שב איתנו כאן - מחול


להקת המחול קמע פותחת את העונה עם ‘קומזיץ’

להקת המחול קמע פותחת עונה במופע ‘קומזיץ’ שיצר הכוריאוגרף והמנהל האמנותי תמיר גינץ. המופע הוא חגיגה של מסורת וריטואל בגובה העיניים: הקהל ישוב מסביב לרקדנים ושותף להתרחשות על זירת המחול לצלילי פסקול שמאחד מזרח ומערב. ‘קומזיץ’ היא יצירה שמבקשת לשבת יחד ביחד, ולאגד את כל המשתתפים, ולו לשעה, לשמחה אחת. כמו פעם. הנהלת הלהקה שחרטה על דגלה חזון חברתי לפיו כל עובדי ורקדני הלהקה הם תושבי הדרום, משיקה את עונת 22-23 בבאר שבע, ומבטיחה ערב קריר שיחמם את הלב תחת כיפת השמיים. כחלק מהחוויה הקהל מוזמן לסיור בתערוכה ‘תזוזה: תנועה וריקוד באמנות ישראלית עכשווית’ המוצגת בימים אלו במוזאון הנגב לאמנות.

25.8 19:00 מוזיאון הנגב, באר שבע

קומזיץ (צילום: כפיר בולוטין)
קומזיץ (צילום: כפיר בולוטין)


הקיץ של כולנו - קולנוע


סינמטק תל אביב עורך ערב מחווה לגילה אלמגור לרגל הוצאה מחודשת של ספריה

סינמטק תל-אביב יציין את יציאתם המחודשת של שני ספריה של גילה אלמגור ‘הקיץ של אביה’ ו’עץ הדומים תפוס’ (עם עובד), שאוחדו לכרך אחד. הספרים, המתארים את ילדותה והתבגרותה של אביה, בת לניצולת שואה, הפכו לקלאסיקה מיד עם צאתם ועובדו לסרטים עטורי פרסים. במרכז הערב, תשוחח אלמגור עם העורכת תמר הוכשטטר על הכתיבה והעיבוד לקולנוע, נוכחותם של הספרים והסרטים בדי אן איי הישראלי הקולקטיבי וגם על הפן האישי והרגיש מאוד שבסיפורה הביוגרפי. לאחר השיחה יוקרן הסרט ‘עץ הדומים תפוס’ (במאי: אלי כהן, 1994). את האירוע תלווה תערוכה מצילומיו של יוני המנחם אשר הנציח רגעים בלתי נשכחים מהעבודה על שני הסרטים.

23.8 18:00, סינמטק תל אביב

הקיץ של אביה (צילום: יוני המנחם)
הקיץ של אביה (צילום: יוני המנחם)


זה היה בסוף הקיץ - מוזיקה


פסטיבל ערד חוזר בשבוע הבא

פסטיבל ערד חוזר בשבוע הבא ויימשך ארבעה ימים. הפסטיבל צפוי לארח שורת אמנים וותיקים וצעירים כמו גם הפקות מקור בלעדיות ומופעי מחווה. בין האמנים שיגיעו לפסטיבל עידן עמדי עם המופע ‘חלק מהזמן’, רמי קליינשטיין בליווי להקתו, רביב כנר יארח את מוקי, שלומי שבת יארח את נרקיס, שוטי הנבואה, שרון חזיז, אביבה אבידן, מירי אלוני במופע ‘זו ארץ ישראל היפה’, שלומית אהרון ו’הכל עובר חביבי’, מופע מחווה לזוהר ארגוב בהשתתפות גילי ארגוב, עידן יניב, רון שובל ויהודה קיסר ולהקתו ועוד.

22-25.8 ברחבי העיר ערד. לפרטים וכרטיסים:
   https://did.li/FESTIVAL-ARAD2022

עידן עמדי (צילום: מרווה שרון)
עידן עמדי (צילום: מרווה שרון)

בין לבין - מחול


פסטיבל אינטימדאנס מציע תשע פרשנויות למושג ‘לימבו’
לימבו בתיאולוגיה של הכנסייה הקתולית הוא הגבול בין גיהינום לגן עדן שבו שוהות נשמות של מי שלא חטאו אך גם לא נוקו מהחטא הקדמון. לימבו הוא גם ריקוד ומשחק חברתי, שמקורו באי טרינידד שבים הקריבי. מול הרקדן ניצב מקל אופקי ועליו לעבור אותו כשהוא מתכופף אחורנית. אז איפה הגוף שלנו בלימבו הזה? מה הוא חווה ומה תפקידו? האם הוא תקוע? מוגבל? משותק? נבוך? השנה בפסטיבל יצירות בכורה מאת: עומרי חפץ, יובל גל, שירה מרק, רותם הלר, קים טייטלבאום, דגה פדר, גליה עייני, דנה מרכוס ומיקה קופפר. בנוסף יהיו מיצבי תאורה, פודקאסט לייב ועוד. ניהול אמנותי: סתיו מרין ומירב דגן.

