הזמרת נטע ברזילי הביאה הרבה כבוד למדינת ישראל כשזכתה באירוויזיון 2018 והביאה לכאן את התחרות בשנה החולפת, אך מעטים הכירו את הסיפור המשפחתי שלה. אמש (שני), בערב יום השואה, החליטה ברזילי לשתף את עוקביה במה שקרה למשפחתה באותם ימים.

"היום מציינים את יום השואה והגבורה", כתבה ברזילי. "כנכדה לניצולת שואה, השנה הרגשתי צורך לשתף את הסיפור האישי של משפחתי. סבתא שלי בלה, נולדה בצפון ליטא והשתייכה לקהילת יהודי פונדל, עיר ליד גבול לטביה. כשסבתי הייתה רק בת 15 היא עזבה את בית הוריה יחד עם אחיה כדי להגשים חלום ועלתה לארץ ישראל. מאז סבתא בלה ואחיה לא ראו יותר את משפחתם. הוריה מנדל וחיה, אחיה הקטן ואחותה שהייתה נשואה עם ילד נשארו לחיות בליטא". 

"ב-22 ביוני 1941, פלשו כוחות של גרמניה הנאצית לליטא והחלו לפגוע ולהשפיל ברחובות יהודים בזמן שהם מובלים לאתרי הרצח ההמוניים", היא הוסיפה. "רוב הקהילה היהודית הושמדה. סבתא בלה ואחיה נשארו בחיים בגלל שעלו לארץ לפני המלחמה. כל המשפחה שלה נרצחו בשואה. יהי זכרם ברוך". 

"בימים טרופים כאלו חשוב שנזכור שאחדות אהבה וחמלה הם הכוח היחיד והנדיר ששומר עלינו יחד חזקים. אסור אסור לשכוח", סיכמה הזמרת.