חגיגות ט"ו בשבט באתרי המורשת ברחבי הארץ

מתי: 05-10.02 
איפה: באתרי המורשת ברחבי הארץ
מי מה מו: ראש השנה לאילנות הוא הזדמנות נהדרת לצאת, לבלות ולהעמיק את החיבור שלנו אל הסביבה. במיוחד לכבוד החג, המועצה לשימור אתרים מזמינה את המבקרים לבקר באתרי המורשת שלנו עם פעילויות מגוונות, עשירות וחינוכיות אשר כולן, איך לא, מספרות את הסיפור הישראלי של כולנו. כך יוכלו המבקרים ליהנות מהפנינג ט"ו בשבט בגן הבוטני בחוות הנוי, מסיורים בעקבות יושבי ראש הכנסת בהר הרצל עם מרכז הרצל ועוד.
כמה: תלוי פעילות, עד 40 ₪ לאדם.
פרטים נוספים באתר

אירועי ט"ו בשבט של מועצת הדבש במכוורות ברחבי הארץ

מתי: לאורך השבוע בו חל טו בשבט 5-11.02
איפה: במכוורות ברחבי הארץ מהצפון עד הדרום
מי מה מו: לקראת חג האילנות, מזמינה מועצת הדבש את הקהל הרחב לביקור במכוורות ברחבי הארץ, לטעום דבש, ללמוד על תרומתה של דבורת הדבש לתהליך ההאבקה של העצים ולטעת עצים צוּפָנִיִים (שיש בפרחיהם צוף), למען שמירה על חיי הדבורים. במהלך החג ייערכו פעילויות לכל המשפחה במכוורות ברחבי הארץ, יתקיימו נטיעות של שתילים צוּפָנִיִים, הסברים על הקשר בין הדבורים לעצים וחשיבות קיומן של הדבורים לטבע, כמו גם מדוע נושא היעלמותן של הדבורים מעסיק כל כך הרבה מדענים ומה כל אחד יכול לעשות על מנת לסייע.
כמה: החל מ- 10 ₪
פרטים נוספים באתר

דבוראים נוטעים עצים  (צילום: דבורת התבור)
דבוראים נוטעים עצים (צילום: דבורת התבור)

ערב חוויתי בלגו סטור בדיזינגוף סנטר

מתי: יום שני 06.02 בשעה 18:00
איפה: לגו סטור ישראל, דיזנגוף סנטר תל אביב
מי מה מו: אירוע בנייה יצירתי בשיתוף פעולה עם החברה להגנת הטבע, הכולל הרצאה על פרחי הבר והדרך להגן עליהם. מלבד ההרצאה, ימכרו דגמי בוטניקה בלעדיים ללגו סטור ישראל: זרי פרחי בר, חמניות, ציפור גן עדן, סחלב, סידור פרחים, סקולנטים ועוד - כולם עשויים מלגו. כל מי שירכוש דגם מסדרת בוטניקלס יקבל במתנה כרטיס משפחתי לטיולי פריחה של החברה להגנת הטבע (שווי ההטבה 210 ₪).
כמה: הכניסה חופשית

זר פרחים מלגו. מחיר 259 שח. להשיג בלגו סטור ישראל (צילום: יחצ)
זר פרחים מלגו. מחיר 259 שח. להשיג בלגו סטור ישראל (צילום: יחצ)

פסטיבל ט"ו בשבט בכפר סבא

מתי: יום ראשון 05.02 
איפה: מרכז קיפוד, החי"ש 2, כפר סבא
מי מה מו: מגוון פעילויות וביניהם: גדלו זאת בעצמכם - ותיקי העיר מוזמנים להכיר את כל הסודות כדי לגדל עציצים וייחורים בבית. שירה בציבור בטבע - כל משפחה מוזמנת לשיר ביחד וליהנות מתחנות יצירה בשימוש חוזר. רוקחות טבעית - נגלה מה לטבע יש להציע לנו ונכין חומרי ניקוי והגיינה טבעיים.
כמה: 0-30 ש"ח
פרטים נוספים בטלפון 09-9745259 

