המשטרה על הכוונת - טלוויזיה

שלום אסייג ועמוס תמם חוזרים לעונה שניה של ‘מָנָאיֶיכּ’

בעונתה השניה חוזרת ‘מָנָאיֶיכּ’, למסדרונות מח”ש, אלא שעד מהרה מתברר שהשחיתות המשטרתית פושה בכל הדרגים ונקמות אישיות הופכות לאלימות לגיטימית בתוך מערכת פוליטית סבוכה, המתקיימת באזור הדמדומים שבין המשטרה לפרקליטות. העלילה ממשיכה את אירועי העונה הראשונה, כשגופתו של רוסלן מנחמוב מתגלה מספר חודשים לאחר רציחתו. הגילוי שואב את טל בן הרוש (לירז חממי) בחזרה אל תיק ברק הראל (עמוס תמם) ויחד איתה את איזי (שלום אסייג) שמוזעק לשוב מהפנסיה. טל משלמת מחיר כבד בניסיונה לחתור אל האמת והמשימה הפעם קשה אפילו יותר.
משתתפים: שלום אסייג, עמוס תמם, לירז חממי, דורון בן דוד, קובי שמעוני, נטלי עטיה, עומר ברנע, ישי גולן, מכרם ח’ורי, דיאנה גולבי, מונא חוא ועוד. החל מ-23.6 בימי חמישי וראשון, בשעה 21:15 בכאן 11 ובדיגיטל

למבינים בלבד - תיאטרון

הפסטיבל הבינלאומי של תיאטרון גשר יוקדש השנה למייסד יבגני אריה

פסטיבל התיאטרון הבינלאומי יפו של תיאטרון גשר, חזר השבוע עם שבע הפקות מקוריות. הפסטיבל יוקדש השנה למייסד תיאטרון גשר, יבגני אריה, שהלך לעולמו בתחילת השנה והיה מיוזמי הפסטיבל, ויתמקד בנושא קליטת העילה, תוך שהוא מציג לקהל הישראלי יוצרים ושחקנים שהגיעו ארצה ממש לאחרונה. האוצר החדש של הפסטיבל, פיליפ וולך - עלה לא מזמן מרוסיה, שם שימש כמרצה במכון הלאומי לאמנויות הבמה והתיאטרון. Remote Tel Aviv מאת Rimini Protokolll שהוזמן על ידי MART Festival, במהלכו יוצאים לסיור עם אוזניות; Questioning - הצגה אינטראקטיבית מבית היוצר של להקת התיאטרון השוייצרי ועוד.
15-20.6 לתוכנית מלאה 

Remote Tel Aviv (צילום: באדיבות JAFFA FEST)
Remote Tel Aviv (צילום: באדיבות JAFFA FEST)

הכל זמני - אמנות

שבוע העיצוב ייפתח בירושלים בשבוע הבא

שבוע העיצוב ירושלים, אירוע הדגל של בית הנסן, יכלול עשרות תערוכות, מיצבים, אירועים ופרויקטים ייחודים בהשתתפות למעלה מ- 150 מעצבים ישראלים ובינלאומיים. תחת הנושא השנתי 'לעת עתה', מבקשים מארגני האירוע לבחון את זמניותו של העיצוב ועיצובה של הזמניות במציאות של הווה מתמשך, ושואל כיצד ניתן לרתום את הזמן ככלי להשתמש בו, כדי להשפיע לטובה. במהלך ערב הפתיחה החגיגי, לצד חשיפת כלל התערוכות והמיצבים, יתקיימו מופעים ואירועי מוזיקה, היוצרים יזמינו את הקהל לגלות בין היתר מה קורה כשמחברים חיישני סאונד ווידאו לאבניים בעבודה, להשתתף בלופ האינסופי שיצרו אמן, מוזיקאי ורקדנית אוסטרו-איטלקים, לקבל נעליים מותאמות אישית ברבע שעה, לצפות ברובוט שבונה מבנה אדמה צומח מול עיניהם והפתעות נוספות שיישארו סודיות לעת עתה.
23-30.6 בית הנסן, ירושלים תכנית אירועים מלאה באתר www.jdw.co.il ההשתתפות חינם

THE SOURCE CODE, OFIR LIBERMAN (צילום: ללא)
THE SOURCE CODE, OFIR LIBERMAN (צילום: ללא)

משפחה לא מתפקדת וטראומת גירוש - קלאסי

תזמורת הבארוק בקונצרט ‘הרצח הראשון’ בהשראת הסדרה ‘יורשים’

