מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, ורועי מילר מאתר "נטו ספורט" פנו היום (שני) במכתב לרשות השנייה והיחידה למאבק בגזענות בו בקשו להשעות באופן מיידי את אייל ברקוביץ, ולפעול לפתיחת חקירה פלילית נגדו בעקבות דבריו הגזעניים שאמר אתמול ברדיו.

במכתב המיוחד ששלחו השניים נכתב כי אתמול בשידור חי ברדיו 102 אמר הפרשן אייל ברקוביץ: "סלח לי שאני אומר לך, יוצא לו כל הברדה", אמר ברקוביץ' על אליניב ברדה, מאמן הפועל באר שבע. "סימן שזה ברדה האמיתי. כאילו שהוא כל הזמן מתאפק ומתאפק ופתאום יוצא לו הכל". לפי המפורט במכתב, שותפו להגשה, העורך הראשי של אתר one, גידי ליפקין, לא מחה ואף הוסיף: ״יש שם משהו בדרום שגורם להם… כנראה זה המזג אוויר, אני לא יודע". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"מדובר באמירות בוטות מכלילות וסטראוטיפיות שפוגעות במיליוני בני אדם שגרים באזור מסוים ומשתייכים לפלח מסוים באוכלוסייה", הדגישו השניים במכתב. לא ייתכן שדברים כאלה יאמרו בשידור חי והכל יעבור בשקט. לצערנו זה לא פעם ראשונה שאייל ברקוביץ מכליל ומתגזען ופוגע באוכלוסיות שלמות שכל חטאם הוא שמישהו מסוים או משהו מסוים לא מוצא חן בעיניו". 

"אנחנו קוראים לכם לפעול באופן תקיף וחריף נגדו הן במישור הפלילי על ידי היחידה למאבק בגזענות והן על ידי הרשות השנייה שתפעל לפתיחת הליך הפרה קנס כספי גבוה לתכנית וכן השעייתו עד שירד בעצמו לעיר באר שבע ויתנצל בפני ראש העיר ותושביה המדהימים והמקסימים".

ממנכ"ל בצלמו שי גליק ורועי מילר נמסר : "אין מקום לגזענות בכלל והספורט בפרט. אייל ברקוביץ התגזען ופגע במיליוני בני אדם וחייב לשלם על זה מחיר".