המדיה החברתית חטפה את תחום העיתונות והובילה לחוסר אמון גובר מצד הציבור כלפי עיתונאים והעיתונים שהם מייצגים, טען ברט סטיבנס, בעל טור בכיר בניו יורק טיימס.  "עיתונות אינה אקטיביזם, ועיתונאים צריכים להכיר בהבדל," אמר סטיבנס. 

 בדבריו בפאנל בועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט ביום שני, בשיחה עם לורה קורנפילד, מנהלת מדיה סנטרל, ואריק גרטלר, יו"ר מנהל ומנכ"ל יו.אס. ניוז אנד וורלד ריפורט, סטיבנס אמר שלטוויטר היו לפחות שתי השפעות "מזיקות" על התחום. 

"ראשית, זה הפך כל עיתונאי לסוג של פרילנסר, כך שבנוסף לזהות שלהם – נגיד ברט סטיבנס מהניו יורק טיימס – הם גם אוואטר בטוויטר," אמר סטיבנס. הפן השני הוא שזה יצר ערוץ לביטוי פוליטי... שהזיק למוניטין של עיתונות, מאחר שאתה יכול לדעת לפי מה שהכתב מצייץ מה הנטייה הפוליטית שלו." 

הוא הפנה לסקרי דעת של של גאלופ שמראים שהאמון בעיתונות בארה"ב נמוך מהאמון בקונגרס האמריקאי, ואמר ש"לכתוב כדי להשיג עוקבים זה עוד פן נורא. אתה לא נכנס לתחום של עיתונות כדי לנצח בתחרות פופולריות... עיתונאים צריכים לעשות כל שביכולתנו כדי לשמר את הסמכות שעוד נותרה לנו, אם נותרה לנו כל סמכות, ובמקום זאת אנחנו מבזבזים אותה למען מספרי צפיות." 

כיום, כל כך הרבה מוסדות נמצאים תחת מתקפה, והתקשורת אינה יוצאת דופן כאן, הוסיף גרטלר. הוא הדגיש שהתקשורת צריכה להישאר ממוקדת באמון ובאמינות של המידע שהיא מעבירה. 

"אי אפשר להתמקד כל כך במדיה החברתית," הוא אמר. 

'דיוק הוא המפתח'

הצורך במהירות הוביל עיתונאים ואת המעסיקים שלהם ליפול למלכודות דומות, ציינה קורנפילד. 

בתשובה לשאלה לגבי התגלית לאחרונה כי הניו יורק טיימס העסיק בעזה שלושה פרילנסרים ששיבחו את המנהיג הנאצי אדולף היטלר וחגגו התקפות טרור רצחניות של פלסטינים בערוצי המדיה החברתית שלהם – משרות שאוישו מבלי שהעיתון יהיה מודע לציוצים של הכתבים, מאחר שאלה היו בערבית – קורנפילד הדגישה את הצורך בתמיכה לתקשורת זרה. 

הארגון שלה עוזר לספק מקורות אמינים וקשרים לאנשי תקשורת בישראל, שלעיתים קרובות 'מוצנחים' לסיקור הסכסוך. 

"יש כל כך הרבה עובדות ורקע על ישראל שאנשים פשוט לא מבינים," אמרה קורנפילד, כשהיא מציינת שתפקיד מדיה סנטרל הוא לעזור להסביר את הנושאים האלה לתקשורת הזרה, מבלי מחויבות לממשלה, לפוליטיקאים, לצה"ל או למשטרת ישראל. 

במהלך מבצע שומר החומות, למשל, מדיה סנטרל הציע לכתבים קשר למשפחות שבתיהם נהרסו על ידי טילים וגישה לפרשנים צבאיים, וגם סיפק להם מידע נחוץ כדי לנווט במרחב שסוע הקרבות. 

"אנחנו ארגון לגמרי עצמאי, ללא פניות, מאוזן, שמטרתו לעזור לכתבים להבין את הסיפור כראוי," היא אמרה. "דיוק הוא העיקר, ומדיה סנטרל יכולה לעזור בכך."