סוף למירוץ? אחרי קרוב לשנה, וכחודש מאז סגירת המכרז, הוועדה לאיתור מפקד גל"צ בחרה באור צלקובניק מנכ"ל 103Fm למפקד הבא. צלקובניק משמש כאמור כמנהל וכעורך הראשי של 103fm בעבר היה סמנכ"ל הפיתוח של eco99fm והמנהל המוזיקלי והעורך הראשי של גלגלצ.

טלי מורנו עוזבת את גל"צ לאחר חמישה חודשים בלבד - וזוהי התחנה הבאה

ואולם כעת, מתברר שהיועצת המשפטית לממשלה מערימה קשיים והסוגיה שעולה היא האם לאשר את המינוי או להשאיר בתפקידה ממלאת מקום שנבחרה ישירות על ידי שר - סוגיה משפטית בעייתית בהרבה.

אור צלקובניק, מנכ''ל רדיו 103FM (צילום: גיא אלדר)
אור צלקובניק, מנכ''ל רדיו 103FM (צילום: גיא אלדר)

סוגיית מינוי מפקד גל"צ עומדת על הפרק כבר למעלה משנה, למעשה מאז עזיבתו של שמעון אלקבץ את התחנה ומינוי גלית אלטשטיין כממלאת מקום זמנית למפקד, בצעד שנתפס כהנחתה פוליטית ראשונה - הפעם משמאל. אחרי הארכה כפולה של תוקף תפקידה ולאחר שנדחק לפינה על ידי בג"ץ, הקים שר הביטחון בני גנץ ועדת איתור לתפקיד מפקד התחנה הבא.

בראש הוועדה עמד אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה, וחברים בה השופט בדימוס אלוף (במיל') אילן שיף; עו"ד ד"ר זהר קדמון, לשעבר יו"ר דירקטוריון חדשות 10; וראש אכ"א, אלוף יניב עשור. בניגוד לוועדות איתור קודמות לתפקיד, הפעם המנדט של הוועדה היה להמליץ על מועמד/ת אחד/ת ויחיד /ה המתאימים לתפקיד. בעבר נהגה הוועדה להמליץ על שלושה שמות, מתוכם שר הביטחון יכול לבחור, ואולם ההערכה היא כי על רקע הביקורת שספג גנץ על אופי מינויה של אלטשטיין, הוא חשש ממראית עין בעייתית במקרה שתעלה ל"גמר" והוא לבסוף יבחר בה.

כפי שהוערך בוואלה! ברנז'ה, החשיפה אודות העובדה כי לא שירתה כלל בצבא, זאת ככל הנראה מטעמי נוחות, פעלה נגדה: מעל מועמדותה של אלטשטיין ריחפה בשבועות האחרונים עננה כבדה שכן הוועדה מונה שלושה קצינים בדרגת אלוף, אחד מהם כאמור בתפקיד ראש אגף כוח אדם מכהן - שהצטרכו להתמודד עם השאלה האם אי שירותה הצבאי של ממלאת מקום המפקדת הזמנית לגיטימי.