רמי זרנגר)

ארז בן הרוש
אחרי שהשתתף ב"קומדי סטור" ועזב רגע לפני ההצלחה הגדולה, בן הרוש הצטרף לערוץ הילדים על תקן המנחה הפרוע והמצחיק, ונשאר שם במשך כשלוש שנים.

לאחר עזיבתו היה שותף ליצירת הסדרות המצליחות "שוטטות" ו"אחד העם 1", ובמקביל פתח בקריירה חדשה של מנהל תוכן בכיר בתעשיית הטלוויזיה, ראשית בערוץ 10 ובעשור האחרון ב"רשת". ב-2018 עזב את תפקידו ב"רשת" ופתח חברת הפקה משלו, אך הוא ממשיך להיות מעורב בהפקת "האח הגדול".

ארז בן הרוש (צילום: צילום מסך יוטיוב)
ארז בן הרוש (צילום: צילום מסך יוטיוב)

יעל בר זוהר
קצת מצחיק לספר על יעל בר זוהר, שעדיין נמצאת במרכז הפריים טיים ורק לאחרונה הגיעה לחצי הגמר של "רוקדים עם כוכבים". מאז הצטרפה אל ערוץ הילדים אי שם בשנת 1997, יעל בר זוהר התברגה אל עולם התרבות הישראלי מכל כיוון – אם זה במשחק על המסך, על הבמות, כמנחה ואפילו כרקדנית. 

השחקנית והדוגמנית הספיקה לקחת חלק באין ספור תוכניות ולהיות הפרזנטורית של קמפיינים נחשבים, ומעולם לא באמת נעלמה מהתודעה. כיום, כידוע, בר זוהר נשואה באושר לגיא זוארץ ולשניים שלושה ילדים. היא מתגוררת ברמת השרון עם משפחתה, וממשיכה לקטוף עוד ועוד תפקידים נחשקים בעולם הבידור הישראלי. 

גיא זוארץ, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גיא זוארץ, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

ליאת אחירון
מי שהייתה אחת המנחות הבולטות בערוץ במשך שבע שנים, כאשר בין היתר הגישה את התוכנית שצולמה בפולין בעקבותיו של יאנוש קורצ'אק ומשודרת עד היום מדי שנה ביום השואה, בחרה בשנת 2005 לעזוב, להתרחק מאור הזרקורים ולהתמסר לחיי המשפחה.

בשנת 2016 הוציאה אלבום מוזיקלי עם שירים שכתבה והלחינה, שלא זכה להצלחה גדולה, ורק בשנה האחרונה ביצעה קאמבק לטלוויזיה עם תפקיד קטן בסדרה "הד קולך" של כאן 11.

ליאת אחירון (צילום: צילום מסך יוטיוב)
ליאת אחירון (צילום: צילום מסך יוטיוב)

קובי מחט
קובי מחט פרץ את דרכו אל עולם הבידור בשנת 2000, כשהצטרף לצוות המנחים של ערוץ הילדים, ומאז מעולם לא באמת עזב. במקביל לתפקידים בסדרות ילדים ונוער, מחט שילב בין העולמות, השתתף בסדרות איכות, כתב מספר קומדיות טלוויזיוניות וביים סדרות נוער וסרטים ישראלים. 

כיום, אם תפתחו את ערוץ 13, ככל הנראה תראו את מחט מנחה את התוכנית "הדוח היומי", שם הוא ממצה את יכולותיו כמנחה ומראיין. בפן האישי, קובי מחט נשוי כיום לאשתו, ענת גזית, ולשניים שני ילדים משותפים. 

קובי מחט (צילום: אביב חופי)
קובי מחט (צילום: אביב חופי)

שרון צור
למרות שהוא מעט נשכח, צור היה אחד המנחים שעבדו הכי הרבה שנים בערוץ. כיום הוא ממשיך בקריירת משחק בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון, ובין היתר הופיע השנה בסדרה "מצולמים" של שלישיית מה קשור.

שרון צור (צילום: יח''צ)
שרון צור (צילום: יח''צ)

נמרוד רשף
רשף הנחה בערוץ הילדים במקביל להיותו חבר בלהקת שב"ק ס' המצליחה. גם כיום הוא מופיע עם שב"ק ס', לאחר שהלהקה חזרה לפעילות בשנת 2008. במקביל פיתח רשף קריירה כצייר קומיקס, והחל משנת 2015 הוא מכהן כיושב ראש איגוד אמני הקריקטורה והקומיקס בישראל. בנוסף, המשיך בקריירה של דיבוב סדרות וסרטים לילדים.

סנדי בר
אחרי שנים מחוץ לאור הזרקורים, סנדי בר חזרה אל חיינו בסערה לפני מספר חודשים כשהשתתפה גם היא בריאליטי "רוקדים עם כוכבים". על אף שהייתה חלק מערוץ הילדים רק כשנה אחת, סנדי בר מזוהה מאוד עם צוות המנחים ואף השתתפה גם בפסטיגלים ובסדרות ילדים. כיום, סנדי בר שמה גז מחדש על עולם הבידור, השתתפה בריאליטי הריקודים והודחה שמינית, הפכה לפרזנטורית של רשת מלונות דן וחזרה לככב במדורי הרכילות עם בן זוגה החדש, עודד ברק. בנוסף, סנדי מגדלת את בנה המשותף עם אקי אבני, ליאם, וחיה בשכונת נוף ים בהרצליה. 

