קשת הציגה הבוקר (רביעי) את לוח סדרות הדרמה והקומדיה שלה. באירוע, שנערך במוזיאון ארץ ישראל בת"א בהשתתפות היוצרים, המפיקים והשחקנים, הוצגו שש סדרות שיעלו על מסך "קשת 12" במהלך השנה הקרובה לצד ארבע סדרות נוספות שייצאו לצילומים במהלכה. "קשת" הודיעה כי תשקיע בלוח הדרמות כ-100 מיליון ש"ח וכן תשקיע בסדרות של יוצרים ישראלים שיופקו בקו-פרודוקציה באמצעות קשת אינטרנשיונל.

בין האורחים שהגיעו לאירוע: רותם סלע, יהודה לוי, ליאור רז, גל מלכה, איתי תורג'מן, יעל אלקנה, אושרי כהן, גיא עמיר, לונא מנסור, מגי אזרזר, ריף נאמן, חנוך דאום, צחי הלוי, דני שטג, מאור שוויצר, אורי גבריאל, שלומי יפרח, דור הררי, אלי אלטוניו, אופק פסח, רותם אבוהב ועוד.

יהודה לוי (צילום: עודד קרני)
יהודה לוי (צילום: עודד קרני)

הסדרות החדשות שצפויות לעלות במהלך השנה בקשת: "גוף שלישי" – דרמת יחסים בכיכובם של רותם סלע, יהודה לוי, ליאור רז, גל מלכה ואיתי תורג'מן שתעלה החודש; "הראש" – דרמת מתח וריגול בכיכובם של יהודה לוי, מלי לוי, יעל אלקנה ואושרי כהן; "החיים זו תקופה קשה" – דרמה קומית שיצר חנוך דאום, שגם יככב בה; "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו" – דרמת מתח המבוססת על רב המכר של יניב איצקוביץ' בכיכובם של מגי אזרזר, שלומי שבן וריף נאמן.

גוף שלישי (צילום: מיכאל טומרקין)
גוף שלישי (צילום: מיכאל טומרקין)

סדרות שיחזרו בעונות חדשות, גם הן במהלך השנה: הדרמה המצליחה ביותר של השנים האחרונות, "השוטרים", בעונה שנייה ובכיכובם של שני כהן, צחי הלוי, מאור שוויצר, דני שטג, דניאל גד, יפתח קליין, פיראס נסאר, אלי אלטוניו ועוד; והסיטקום המשפחתי  "סברי מרנן", בעונה שמינית עם משפחת חסון ומשפחת רוזן.

השוטרים עונה 2 (צילום: צילום מסך קשת 12)
השוטרים עונה 2 (צילום: צילום מסך קשת 12)

בנוסף, בשנה הקרובה ייצאו לצילומים ארבע סדרות חדשות נוספות של קשת: "הבת" – דרמה על מסעה של אם שיוצאת לשחרר את בתה מהכלא; "חולי אהבה" – דרמה קומית רומנטית; "מלון קורונה" – דרמה בלשית; "דיני נפשות" – דרמת מתח משפטית.

'הראש' עם יהודה לוי (צילום: צילום מסך קשת 12)
'הראש' עם יהודה לוי (צילום: צילום מסך קשת 12)

ההשקעה של קשת בפיתוח והפקת דרמה ממשיכה להתרחב גם לשוק הבינלאומי באמצעות קשת אינטרנשיונל. במהלך השנה הנוכחית יצאו לאור שתי סדרות שהופקו על ידי קשת אינטרנשיונל בקו-פרודוקציה לגופים בינלאומיים; הראשונה, Rough Diamonds, הופקה בקו-פרודוקציה עם De Mensen ותעלה בנטפליקס ובערוץ הבלגי VRT – סיפור על סחר ביהלומים של משפחה חרדית ובנה הגולה שיצרו יובל יפת ורותם שמיר (שגם ביים) וצולם בקורונה ברובע היהלומים בעיר אנטוורפן עם שחקנים בלגים לצד שחקנים ישראלים כמו יונה אליאן ודודו פישר. השנייה, A Small Light בכיכובו של ליב שרייבר ("ריי דונובן"), הופקה בקו-פרודוקציה עם ABC Studios ותעלה בדיסני+ – סיפור חייה יוצא הדופן של של מיפ חיס – חסידת אומות עולם שהחביאה את אנה פרנק ובני משפחתה מפני הנאצים.

