מאות אנשי תקשורת השתתפו הבוקר (ראשון) בכנס חירום למען השידור הציבורי, במחאה על כוונת שר התקשורת, חה"כ שלמה קרעי מהליכוד, לסגור את תאגיד השידור הציבורי.

לא שוק חופשי ולא נעליים: לקרעי ולקואליציה יש רצון לשלוט בתכנים בטלוויזיה
תכני כאן 11 בחינם? ההוראה החדשה של השר קרעי לתאגיד השידור הציבורי

הכנס שאורגן ביוזמת ארגון עובדי התקשורת ואירגון העיתונאים והעיתונאיות, הונחה על ידי ענת דוידוב, עיתונאית 103FM, שאמרה במהלכו:  ״שר התקשורת שלמה קרעי קורא לסגור את התאגיד עוד לפני שבקושי חימם את הכיסא. כנראה ששר בתקשורת חושב ששידור ציבורי לא שווה אם הפוליטיקאים לא שולטים בו. אסור לתת לפוליטיקאים לשלוט בגוף שידור ציבורי. התאגיד עושה עיתונות אובייקטיבית למען הציבור ואת זה אסור להפסיק״

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בין העיתונאים שנכחו באירוע גם אילה חסון (חדשות 13) אשר עבדה בעבר ברשות השידור. "כל מי שיש בו גרם של נשמה לא יכול להסכים עם המהלך הדורסני הזה. אסור למדינת ישראל להישאר ללא שידור ציבורי. אסור שרק בעלי הון יחזיקו בכלי תקשורת", ציינה. 

יונית לוי (צילום: אבשלום ששוני)
יונית לוי (צילום: אבשלום ששוני)

מנכ״ל חדשות 12, אבי וייס הגיע גם הוא לכנס ואמר: "בשם עובדי חברת החדשות אני אומר היום זו שעת חירום לעיתונות בישראל. החרב שמונפת על התאגיד צריכה להדיר שינה מעיניי כל אזרחי המדינה, תומכי נתניהו או מתנגדיו".

הוא הוסיף כי "חדשות התאגיד הם המתחרים שלנו, אבל אנחנו בחדשות 12 נילחם על הזכות של השידור הציבורי להתקיים בישראל. חוזקו של כאן 11 חשוב לי היום כמו היה ערוץ 12. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו תקשורת אחרת״.

העיתונאי יואב קרקובסקי, חבר ועד עובדי התאגיד אמר כי: ״בתאגיד השידור עובדים יהודים וערבים, נשים, חרדים, להט״בים, כל פניה של החברה הישראלית. ביום השואה הבינלאומי רק התאגיד הקדיש את הפריים טיים שלו לנושא. כי זו החובה שלנו, להנגיש את המציאות על מרקע, להעמיק ולהכיר את החברה הישראלית. התפקיד שלנו הוא להשקיע בעוד התפקיד של הערוצים המסחריים הוא להרוויח". 

יואב קרקובסקי (צילום: אבשלום ששוני)
יואב קרקובסקי (צילום: אבשלום ששוני)

אילנה דיין, עיתונאית עובדה וחדשות 12 הוסיפה: "״יש דברים שאפשר להתווכח עליהם, כמו פסגת ההתגברות. יש דברים שאמורים להיות מעל לכל ויכוח. חשבנו שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית. איך אפשר להתווכח עם מישהו שחושב שאפשר לפזר תקציבים של גוף שידור ציבורי ככה באוויר".

יגאל גואטה (צילום: אבשלום ששוני)
יגאל גואטה (צילום: אבשלום ששוני)

העיתונאי יגאל גואטה סיפר במהלך האירוע: ״הייתי חבר הכנסת היחיד בקואליציה שהתנגד לסגירת התאגיד בראשית דרכו. השר קרעי רוצה להעביר תקציבים מהתאגיד לטייקונים. לא ניתן לך להשתיק אותנו ולפגוע באלפי עובדים. אתה רוצה לפגוע ביגאל גואטה? בוא תפגע בי. אדון שלמה קרעי- אפ תנסה לסגור לנו את הדלת, נבוא מהחלון. ואם תנסה לסגור את החלון-אנחנו ננפץ את התקרה״.