במסגרת שיתופי הפעולה של תזמורת הבארוק ירושלים ומיתר אופרה סטודיו, תביים שירית לי וייס את האורטוריה הדרמטית Il Primo Omicidio – ‘הרצח הראשון’ מאת אלסנדרו סקרלטי שנכתבה בשנת 1707 . היצירה מציירת את הסיפור התנ”כי על קין והבל בצבעים עזים ומעצימה את התככים, הרגשות, הקשיים והכאב עמם התמודדו הגיבורים הבראשיתיים. ההפקה הבימתית מעמידה במרכז משפחה לא מתפקדת - הורים שמתקשים להתאושש מטראומת הגירוש מגן העדן, ילדיהם שמנסים לסגל את עצמם לשגרת החיים בעולם החדש ומנסים לתמרן בין הוריהם לצרכיהם כמתבגרים ובמקביל להתמודד זה עם זה: הבל הקטן והמוצלח, האהוב והמוערך, ולעומתו קין הבוגר, שנראה כאילו דבר לא מצליח לו בחיים.
19.6 20:00 ימקא הבינלאומית, ירושלים; 21.6 20:00 אולם צוקר היכל התרבות תל אביב; 22.6 20:00 משכן לאמנויות, נס ציונה

ההצגה ''הרצח הראשון'' (צילום: יוסי צווקר)
ההצגה ''הרצח הראשון'' (צילום: יוסי צווקר)

השתקפויות והשפעות - קלאסי

פסטיבל קול המוזיקה חוזר לגליל העליון

פסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון חוזר לכפר בלום בסוף החודש תחת הכותרת 'השתקפויות'. כמדי שנה ישים הפסטיבל דגש על ביצוע של קונצרטים מהרפרטואר הקלאסי הקנוני, בביצוע מיטב המוזיקאים הישראלים, שחלקם פועלים בישראל וחלקם מככבים על בימות העולם הגדול. לצד אלו יבוצעו גם יצירות מהמאה ה-20, יצירות מאת מלחינות ישראליות, וביצועים ליצירות מהרפרטואר הקלאסי שלא זוכות לביצועים רבים.

נוסף יעסוק הפסטיבל בהשתקפויות של תרבויות מוזיקליות שונות על מוזיקה קלאסית, בהן השפעת המוזיקה ההודית, רסיטל של מוזיקה ערבית בביצועו של המלחין ונגן העוד ויסאם ג'ובראן, קונצרט כליזמר ועוד. בנוסף ימשיך הפסטיבל במסורת החזרות הפתוחות, מפגשי שיחה ואירועים לילדים. מנהלת אמנותית ד"ק עפרה יצחקי.
2.7-28.6 כפר בלום. לפרטים מלאים וכרטיסים www.kol-hamusica.org.il

פסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון (צילום: מיכאל פביה)
פסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון (צילום: מיכאל פביה)

עם כוכבים אמיתיים - טלוויזיה

גרסה בריטית לסדרה הצרפתית המצליחה ‘10 אחוז’ עולה ב-yes

אחרי שהתאהבנו בסדרה הצרפתית, עכשיו הבריטים מביאים את הגירסה שלהם לסדרה ‘10 אחוז’, שתיקרא בארץ ‘דברו עם הסוכן שלי’, ותשודר ב-yes VOD . הסדרה מספרת על צוות סוכנות כישרונות שעושה את המקסימום על מנת לרצות את הלקוחות התובעניים, תוך ניסיון על שמירת הסוכנות בחיים בשל בעיות כלכליות שנוצרו עם מותו הפתאומי של המייסד. הרימייק הבריטי מבטיח לשלב תחושה של ‘רגישות בריטית’ וכן הסתכלות על ‘יחסי התעשייה הטרנס-אטלנטית’ ומערכת המעמדות הבריטית. ג’ון מורטון, הכותב הבריטי, שמר על חלק מהמסגרת העלילתית המקורית, שבמרכזה ארבע דמויות מפתח. בין המשתתפים לידיה לאונרד, ג’ק דוונפורט, ג’ים ברודבנט, ושחקנים אורחים תפקיד עצמם, בהם קלי מקדונלד, אוליביה וויליאמס, אמה קורין, הלנה בונהם קרטר ועוד. 
החל מ 21.6

''10 אחוז'' (צילום: ROB YOUNGSON באדיבות YES)
''10 אחוז'' (צילום: ROB YOUNGSON באדיבות YES)

פואטיקה עכשווית - ספוקן וורד

פסטיבל פואטרי-סלאם חוזר בשבוע הבא לתל אביב

הסלאמסטיבל, פסטיבל ספוקן וורד של פואטרי סלאם ישראל בהפקת תיאטרון האינקובטור, חוזר בפעם השלישית עם אירועים מיוחדים והפקות מקור של מיטב האמנים בסצנת השירה המדוברת בארץ. מרכז קהילתי הגר"א שבנווה שאנן בתל אביב, יהפוך למשך 48 שעות לחלל החלומות של יום הולדת עשיר בצבעים ומלא אירועים פואטיים, לצד חגיגה צבעונית שתכלול הופעות של ג'ימבו ג'יי, נטע וינר, בילגו והשליחים ועוד. במקביל יתקיימו סדנאות כתיבה, אירועי פרפורמנס, מופע קסמים ושירה מדוברת ועוד. 
23-24.6 מרכז קהילתי הגר"א בתל אביב, 25.6 אפטר פארטי-סטודיו של הפואטרי סלאם תל אביב.

