בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה "סם שפיגל" עובר למשכן החדש שבקמפוס ירושלים לאמנויות שהקימה העיריה במרכז ירושלים. המבנה החדש בן שבע קומות משתרע על שטח של כ-4,000 מ"ר כולל שלושה אולמות קולנוע חדשניים, אולפן צילום והפקות משוכלל, אגף עריכת סרטים עם 25 חדרי עריכה והקרנה חללי לימוד, ספרייה, אמפיתיאטרון בר ומועדון סטודנטים על הגג.

מחר (חמישי) ב-10:30 בבוקר יתקיים טקס חנוכת המשכן בנוכחות ראש עירית ירושלים משה ליאון, מנהלת בית הספר דנה בלנקשטיין כהן ונציגי קרן סם שפיגל מהארץ והעולם.

לאורך היום ואל תוך הלילה יתקיימו עשרות אירועים, בהם מרתון הקרנות סרטי סטודנטים ובוגרים, מפגשי יוצרים והרצאות. עוד יתקיים אירוע הוקרה ופרידה ממייסד בית הספר רנן שור, ומסיבה בהשתתפות סטודנטים ובוגרים של "סם שפיגל" לדורותיהם, בכירי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה מישראל ואורחים מחו"ל ובראשם משפחתו של המפיק סם שפיגל שיגיעו במיוחד לפתיחה.

בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה סם שפיגל שנוסד לפני 33 שנים, נבחר זו השנה השישית ברציפות כאחד מ-15 בתי הספר לקולנוע המובילים בעולם (לא כולל ארה"ב). עם המעבר מאיזור התעשיה בתלפיות, למבנה החדש בקמפוס ירושלים לאמנויות הוא ישמש גם כמרכז לקולנוע וטלוויזיה ליוצרים צעירים, אנשי תעשייה מישראל והעולם ולקהל הרחב.

הוא נועד גם לעודד שיתופי פעולה בין המוסדות הפועלים בו ולהפוך אותו למרכז לאומנויות הבמה והקולנוע. הלימודים בקמפוס, כך מקווים, יאפשרו ליוצרים ליהנות מהחיים במרכז עיר הבירה ולתרום לפיתוחה. 

מבנה בית הספר בתכנון "קובלסקי אדריכלים" כולל בין היתר, מתחם הקרנה חדשני עם שלושה אולמות קולנוע שישמשו את הסטודנטים ויהיו פתוחים גם לציבור הרחב, עם תכנית הקרנות, הרצאות וכנסים. 

אולפן משוכלל להפקות קולנוע וטלוויזיה בשטח של 120 מ"ר ישמש להקמת סטים לצילומים של הפקות בית הספר והפקות חיצוניות, אולפן סאונד ממוחשב לעיצוב פסקול של סרטים, ספרייה דיגיטלית , מאגר סטרימינג לצורכי לימוד ואחסון של סרטי הלימוד של הסטודנטים והבוגרים, אגף לעריכת סרטים ובו 25 חדרי עריכה מאובזרים בתוכנות מתקדמות,  ועל הגג אמפיתיאטרון עם כ-90 מקומות ישיבה להקרנות והופעות באוויר הפתוח, מועדון סטודנטים, בר וגינה, חללי למידה מרווחים עם מערכות הקרנה וסאונד מתקדמות ועוד. 

"המעבר למשכן הקבע בירושלים, הוא רגע משמעותי מאד בהיסטוריה של סם שפיגל. הקמפוס החדש מאפשר לנו לפתח ולהעמיק את הפעילות ולהמשיך להיות בית ספר מרכזי ומשמעותי בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל. זו זכות גדולה לבית הספר להוות חלק משמעותי בחזון של העיר ירושלים המכירה בחשיבות של תרבות ומייצרת הזדמנויות ליוצרים צעירים לחלום ולהגשים. לצד הזכות הגדולה קיימת גם מחויבות לשלב מצוינות באחריות חברתית עמוקה, לשאוף להיות מוסד מוביל ומכיל שנותן מקום, מחזק ומטפח את מגוון הקולות השונים והייחודיים של ירושלים", אומרת דנה בלנקשטיין כהן מנהלת ביה"ס סם שפיגל.