31.8-3.9, תיאטרון תמונע, תל אביב www.tmu-na.org.il

Bend (צילום: יאיר מיוחס)
Bend (צילום: יאיר מיוחס)


אהבה בסגנון דיור - קולנוע


הסרט ‘הוט קוטור’ מספר על הנשים שמאחורי התעשייה הנוצצת
נטלי ביי הנפלאה מככבת בסרטה החדש של סילבי אוחיון. אסתר, תופרת ראשית בבית האופנה של כריסטיאן דיור, נמצאת בסוף הקריירה שלה. יום אחד, בחורה צעירה, ג’ייד (לינה קודרי), גונבת את התיק של אסתר, אבל במקום להתקשר למשטרה, אסתר לוקחת את ג’ייד תחת חסותה ומלמדת אותה את סודות תפירת העילית, מלאכת עשיית השמלות, האושר היחיד שלה. אסתר, בגילומה של אחת מהשחקניות המובילות בצרפת, מאפשרת לג’ייד להגיע מעבר לעצמה ולשנות את מסלול חייה. הפצה בישראל קולנוע חדש בע”מ.

החל מ 25.8 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

Heuth Couture (צילום: באדיבות קולנוע חדש)
Heuth Couture (צילום: באדיבות קולנוע חדש)

מסביב לסיאנס - אופרה


‘המדיום’ חוזרת לבמת האופרה הישראלית
‘המדיום’ - יצירתו הפסיכולוגית המבריקה, של ג’אן קרלו מנוטי חוזרת לשתי הופעות באופרה הישראלית. בהפקה ייחודית הקהל יושב על הבמה מסביב לזמרים. העלילה מספרת על מערכת יחסים מורכבת בין אם לבתה, ובין הבת לאהוב ליבה. פלורה היא אישה קשת יום שמתפרנסת מעריכת סיאנסים מדומים להורים שילדיהם מתו. בעזרת בתה מוניקה, והבחור הצעיר והאילם טובי הגר בביתה, היא מצליחה לתת להורים השכולים תקווה מדומה. פלורה מנסה להתוודות על מעשי הרמייה, אך לקוחותיה מתעקשים לדבוק בשקר שעוזר להם להמשיך לחיות. ניהול מוזיקלי: יעל קרת, בימוי: שירית לי וייס, תלבושות: מאיה מורן מידר, תאורה: אייל לוי שרון. סולנים: שי בלוך, טל גנור, טל ברגמן, עודד רייך, שקד סטרול.

1.9 20:00, 2.9 13:00 האופרה הישראלית שד’ שאול המלך 19 תל-אביב www.israel-opera.co.il

המדיום (צילום: יוסי צבקר)
המדיום (צילום: יוסי צבקר)

ללמוד שפה חדשה - לכל המשפחה


מרכז ‘נא לגעת’ מציע סדנאות מרתקות בחושך מוחלט
מרכז ‘נא לגעת’ בנמל יפו, מרכז תרבות ויצירה יחיד מסוגו לשילוב אנשים עם מוגבלויות חושיות, מקיים כל החודש פעילויות ‘שני משפחתי’ לילדים בחללים ממוזגים. בין השאר ייערכו סדנאות לשפת הסימנים להיכרות עם שפת אנשים עם מוגבלויות שמיעה, ולצדן חוויות חושך שמכניסות את המשתתפים לנעליהם של אנשים עם מוגבלויות ראייה ויכללו סדנת פיסול חמר, סדנת טעימות שוקולד וסדנת צלילים והרמוניות המציעה לחוות מחדש מוזיקה, שכולן ייערכו בעלטה מוחלטת. בנוסף, תערך ארוחת ילדים מיוחדת במסעדת בלאקאאוט שפועלת במקום - מסעדת החושך היחידה ישראל ובין היחידות מסוגה בעולם. המסעדה והסדנאות הקולינריות פועלות עם תעודת כשרות מלאה. סדנת שפת הסימנים – לגילאי 5 ומעלה, פעילויות בחושך לגילאי 8 ומעלה.

