פאנל "חדשנות מעצבת את עתיד המוזיקה" התקיים בפסטיבל החדשנות - DLD TEL AVIV, בהחייתו של  ראלף סיימון, מנכ"ל מוביליום גלובל, אנגליה.

בפתיחתו של הפאנל אמר קמרון סינקלייר, יזם worldchanging institute, ארה"ב: "עבדתי עם אמנים ומוסיקאים שהוביל אותי להקמת מתקני מוסיקה באזורי אסון ואזורי מלחמה. אני ידוע בתור אדם שהמלחמה שלו באלימות ונשק היא באמצעות המוסיקה". סינקלייר הוסיף: "מאות אלפי אנשי בישראל בעלי רישיון לנשק וכמיליון בצבא. אבל כאן אין כלי נשק לאדם. ויש יותר כלי נשק לא רשומים בארה"ב מאשר בישראל. אנו משתמשים במוסיקה כזרז. הישראלים ידועים בפרקטיות ויצירתיות".

לדבריו, "יש מאות אלפי נשקים בתחנות משטרה ובתים. זה ממש חומר גלם. אנו ממיסים אותם והופכים אותם לכלי מוסיקה. נשק לא רשום.  Armory of harmi=ony. זה יוסד על ידי ריצ'רד גיבס ומוסיקאים משנות ה-60, והרעיון נוצר על ידי בדיחה גרועה. אם מסתכלים על מוסיקה יש פחות אלימות באזורים שיש מוסיקה. ממחקר שערכנו ניכרת 60% גדילה בבגרויות וירידה של 50% באלימות".

בדבר שאלת הויראליות למוזיקה שמצמיחה לאחרונה אמנים צעירים וותיקים בטיקטוק, ענה קאן הרץ, יזם, ממבריין LLC  ארה"ב, ש"אין לדעת מה הופך שירים לויראליים, זה קשה אם עושים אנליזה. אנו רק רואים את המנמצחים. אחוז ההצלחה ביחס לאומנים שמנסים הוא קטן מאוד. ממש כמו הגרלת לוטו. אין נוסחת קסם. רק ההתמדה הייתה הסוד להצליח. צריך שיר טוב, ולהיות במקום הנכון וזמן הנכון".

לדבריו הוסיף, יובי גרשטיין , מפיק מוזיקלי, מלחין ואמן: "טיקטוק ממש שינתה הדרך ששירים נכתבים. כי אחרי שתי שניות אנשים עוברים הלאה". גרנשטיין, המציא טכנולוגיה שמשנה את עולם המוסיקה לגיל הצעיר - שולחן שאפשר לחלוק מוסיקה יחדיו ונמצא כחלק מהשירותים במרכז המדע בישראל לילדים שמבינים כיצר ניתן ליצור מוסיקה באמצעות רצף.

פאנל ''חדשנות מעצבת את עתיד המוזיקה'' (צילום: רונן טופלברג)
פאנל ''חדשנות מעצבת את עתיד המוזיקה'' (צילום: רונן טופלברג)

בנוסף הדגיש הרץ: "אנו מייצגים אמנות ומוסיקה חדשניות. גוגל הקימה פלטפורמת AI לייצור ביטים. מוסיקה שממש קלה לשימוש ובשנה הקרובה נראה נסיונות רבים של אמנים לשימוש בבינה המלאכותית בתחום. אמנים רבים מנסים לתפוס את הקסם ל'בייבי שארק' להצליח. נושא זה עשוי להיות חשוף לתביעות בשל תוכן שיעלה את התהייה מה העתקה ומה לא. מנועי ה-AI יכולים ללמוד את הקול שלך כאמן, יוצר וממש לחקות אותו, הקהל לא יידע מדוע זה מוכר ומי האמן. לשם הולך העתיד".

אירוע TEL AVIV - INNOVATION FESTIVAL DLD מארח עשרות סטארטאפים פורצי דרך, משתתפים ומבקרים מכל העולם, לצד בכירים מעולם ההייטק, משקיעים בינלאומיים, מעצבי דעת קהל ויזמים צעירים.