סנדי בר עבור רשת מלונות
סנדי בר עבור רשת מלונות

עדי עזרוני
לאחר עזיבתה את ערוץ הילדים כיכבה עזרוני בסדרות "חטופים" ו"מתי נתנשק", לפני שעברה להתגורר בניו יורק, שם היא מנהלת כיום חברת הפקה של סרטים דוקומנטריים וסרטים עלילתיים עצמאיים, במקביל לגיחות שונות כשחקנית.

עדי עזרוני (צילום: אביב חופי)
עדי עזרוני (צילום: אביב חופי)

מיקי גבע
מיקי גבע אמנם פרץ דרך ערוץ הילדים, אחרי שנבחר על ידי הצופים הצעירים בתחרות "המדינה בוחרת שניים", אך מאז צבר הרבה ברזומה. לאורך השנים גבע השתתף בתוכניות ריאליטי (כן, גם הוא רקד ברוקדים עם כוכבים), כתב רומן שהפך לסדרה מצליחה, ביים טלוויזיה, עשה סטנד-אפ ואפילו היה פרזנטור של בנק אגוד. כיום מיקי גבע מתמקד בעיקר בקריירת הסטנד-אפ שלו, ובמקביל ממשיך לכתוב ספרים ולהוציאם לאור. במקביל לכל אלו גבע הקים גם משפחה לתפארת עם ספיר זגורי, ובשנת 2017 נולד בנם הבכור גון. 

ספיר זגורי, מיקי גבע (צילום: סיון פראג')
ספיר זגורי, מיקי גבע (צילום: סיון פראג')

דנה מרמור
בקיץ 2001 זכתה מרמור, לצד מיקי גבע, בתחרות "המדינה בוחרת שניים", בה צופי ערוץ הילדים בחרו שני מנחים חדשים לערוץ. בעוד גבע הפך לכוכב, מרמור הנחתה בערוץ שנתיים ומאז נטשה את תחום הבמה. כיום היא בעלת קליניקה לטיפול רגשי ממוקד, בטכניקות אומנותיות.

תום אבני
מי שהתחיל את קריירת המשחק שלו כבר כשהיה בן עשר, תום אבני, מעולם לא באמת הצליח לעזוב את קדמת הבמה. אחרי התפקיד הראשי במחזמר "ספר הג'ונגל", אבני הצטרף לערוץ הילדים בגיל 16 בלבד והפך לאחד המנחים המזוהים איתו ביותר. במקביל לתפקידו בערוץ, אבני כיכב בשלל סדרות קאלט כמו "השמיניה", "האלופה" "בובות" וכמובן "סברי מרנן", השתתף במחזות והחל לנסות את דרכו גם מאחורי הקלעים. כיום, מלבד בלב הפריים טיים של ערוץ 12 ביום שישי, תוכלו למצוא את אבני גם מפיק ומביים. נגיד ודאי לא ידעתם זאת, אך הוא זה שביים את תעודות הזהות של מתמודדי עונת "האח הגדול" 2022, שהחלה בדיוק השבוע. 

תום אבני, לירז צ'רכי (צילום: גלית רוזן)
תום אבני, לירז צ'רכי (צילום: גלית רוזן)

סופי צדקה
סופי צדקה אמנם החלה את דרכה בעולם המבוגרים, אך עד מהרה התברגה גם היא לקאסט המרשים של ערוץ הילדים. אחרי תקופה ארוכה כשחקנית, על המסך או על הבמות, צדקה החלה לשנות כיוון ולהתחיל להתעסק בעיקר במוזיקה. בשנת 2007 צדקה הוציאה את שירה הראשון "בראשאת" ובשנת 2014 הקימה את ההרכב "סופי והבלאדים", המתבסס עם הקשר שבין העברית העתיקה לבין העברית המודרנית והערבית. כיום צדקה מופיעה עם הלהקה שלה ברחבי הארץ והעלתה במקביל מופע בשם "העבריה" יחד עם הדר מעוז. 

סופי צדקה (צילום: אילן סימן טוב)
סופי צדקה (צילום: אילן סימן טוב)

הדר לוי
הדר לוי היא בהחלט שם שעושה אסוציאציה לערוץ הילדים, אחרי שהנחתה בו כחמש שנים. גם אחרי שפרשה מההנחיה לוי המשיכה להשתתף בסדרות נוער, ובמקביל עברה אל "העולם של הגדולים", כשהחלה לקחת חלק בתוכנית הסטנד-אפ "צחוק מעבודה" ובהמשך ל"מועדון לילה". כיום לוי עדיין עוסקת בסטנד-אפ, היא בעלת פינה בתוכנית "ערב טוב עם שי שטרן" ומתחזקת פודקאסט יחד עם המגיש דרור רפאל. 

הדר לוי (צילום: אריאל בשור)
הדר לוי (צילום: אריאל בשור)