הסלאמסטיבל (צילום: ויקטור ליסט)
הסלאמסטיבל (צילום: ויקטור ליסט)

הבזאר הגדול ועוד להיטים - מוזיקה

מישל פוגאן חוזר לישראל בשבוע הבא

המלחין והזמר הצרפתי מישל פוגאן מגיע לישראל לחגוג את חג המוזיקה הצרפתי עם השנסונים האהובים והשארם האינסופי. זאת לא הפעם הראשונה שמישל פוגאן מבקר כאן ואם זה תלוי בו, גם לא האחרונה. הוא כ”כ אוהב את ישראל והעם היהודי שהוא צוטט באחד הראיונות מעיד על עצמו שהוא “הגוי הכי יהודי בפריז”. פוגאן, שכתב והלחין שירים לגדולי המבצעים הצרפתיים כמו מישל סרדו, שארל אזנבור, דלידה, הרווה וילארד, מארי לאופרה ועוד, זכור במיוחד עם הלהיטים הגדולים שביצע במופע ‘הבזאר הגדול’, כמו Une Belle Histoire, Fais Comme L’oiseau ,Chantee, הפקה בהשתתפות 25 שחקנים, רקדנים ומוזיקאים, שזכתה להצלחה בשנות השבעים והשירים מתוכה אף תורגמו לעברית ע”י אהוד מנור בביצועו של דני ליטני.
21.6 היכל התרבות, תל אביב לכרטיסים 8780* https://www.leaan.co.il

מישל פוגאן (צילום: INGRID MARESKI)
מישל פוגאן (צילום: INGRID MARESKI)

הסיפור עם השכנה - טלוויזיה

רנה זלווגר מככבת במיני סדרה חדשה שמבוססת על מקרה אמיתי

‘הכל אודות פאם’ סדרת פשע מורבידית בכיכובה של רנה זלווגר בתפקיד הטלוויזיוני הראשון שלה. זלווגר נכנסת לנעליה של פאם האף, אישה ממיזורי, שהפכה לידועה לשמצה כשעמדה במרכזה של סדרת תחקירים. לאחר שחברתה בטסי (קייטי ניקסון), נרצחת, פאם מסייעת למשטרה בחקירה ומנדבת מהידע הנרחב שלה בנוגע לחייה של בטסי והזוגיות שלה עם בעלה. עדותה של פאם מהווה את עמוד התווך המרכזי בתביעה נגד בעלה של בטסי, ראס (גלן פלשר, ‘מיליארדים’), והיא חיונית בהרשעתו ברצח. אבל כשהסתירות בסיפורה לא מסתדרות וראיות חדשות צצות, עולה החשד כי פאם הרבה פחות תמימה בסיפור הזה ממה שנראה, ושבטסי אינה הקורבן היחיד. עוד משתתפים בסדרה ג’ודי גריר, ג’וש דוהאמל, ושון ברידג’ס.
החל מ HOT3 16.6 וכל הפרקים ב-VOD / ב-yes VOD וב-STINGTV

הכל אודות פאם (צילום: באדיבות HOT)
הכל אודות פאם (צילום: באדיבות HOT)

שירת הגורל - מוזיקה

הזמרת הפורטוגזית הנפלאה מריצה, מגיעה לתל אביב ותשיר משירי עמליה רודריגז

הזמרת הפורטוגלית הגדולה ביותר בעשורים האחרונים, מריצה, מי שנחשבת ליורשת של עמליה רודריגז האגדית, מגיעה לקונצרט אחד בישראל עם המופע החדש שלה שכולו שיר אהבה לרודריגז, מי שנחשבת עד היום למלכת הפאדו ולסמל תרבותי ולאומי של פורטוגל. הקריירה המוזיקלית
של מריצה כוללת עשרות תארים והישגים, מכירות של מעל מיליון עותקים מאלבומיה, שיתופי פעולה עם כוכבים כמו סטינג, ג’ילברטו ג’יל ורנה פלמינג, והופעות באולמות יוקרתיים ביותר ברחבי העולם. היא נולדה במוזמביק לאב פורטוגזי ואם מקומית. בגיל שלוש עברה עם משפחתה לפורטוגל וכבר בגיל צעיר חשף אותה אביה לסגנון הפאדו (גורל בפורטוגזית), מוזיקת הנשמה השרה את הכאב והגעגוע של האדם הפשוט.  בישראל תצטרף אל מריצה תזמורת האופרה הקאמרית. מנצח: דורון סולומון.
27.6 היכל התרבות תל אביב כרטיסים טיקטמאסטר 9964*

הזרמת הפורטוגלית מריצה (צילום: MIGUEL ANGELO)
הזרמת הפורטוגלית מריצה (צילום: MIGUEL ANGELO)