אירועי ט''ו בשבט בכפר סבא (צילום: דוברות עיריית כפ''ס)
אירועי ט''ו בשבט בכפר סבא (צילום: דוברות עיריית כפ''ס)

מבצע להצלת פקעות בחריש

מתי: יום שלישי, 14.2, 16:00- 18:00
איפה:
הגינה הקהילתית כלנית בשכונת הפרחים (רחוב כלנית 26 חריש)
מי מה מו:
רשות הטבע והגנים תקיים בימים הקרובים מבצע להצלת פקעות וגיאופיטים בתוואי כביש 611. בעיריית חריש ביקשו לקלוט את הפקעות ולהטמין אותן בגינת כלנית שבפארק רויטל, יחד עם התושבים. הפארק תוכנן כפארק של גינון אקסטנסיבי בר-קיימה עם מינימום התערבות אנושית, מה שיעזור לפקעות לשגשג בו וישמר את התנאים הטבעיים שהן זקוקות להם. בואו עם הילדים ויחד נטמין בצלי חצבים, חבצלות קטנות-פרחים, פקעות של רקפות וסחלבים.
כמה:
ללא עלות
פרטים נוספים באתר

סדנאות יצירה בקניון שבעת הכוכבים הרצליה

מתי: 05-09.02 בשעה 17:30
איפה: קניון שבעת הכוכבים-הרצליה
מי מה מו: ביום ראשון (5 בפברואר) יוכלו הילדים להכין פרצוף פרי צבעוני, יפה ולא פחות חשוב – טעים! ביום שני (6 בפברואר) בסדנת פלסטלינה יפסלו הילדים עץ שקדיה לט"ו בשבט, וביום חמישי מסיימים את השבוע בחוג נגרות בו מתנסים הילדים בעבודה עם מסמר, פטיש, מברג ובורג – ומכינים אדנית לעציץ.
כמה: הכניסה חופשית
פרטים נוספים באתר

פעילות טו בשבט קניון שבעת הכוכבים בהרצליה (צילום: טל שבתאי)
פעילות טו בשבט קניון שבעת הכוכבים בהרצליה (צילום: טל שבתאי)

קר בחוץ, פורח בפנים: פעילות ט"ו בשבט בנתניה

מתי: יום ראשון 05.02 בין השעות 17:00-19:00
איפה: קניון עיר ימים רחוב בני ברמן 2, נתניה
מי מה מו: הגשם אמנם חשוב ותורם לצמיחה ולפריחה בטבע, אך איך גם הילדים יוכלו לחגוג לאילנות? פעילות מיוחדת ומקורה תאפשר לילדים ליהנות ממסורת הנטיעה והשתילה של העציצים גם מבלי לצאת החוצה עם סדנת "עשה זאת בעצמך", במהלכה הילדים יוכלו לעצב אדנית ולשתות עציץ אותו יוכלו לקחת איתם הביתה.
כמה: כניסה חופשית
פרטים נוספים באתר

עוד בנתניה, סיורים לכל המשפחה בשיתוף אגף איכות הסביבה ורט"ג - השמורות פורחות ואנו נצא להכיר את אגם החורף ואת אירוס הארגמן, גם בשישי וגם בשבת 10-11/02.

אגם החורף בנתניה (צילום: נורית מוזס)
אגם החורף בנתניה (צילום: נורית מוזס)

חוגגים לאילנות בקריית אתא

מתי: יום שני 06.02 בין השעות 16:00-19:00
איפה: קניון שער הצפון, דרך חיפה 30, קרית אתא
מי מה מו: לכבוד החג לאילנות הילדים יוכלו ליהנות מהצגה תיאטרלית על "האגדה על השיח הקטן" שעוסקת בהרפתקאותיו של השיח שרוצה להיראות אחרת ולהשתתף בסדנת יצירה לכבוד ט"ו בשבט שתזמין את הילדים לעצב אדניות בפינת יצירה עם מגוון צבעים וכלי יצירה ולשתול עציצי תבלין בליווי אדמה וזרעים לשתילה.
כמה: הכניסה חופשית
פרטים נוספים באתר

