הוכרז הזוכה בפרס החשוב ביותר לספרות בעולם היהודי: עידו גפן (31) זכה בפרס "סמי רוהר" על ספרו "חוף הים של ירושלים". הפרס על סך מאה אלף דולרים מוענק בפעם הראשונה לספר שנכתב במקור בשפה העברית. רשימת הזוכים עד עתה כוללת שמות גדולים בעולם הספרות כמו ניקול קראוס. פרס "סמי רוהר" הוא הפרס החשוב ביותר לספרות יהודית בארה״ב.

פרס "סמי רוהר" מוקיר את התרומה הייחודית של סופרים בני זמננו בכתיבה על נושאים יהודיים ערכיים ומיועד לעודד ולקדם כתיבה טובה במיוחד בנושאים הקשורים ליהדות. בכל שנה מוענק הפרס לסופר המתחיל שעבודתו הדגימה חשיבה מקורית והוכיחה כי הוא בעל פוטנציאל עתידי. הסופר חייב לכתוב ספר באיכות יוצאת דופן המעורר עניין ועוסק במובהק בנושאים יהודיים. בכל שנה מתחלף הפרס בין כתיבת ספר עיון וסיפורת.

''חוף הים של ירושלים'', עידו גפן (צילום: יח''צ)
''חוף הים של ירושלים'', עידו גפן (צילום: יח''צ)

קובץ הסיפורים של גפן "חוף הים של ירושלים" ראה אור לפני מספר שנים, מאז תורגם לשפות רבות, בהן אנגלית וקוריאנית, במהלך מאי הוא יראה אור בפולנית ובהמשך השנה בהולנדית וסינית, ושפות נוספות. 

גפן עושה בימים אלה ד״ר בקוגניציה באוניברסיטת קולומביה ומכון צוקרמן למדעי המוח. בקיץ יראה אור הרומן "מפעל העננים של גברת לילנבלום", ספרו השני.