בקשת אינטרנשיונל עובדים בימים אלה על מספר פרויקטים של יוצרים ישראלים שיופקו בקו-פרודוקציה עם גופי תוכן בינלאומיים – הדרמה Who By Fire שיוצר יהונתן אינדורסקי על בסיס ספרו של מתי פרידמן ושתעסוק בסיבוב ההופעות של לאונרד כהן בישראל במהלך מלחמת יום הכיפורים; סדרה של רותם שמיר ויובל יפת על תנועת "ארבע אימהות" ומלחמת לבנון השנייה ועוד.

קרני זיו, מנהלת הדרמה והקומדיה של קשת: "אני יכולה לומר בגאווה שכל אחת מהסדרות שלנו נוגעת בנושאים חשובים, חלקם לא נראו עדיין בפריים טיים בישראל. זו הצהרת אמון בכישרונם של היוצרים הישראלים לספר סיפור עם ערך משמעותי, לצד תפיסה מסחרית שסדרות הן כלי תחרותי המספק אלטרנטיבה לצופה ותחרות אמיתית לתוכניות ריאליטי ובידור".

אבי ניר, מנכ"ל קבוצת קשת: "אנחנו חיים בתור הזהב של הדרמה הישראלית. תופעה כזו, כמו סערה מושלמת, מתרחשת לאורך שנים, רק כשיש חיבור בין כמה כוחות בו זמנית – כוחות יצירה, קהל, שוק ומשקיעים. קשת פועלת בתחום הדרמה כבר 30 שנה, עם כ-100 דרמות, שעברו את כל הדרך מבת ים ללוס אנג'לס. אנחנו מובילי תנועת האנטי בינג' – גם במובן של ציר הזמן אבל גם במובן המקומי-ישראלי מול מתקפת הסטרימרים העולמית. אנחנו מחפשים דרמה או קומדיה שתהיה נוכחת בזכות התוכן שלה והבמה שלנו, במחשבות ובלבבות הקולקטיביים, במשך שבועות. בשנה הקרובה יראו אור בקשת סדרות דרמה חשובות, מורכבות, מצחיקות, מצוינות, ובכוונתנו להציב אותן בלב הפריים טיים. בחוץ קר, סוער ומסוכן. אנחנו לא רוצים שתור הזהב של השידור הציבורי והמסחרי יהפוך לעידן הקרח".

עוד הציג ניר את פועלה של עמותת 'רואים רחוק' של קשת, המאתרת בני נוער מוכשרים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ומכינה אותם במסלול בן 10 שנים לקריירה בעולם היצירה, הטלוויזיה והקולנוע. בין בוגרי העמותה שחקנים כמו פיראס נסאר ושאדי מרעי, שיככבו שניהם בסדרות של קשת שיעלו השנה. "כדי שתור הזהב ימשיך," אמר ניר, "הוא צריך קולות אחרים. אנחנו מחויבים לא רק ליוצרים המנוסים שאנחנו עובדים איתם שנים רבות, אלא גם לדור הצעיר, הדור הבא, ובימים אלה אנו מציינים בקשת 20 שנה של עשייה חברתית בתחום היצירה".

השנה, במקביל ל-6 המרכזים של 'רואים רחוק' ברחבי הארץ – לוד, ירושלים, אשדוד, נצרת, נתניה ובית שמש – יפתח לראשונה מרכז חדש – בשיתוף משרד הרווחה. מרכז זה יתכנס בבניין קשת בתל אביב ומיועד לצעירים בגילאי 23-18 שמגיעים ממסגרות הרווחה השונות. בני הנוער יעברו הכשרה אינטנסיבית של שנה על מנת להכינם למסגרות האקדמאיות.