מנכ"ל 'צומת ספרים' אבי שומר התראיין היום (שני) אצל ענת דוידוב ב-103FM על רקע ירידי שבוע הספר ברחבי הארץ: "פעם בשנה מעלים את ענף הספרים על ראש שמחתנו והוא זוכה להמון חשיפה בתקשורת. אחרת, אני לא בטוח כל כך שהיו באים עשרות אלפי אנשים בירידים ובחנויות. בחודש הזה מוכרים פי שלושה מאשר בחודשים רגילים. זה כך בכל שנה, וזה גם הולך ומתגבר, ואפילו הופך לבילוי משפחתי", סיפר.

"בית חולים לספרים": בבית אבי חי בירושלים מציינים את שבוע הספר

"מי שבא, קונה", הוסיף. "השאלה החשובה יותר זה אם קוראים, כי קונים בהחלט. בחלק גדול העולם ובעיקר בארצות המערב, הקריאה היא משהו שהממשלה מעודדת אותו. לדוגמה, יש בארצות הברית תוכנית גדולה מאוד בשם 'תקרא ותצליח', שעומדת מאחוריה ארגונים גדולים. זו ממש משימה לאומית. פה זאת הייתה משימה לאומית בהם שזבולון המר היה שר החינוך - מאז, לצערי הרב, לא קרה שום דבר". 

שומר עוד ציין כי "העבירו את הקריאה ממשרד החינוך למשרד התרבות ושלושת שרי התרבות האחרונים אני לא בטוח שיודעים שהקריאה היא תחת חסותם. התוצאה? אין אבא היום לקריאה בבתי הספר". ושיתף: "בשבוע הספר קונים את אותם הספרים שבמשך השנה אף פעם לא קונים. למשל, בשבוע הספר אנחנו מוכרים טוב מאוד את אגנון, אבל במשך השנה אף אחד לא נוגע בו". 

לסיכום, טען: "בזכות הטיקטוק, אנחנו רואים עידוד של צעירים לקרוא. זאת ממש תופעה שהולכת ומתגברת - גל מתפרץ של צעירים מגיל 15 עד 25 שקונים עשרות ספרים וקוראים אותם. זאת קטגוריה חדשה, קהל חדש של אמיתי. זאת תופעה עולמית - למרות שזה נשמע דמיוני, זה קורה, זה אמיתי. אז יש גם דברים מעודדים, לא הכול שלילי". 

עריכה: דוד זבולוני 103FM