האמנית נורית ילן-רוזן, אחייניתה של המשוררת מרים ילן-שטקליס, שבהתבסס עליה נכתבו שני שירי שמהווים נכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית - "דני גיבור" ו"בובה זהבה", נפטרה בגיל 85.

כלתה, נועה גולדברג-רוזן, כתבה היום (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלה: "נורית רוזן לבית ילן - חמותי האהובה, סבתא מגניבה, שמאלנית גאה ואמנית טכסטיל נפלאה - הלכה בליל שישי לעולמה בשלווה אחרי שבניה, נכדיה והמטפלת שלה ג׳מה - ישבו לידה, ליטפו אותה ושרו לה שירים שהיא אוהבת במיוחד". 

"נורית הייתה גם האחיינית של המשוררת מרים ילן שטקליס  - וזכתה ששמה יככב בשני שירים נהדרים, 'דני גיבור' ו'בובה זהבה'. הלוויה תתקיים היום בבית העלמין בבני-ציון בשעה 15:30 R.I.P ויהי זכרה ברוך".

בשנת 2018 השתתפה נועה גולדברג-רוזן (נעמי מ"בלוז לחופש הגדול"), יצרה מופע משיריה של המשוררת והסופרת הירושלמית מרים ילן שטקליס, שהייתה מחברת ספרי ילדים ושירי ילדים רבים, וכלת פרס ישראל הראשונה לספרות ילדים, בשנת 1956.

"היה לה קשה עם השיר הזה, לא בגלל שהשיר עצוב, אלא בגלל הדימוי שלה. מרים נהגה לומר לה שזה לא עליה, שהיא אוהבת אותה ושבגלל זה היא השתמשה בשמה, אבל נורית חשבה שהיא יוצאת שם ממש ילדה מפלצתית", סיפרה גולדברג-רוגן בראיון ל"לאשה". "כשקראתי את השיר, עוד לפני שהכרתי אותה, חשבתי: 'אוי ואבוי, אמא של רון מפלצת', כי בשיר היא די איומה. לשמחתי גיליתי שנורית היא אישה מקסימה. בעיניי נורית שבשיר היא גיבורה גדולה, ילדה שיודעת מה היא רוצה, וזה שילד נותן לה פרח עדיין לא אומר שהיא צריכה להתמסר לו. שמעתי שיש עוד נשים בשם נורית שטוענות שזה נכתב עליהן, אבל אין מצב".