מתחת לראדר, ממש בלי ששמתם לב, התרחש השבוע אירוע גדול במיוחד בדיזינגוף סנטר שבתל אביב. ביום שני בבוקר התרכזו 130 מתמודדים, מגילאי העשרה ומעלה, לאליפות ישראל הרשמית ביוגי הו. עבור הקהילה הוותיקה, שרצה כבר שנים ארוכות בישראל מדובר בלא פחות מהישגה הגדול ביותר, שכן מדובר במספר שיא לתחרות, שאף גרמה לשני שחקנים מחו"ל להגיע לישראל במיוחד כדי להתחרות ולזכות בניקוד.

ייחודה של התחרות הוא בניקוד העולמי שיכולים לצבור השחקנים וכן היקף הפרסים בתחרות, כך סיפר לנו דניאל פייגנסון, אחד מראשי קהילת השחקנים של "יוגיהו" בארץ ומי שמשמש כמשקיף ונציג רשמי מטעם חברת KONAMI (משווקת המשחק והאחראית הבלעדית על התחרויות העולמיות).

רק על מנת לסבר את האוזן, המנצח בתחרות זוכה בכרטיס טיסה לאליפות אירופה ושהות במלון על חשבון KONAMI. השנה נרשם הישג בלתי מבוטל בקהילה, כאשר הזוכה היה שקד אסייג בן ה-16, אשר התחרה בפעם הראשונה בתחרות הישראלית וכבר זכה בה. מכיוון שמדובר בקטין, KONAMI מאפשרת לו להביא עמו מלווה נוסף לתחרות האירופית, כאשר מי שילווה את אסייג הצעיר הוא ככל הנראה אחיו הגדול שהתחרה גם הוא ואף הגיע לשלב הטופ 16. סגנו של אסייג אגב, הוא אחד מהמתחרים שהגיעו במיוחד מרוסיה כדי להתחרות.

למי שדואג עבור המתחרים ששרפו יום עבודה (התחרות החלה ב-10:00 בבוקר ונמשכה עד לשעות הערב), אל תדאגו, KONAMI דאגה לכל המתחרים: המקום השני זכה בקונסולת משחק מסוג נינטנדו סוויץ', ו-32 השחקנים הטובים ביותר קיבלו הזמנה לאליפות אירופה (רק שבניגוד לאסייג הצעיר, הם לא יזכו למימון מלא של השהות בתחרות). כמובן שלכל אורך היום ישנן הגרלות על פרסים נוספים, תחרויות צד שמאפשרות גם למי שהפסיד בסיבובים המוקדמים להמשיך להתחרות עבור פרסים מושקעים ועוד, כשהכל בחסות International Collectibles ltd, היבואן הרשמי בישראל של משחק הקלפים בישראל.

פרסים לדוגמה מתוך התחרות (צילום: באדיבות קהילת יוגיהו ישראל הרשמית)
פרסים לדוגמה מתוך התחרות (צילום: באדיבות קהילת יוגיהו ישראל הרשמית)

אז איך למעשה הטורניר שוחק? ראשית, כל 130 השחקנים יכולים להגיע עם איזו חפיסת קלפים שירצו (ויש המון, בכל זאת – משחק שרץ שני עשורים), אך מרגע שהחל המשחק הראשון, כל מתמודד מחויב לחפיסה שבה בחר. השחקנים מתחרים בשבעה סיבובים מלאים, כאשר כל אחד מתחרה בשחקנים עם דירוג דומה לשלו. לאחר השלמת הסיבובים, עולים 16 הטובים ביותר לסדרת משחקים נוספת בשיטת נוק-אאוט, עד שהשניים הטובים ביותר מתחרים במשחק הגמר.

"העובדה שאנחנו מוכרים על ידי מפיצת המשחק הרשמי מאוד עוזרת לנו לקדם את הקהילה. בעבר היה אלוף אירופה ישראלי ושחקנים לא מעטים שהגיעו למקומות גבוהים באליפויות שונות. בזכות ההכרה, KONAMI מאוד עוזרים בניסיון לתת בית למשחק בארץ ומקדמים את השחקנים. יש גם חנויות רשמיות שמהוות בית לשחקנים", מציין פייגנסון.

וכיצד עוזרים לילדים ושחקנים צעירים להיכנס למשחק שרץ כבר שנים? 
"עובדים מאוד קשה כדי ששחקנים חדשים לא יתבאסו מזה שאין להם ניצחונות בהתחלה. נותנים להם בית חם ומקום לגדול שיוכלו ליהנות מהמשחק לפני שהם באים לנצח בטורניר. אם נשווה את יוגיהו למשחקים אחרים, אז פוקימון אפשר להשוות לדמקה, מג'יק זה שחמט יוגיהו זה CALL OF DUTY במהירות שהדברים זזים על הלוח. הרבה מאוד טקסט שצריך ללמוד ומבינים את המגבלות שהמשחק לא מזמין במיוחד ולכן מאוד פועלים כדי לעזור לשחקנים החדשים והוותיקים כאחד".

אליפות ישראל הרשמית ביוגיהו (צילום: באדיבות קהילת יוגיהו ישראל הרשמית)
אליפות ישראל הרשמית ביוגיהו (צילום: באדיבות קהילת יוגיהו ישראל הרשמית)

אך בשנת 2022, כמו כמעט כל דבר אחר, החברה לא מסתפקת במשחק קלפים פיזי בלבד, כך שקיים גם סימולטור לקונסולות השונות עבור מי שמעדיף לשחק בעולם הווירטואל. "ל-KONAMI יש עבור יוגיהו את המשחק 'Master Duel', שזמין על כל הפלטפורמות וגם במכשירים ניידים, הוא לא תחרותי כמו משחק הקלפים המקורי, אבל הוא מסב הנאה וחוויה קלה יותר לאנשים שלא רוצים את המשחק המורכב. הוא גם מאפשר להשתמש בחפיסות עם קלפים יקרים מבלי להוציא עליהם כסף", מדגיש פייגנסון.