זעם במצרים על ההחלטה ללהק שחקנית שחורת עור בתפקיד המלכה קליאופטרה בסרט תיעודי שישודר בנטפליקס בחודש הבא. ההיסטוריון המוביל במדינה הכריז: "זה עיוות של העובדות". מנגד הגיבה השחקנית אדל ג'יימס במשפט תקיף ואמרה: "מי שזה מפריע לו - שלא יצפה".

נטפליקס הציגה ביום חמישי האחרון את הקדימון לסרט "המלכה קליאופטרה", שהופק על ידי השחקנית ג'דה פינקט סמית וישודר ב־10 במאי. מלבד ג'יימס, שתגלם את המלכה, יופיעו בסרט ג'ון פרטרידג' בתפקיד יוליס קיסר וקרייג ראסל בתפקיד מרקוס אנתוניוס.

במצרים, כאמור, לא אהבו את הליהוק של שחקנית שחורה לתפקיד המלכה המפורסמת, האחרונה בשושלת תלמי אשר שלטה בין השנים 30־51 לפני הספירה. זאהי חוואס, הארכיאולוג המוביל במצרים ושר העתיקות לשעבר, הכריז כי הליהוק "מזויף לחלוטין", וכי "קליאופטרה הייתה יוונייה, כלומר, בלונדינית, לא שחורה". חוואס הוסיף כי המגמה הגוברת בעולם להציג את התרבות המצרית כשחורה במקור היא "מוטעית לחלוטין".

אחד הגולשים כתב בחשבונה של השחקנית ג'יימס: "קליאופטרה הייתה מלכה ולא שפחה אז מדוע שחקנית שחורה כשהיא הייתה במקור יוונייה לבנה?" גולש אחר כתב לג'יימס: "למה את גונבת את הזהות ואת הציוויליזציה של מדינות אחרות? אני מרחם עלייך".

ג'יימס הגיבה בזעם על הביקורת בחשבונות שלה ברשתות החברתיות וצייצה: "לא אסבול התנהגות כזו. אתם תיחסמו ללא היסוס!!! אם אתם לא אוהבים את הליהוק, אל תצפו בתוכנית, או שתעשו את זה ואז תלמדו מדעת מומחים שונה משלכם".