אחרי ש"ישראל מחכה לרבין" ניצח בגזרת המרכז-שמאל, בשבוע שעבר נדרשתם לבחור את הג'ינגל המנצח בתולדות מחנה הימין, והזוכה, בפער ניכר, היה "הליכוד זה נכון". הפעם ניזכר בכמה ג'ינגלים של מפלגות קטנות שאמנם היו רחוקות מאחוז החסימה ולא נכנסו לכנסת, אבל כן נכנסו לתודעה.

לכתבות הקודמות בסדרת "בדרך אל הקלפי"

ברוך מרזל, הפעם לא מתפשרים - מפלגת "ארץ ישראל שלנו" 2006

בתחילת שנות ה-2000 הפתיע אריאל זילבר, מגדולי המוזיקאים והיוצרים שקמו בישראל, את המדינה כשאחרי שנים בהן לא היה מזוהה פוליטית, החל להביע עמדות ימניות קיצוניות ולהתקרב לדת. בבחירות 2006 הוא גויס למפלגת "ארץ ישראל שלנו" בראשות פעיל הימין הרדיקלי ברוך מרזל, והקליט עבורה ג'ינגל בחירות בסגנון הזילברי המוכר.

ברוך מרזל (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)
ברוך מרזל (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)

דני גולדשטיין בני גולדשטיין - מפלגת כלכלה 2015

בבחירות 2015 רצה לכנסת מפלגת "כלכלה" בראשות האחים דני ובני גולדשטיין, שזכתה בקלפיות ללא פחות מ-337 קולות שכמובן לא הספיקו לשום דבר. המפלגה תיזכר לנצח בזכות הג'ינגל הלואו-טקי והביזארי שלה, שמורכב אך ורק משמותיהם של שני המנהיגים. את השיר כתב, הלחין וביצע (ללא כל ליווי מוזיקלי) משה גליק, אחיינם של הגולדשטיינים.

ניצולי השואה ובוגרי עלה ירוק - 2009

את מפלגת "עלה ירוק" כולם מכירים, היא אמנם מעולם לא נכנסה כנסת אך מדובר במפלגה ותיקה עם אג'נדה ברורה. בשנת 2009 החליט אוהד שם טוב, ממייסדי עלה ירוק שהודח מהנהגת המפלגה, להתפצל ממנה, והקים רשימה ביזארית מעט שאיחדה את מאבקם של הפעילים למען לגליזציה עם מאבק ניצולי השואה לחיים בכבוד. לכנסת הם לא הגיעו, אבל יצא ג'ינגל קליט.