הזמר הגאה עברי לידר פרסם היום (שני) פוסט, בו הוא הביע את החשש מעלייתם של גורמים הומופוביים בכנסת ("הדעות החשוכות מרתיחות, מפחידות ומעציבות אותי"), אך הושיט יד לשיח, והזמין את חברי הכנסת לארוחת שבת על מנת לדבר. בן גביר הרים את הכפפה והשיב: "אשמח לשבת איתך ולדבר - הבירה עליי".

לידר, חבר בקהילה הגאה, פרסום פוסט מודאג, עם סרטון הכולל קריאות של חברי הכנסת נגד הקהילה הגאה, בו כתב: הדעות החשוכות שמופיעות בסרט הזה בהובלת סמוטריץ' ובן גביר מרתיחות אותי ואז מפחידות אותי ואז מעציבות אותי".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

View this post on Instagram

A post shared by Ivri Lider (@ivrilider)

"התגובה הראשונית שלי היא כמובן כעס ותדהמה שזה עדיין לגיטימי לאנשי ציבור להגיד דברים כאלו", הוסיף לידר. "ואז חשבתי לעצמי שאולי לבורות יש חלק גדול בזה ושבמקום לצעוק אני פשוט אזמין (ואני ממש ממש מתכוון לזה) את סמוטריץ׳ ובן גביר לבד או עם המשפחות אלינו הביתה לארוחת שישי, הם גם מוזמנים להישאר לישון אצלנו עד שתצא השבת, לפגוש את אלבי, לדבר איתו קצת וגם איתנו, על החיים על בני אדם על משפחה ומוסר. אני בטוח שיהיה מעניין וחשוב לכולנו".

"מעציב אותי שכל האנשים בסרט הזה הם אנשים דתיים", סיכם הזמר. "זה נותן תמונה שקרית של המציאות. פגשתי לאורך השנים המון קהל דתי בהופעות ומסביב לאמנות שלי ואני יודע כמה הדעות האלו לא מייצגות את כל המגזר וגם לא בהכרח את המהות הבסיסית של הדת היהודית - להיות אדם טוב יותר. חבל לי שבגללם זו התמונה שנוצרת, היא מייצרת הפרדה ופילוג. הייתי רוצה לראות את חברי הדתיים (אולי גם אמנים…) משמיעים קול שונה, מדברים על כמה הדברים האלו מסוכנים ושזו לא חייבת להיות הדרך גם אם אתה יהודי מאמין".

בן גביר השיב בתגובה לפוסט: "עברי, מותר שיהיו מחלוקות, אחים אנחנו. אני עסוק היום בבחירות אבל אני מרים את הכפפה ואני יותר מאשמח לשבת איתך ולדבר. הבירה עליי".