האגדה על השיח - טו בשבט בקניון שער הצפון  (צילום: בים בם בום)
האגדה על השיח - טו בשבט בקניון שער הצפון (צילום: בים בם בום)

העץ הנדיב בבאר יעקב

מתי: 3,5-6.2.23
איפה: קניון באר יעקב. שא נס 17, באר יעקב
מי מה מו: ט"ו בשבט ירוק עם מבצע תרומה לילדים ממשפחות מעוטי יכולת. כולנו גדלנו על הקלאסיקה "העץ הנדיב" ומספרים אותה לילדים עד היום. לכבוד ט"ו בשבט זה הזמן שלנו לתרום בחזרה גם לטבע וגם למשפחות מעוטי יכולת. מוזמנים להשתתף בהצגה "העץ הנדיב" ובמבצע התרומה הירוק ולתרום פריטים ישנים שאינם בשימוש – כך גם ילדים אחרים יוכלו ליהנות מהם וגם תעזרו לשמור על איכות הסביבה ולתמוך בתרבות המיחזוריש ברשותכם בגדים, נעליים וצעצועים שאינם בשימוש? למה לזרוק כשאפשר להעביר הלאה? 

ט"ו בשבט בחווה בגיא

מתי: יום שישי, 03.02, בין השעות 8:00-13:00
איפה: החווה בגיא ממוקמת במדשאה בכניסה לגיא בן הינום, בסמוך לסינמטק ירושלים.
מי מה מו: האילנות חוגגים ואנחנו מתפנקים. רגע לפני טו בשבט בואו להנות מקטיף  נהדר בחיק הטבע :תוכלו לקטוף קולרבי נענע לואיזה ועוד מגוון רחב של צמחי תבלין באווירה נעימה ואוויר פתוח וכמובן  להנות מפריחת השקדיות מקטיף חופשי בשישי עם תוצרת טרייה מהחווה החקלאית.
כמה: הכניסה חינם
לפרטים נוספים והוראות הגעה

טו בשבט בחווה בגיא (צילום: יחצ)
טו בשבט בחווה בגיא (צילום: יחצ)

פריחת עץ הדובדבן בגן הבוטני גבעת רם ירושלים

מתי: שישי - שבת 11-10.2.23 ו - 18-17.2.23 בשעות 14:30-10:00
איפה: הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם זלמן שניאור 1 ירושלים
מי מה מו: פעם בשנה נוהגים היפנים לצאת אל הפארקים, לחוות ולחגוג את פריחת עץ הדובדבן, 'סאקורה' הנמשכת 10 ימים בלבד. אצלנו בישראל תוכלו לטייל בין עצים פורחים ומרהיבים בגן הבוטני בירושלים. לרגל חגיגות הסאקורה בגן, מוזמן הקהל הרחב לבקר במהלך שני סופי שבוע וליהנות מחגיגה ייחודית ובה סיור בין עצי הדובדבן, טקס תה יפני מסורתי, סדנת מנגה, סרטי אנימציה יפנית, מופע תיפוף טאיקו, סדנאות יצירה לילדים ועוד.
כמה: כלול בכרטיס הכניסה. ילד/ מבוגר 40 ₪ | מנויים - חינם | ילדים ירושלמים 20 ₪ בהצגת ת.ז וליווי הורים.
פרטים נוספים בטלפון 02-6794012 ובאתר.  יתכנו שינויים בפעילות בשל מזג אויר יש להתעדכן באתר הגן

פריחת הדובדבן בגן הבוטני בירושלים (צילום: ניצן שתרוג)
פריחת הדובדבן בגן הבוטני בירושלים (צילום: ניצן שתרוג)