ימי שני. לפרטים וכרטיסים : מרכז ‘נא לגעת’,
רציף העליה השניה, תיבה מס’ 6, נמל יפו, טלפון:
072-3971000, https://nalagaat.org.il/

שני משפחתי בנא לגעת (צילום: בני דויטש)
שני משפחתי בנא לגעת (צילום: בני דויטש)

אמנות המקלדת - קלאסי


מתן פורת יבצע את יצירות העילית של באך לפסנתר
 מתן פורת, אחד הפסנתרנים הישראלים הבולטים בעולם כיום, מגיע למרכז למוסיקה קאמרית לשלושה קונצרטים במהלכם יבצע את יצירות העילית של באך למקלדת משלושת כרכי ה-Clavier-Übung: וריאציות גולדברג, שש הפרטיטות, הקונצ׳רטו האיטלקי והפתיחה הצרפתית. פורת מנגן באופן קבוע על במות הקונצרטים החשובות בעולם. בין השאר, ניגן בקרנגי הול בניו יורק, בארמון הלובר בפריז, בוויגמור הול בלונדון, בקונצרטחבאו באמסטרדם ובאולם הפילהרמוני בברלין. כסולן הופיע עם התזמורת הסימפונית שיקגו, עם התזמורת הלאומית של פולין, הפילהרמונית של הלסינקי, ג׳נבה קאמרטה, סינפוניה ורסוביה, קונצ׳רטו בודפשט, הקאמרית מינכן ועם כל התזמורות הסימפוניות והקאמריות בארץ. עבד עם מנצחים כפייר בולז, דניאל ברנבוים, סוזנה מלקי, לודוביק מורלו ופרנסואה פרדריק רוט.

23.8, 25.8, 27.8. אודיטוריום הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה.

מתן פורת (צילום: אורלי בלוך)
מתן פורת (צילום: אורלי בלוך)

לירושלים עירך - מוזיקה


חי קורוקוס מעלה מופע מחווה לג’ו עמר
בית הקונפדרציה בירושלים מעלה מופע של חי קורקוס, ‘הריני שר’, המוקדש לפועלו של הזמר והמלחין ג’ו עמר. קורקוס ולהקתו יבצעו את להיטיו המפורסמים של עמר כ-’ישמח משה’ ו-’ברצלונה’, יחד עם קטעי פיוט וחזנות, בהם ‘לירושלים עירך’, ‘יומי ולילי’ ו-’יעלה יעלה’. ג’ו עמר היה מחלוצי הזמר המזרחי והים תיכוני בישראל. הוא נולד במרוקו והיה הראשון שעסק בסוגיית הקיפוח, כשכתב לאחר מהומות ואדי סאליב את שיר המחאה ‘לשכת עבודה’. הוא היה גם פייטן, חזן ובעל תפילה, שהצליח לשלב בטבעיות סלסולים מרוקאים עם חזנות אשכנזית, והיה בין מקימי התזמורת האנדלוסית. קורקוס למד את רזי שירת הפיוטים אצל גדולי המורים בירושלים – רבי חיים ביטון ורבי מאיר עטיה - והוא מופיע ברחבי הארץ ובעולם. ילוו אותו במופע הכנר אברהם מימרן, נגן הקאנון יצחק כהן, נגן כלי ההקשה עמית שרון, הקלידנית דריה מוסינזון והבסיסט דרור טובול.

30.8, 20:30, בית הקונפדרציה, ירושלים. לכרטיסים בימות 6226* http://tickets.bimot.co.il

חי קורקוס (צילום: עמי ורדי)
חי קורקוס (צילום: עמי ורדי)

מצחיק אז צוחקים - לכל המשפחה


פסטיבל הקומדיה ע”ש אפרים קישון ייפתח השבוע בירושלים
הפסטיבל, ביוזמת תיאטרון האינקובטור ומשפחת קישון, יוקדש לקידום יצירה חדשה ויחגוג את המורשת המפוארת של הקומדיה, ההומור והסאטירה הישראלית. במסגרתו יוצגו בבכורה שש הפקות מקור ויתקיימו מגוון אירועים, בהם: מופעי סטנד-אפ של אורנה בנאי, ערן זרחוביץ ואסי כהן; תוצג תערוכת קישונלנד, המנסה לענות על השאלה “מי אתה אפרים קישון?”; וגם הצגות אורחות, מופעי מוזיקה, ספוקן וורד, סטנדאפ, הרצאות, אירועי חוצות, הצגות וסדנאות לכל המשפחה, הקרנות חוץ של סרטיו הקלאסיים של קישון – ‘השוטר אזולאי’, ‘השועל בלול התרנגולות’, ‘סאלח שבתי’, ‘תעלת בלאומילך’ ו’ארבינקא’. מנהל אמנותי יפתח ליבוביץ.


21-27.8, בשבעה מוקדים בירושלים למידע ורכישת כרטיסים- https://comedy-festival.co.il/ 

אפרים קישון (צילום: באדיבות המשפחה)
אפרים קישון (צילום: באדיבות המשפחה)