השרה מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-75 למדינת ישראל, החליטה היום (ראשון) על רשימת מדליקי המשואות ליום העצמאות הקרוב. מרגע פרסום הנבחרים, גולשים ברשת תמכו בבחירות השרה, אך היו גולשים שלא חסכו בביקורת ותקפו בחריפות, והתגובות לא איחרו להגיע.

רגב הכריעה: אביגדור קהלני ושלום אסייג בין מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות

אביגדור קהלני, שזכה לעיטורי מופת על לחימתו במלחמות ישראל, הגיב להודעה המפתיעה של רגב בחדשות 13, ואמר:  "זה מרגש, לא כאדם פרטי, זה משהו ממלכתי, נבחרתי להיות מייצג של הרבה אוכלוסיות במדינה, לכבוד לי. שום רמז לא היה, לא ידעתי שאני מועמד בכלל. פתאום ראיתי את הטלפון של השרה, עניתי, היא הקריאה את הרשימת סיכום של הוועדה, בהחלט הייתי מופתע. היום זה יום חג, אני נרגש עם משפחתי על הכבוד שנתנו לי".

עוד דיבר קהלני על השסע החברתי בארץ: "אני טוען שניתן לגשר, אפשר למצוא דרך טובה יותר, שנמשיך לחיות כאן ביחד, שנפסיק את השנאה הגדולה שמתפתחת בינינו, חבורות ומשפחות מתפרקות, תעשו הכול-תשמרו על המדינה הזו. אין לנו מקום אחר, אני מניח שזה יגיע לאוזניים הנכונות".

גם זוכה פרס האקדמיה לטלוויזיה, שלום אסייג, שקיבל את החדשות המרגשות, אמר: "הופתעתי מההחלטה, זה לא משהו שאף פעם עבר בראשי - להשיא משואה. זה היה מפתיע ומרגש והיה כיף לשמוע. מבחינתי המשואה הזאת היא לשלום בינינו, קודם כל. יש מחלוקות ויש לי אחים שהם ככה ואחים שהם ככה ואני אוהב את כולם, זה יותר חשוב מהכל".

הפעיל הפוליטי אלדד יניב, כתב בעמוד הטוויטר שלו בתגובה להחלטה כי: "שלום אסייג הנהדר זו בחירה כל כך מוצדקת להשיא משואה בעצמאות. בדיוק האיש שמחבר בין ישראל השנייה לראשונה. שחקן ענק".

גם רועי עידן, בנו של ד"ר גבריאל עידן שהדליק בעבר משואה, כתב: "קודם אבא שלי, עכשיו שלום. מסקנה: משתלם להיות בסביבה שלי".

מנגד, היו כאלו שביקרו את הבחירה באסייג להדלקת המשואה ותקפו את אחיו, מני אסייג: "חושש שגם הדלקת משואה ע״י שלום אסייג לא תכבה את רגשי הנחיתות האינסופיים והשנאה של אחיו, אבל בהחלט מדובר בניסיון ראוי", כתבו. גולש נוסף הוסיף: "למניעת בלבול - שלום אסייג ידליק משואה, מני אסייג ידליק תבערה".

עוד תקפו ברשת: "שלום אסייג לא בליגה של מדליקי משואה, די רחוק מכך. אבל השנה בוחרת מירי רגב, והקריטריון שהיא מפעילה לבחירת מדליקי משואות הוא - האם הבחירה הזאת תביא לי קולות בפריימריז הבאים בליכוד? שלום אסייג וקהלני עומדים בכבוד בקריטריון הזה, אבל אסייג לא בליגה".

על ההחלטה להעניק לקהלני, להשיא משואה, הגיב העיתונאי יניר קוזין: "הוא מסוג האנשים שאתה שואל את עצמך - מה, הוא לא השיא כבר משואה ביום העצמאות? כאילו, זה הכי ברור. בחירה מעולה כמובן. מברוק".

העיתונאי רועי כץ הגיב גם כן: "אחלה אביגדור קהלני, אחלה שלום אסייג. הכל טוב. תעלה המשואה".