התיעוד האחרון: שלושה שבועות בלבד לפני מותו התארח מאיר שלו ז״ל לצילומים באולפנים של SCREENZ, פלטפורמת תוכן הוידאו האיכותי לקורסים, הרצאות ומאסטר קלאס. במלאת 30 למותו, עלתה ההרצאה לראשונה בסקרינז.

בהרצאה סוחפת, שלו מעניק את פרשנותו הייחודית לסיפורי האהבה הגדולים בספר בראשית, סיפורם של שלושת האבות וארבע האמהות: הנשיקה הראשונה בתנ"ך אינה נשיקה של אהבה. האהבה הראשונה בתנ"ך אינה אהבת זוג. השנאה הראשונה בתנ"ך היא שנאת גבר לאשתו. הצחוק הראשון בתנ"ך הוא גם הצחוק האחרון שבו. תפיסת האהבה של התנ"ך שונה משלנו, אבל לב האדם לא השתנה הרבה מימי יעקב ורחל. על כל אלו מדבר שלו בהרצאה שהיתה לאחרונה בחייו.

גרניט נוחם, סמנכ"לית התוכן של חברת SCREENZ: "התרגשנו מאוד לשתף פעולה עם הסופר שפיצח את הקוד הגנטי של הישראליות לכיתת אמן ייחודית, בה שפך אור בין היתר על בחירת שם ספרו ׳כימים אחדים׳׳. מעבר לזכות הגדולה לארח אותו, היה בנו גם רצון עז לתת לו במה להשבת האופטימיות וכן לשפוך אור על חיי האהבה של העם שלנו. מחשבה על הנצחה הייתה קיימת בהחלט, אך אין ספק שסמיכות האירועים תפסה גם אותנו המומים. הרגשנו שנכון שההרצאה המצולמת תראה אור בציון 30 למותו״.

להרצאה המלאה