בעיצומו של שבוע הספר, תושק מחר (שישי) תערוכת חוצות חדשה בחולון "הילדה מרחוב בלום" תערוכה שהיא שילוב יצירתי של הסופרת ויקטוריה אדלר שרון והמאייר צבי פלדמן. שבעה סיפורי ילדים מאויירים הפכו לתערוכה שנבנתה על ההיסטוריה של רחוב ליאון בלום בחולון בימים של קום המדינה.

ויקטוריה אדלר נסים היא סופרת, משוררת ופזמונאית שכתבה ופרסמה שבעה ספרי ילדים וצבי פדלמן, הוא מעצב ומאייר שעיצב ואייר למעלה מארבע מאות ספרים ובתוכם גם את ספריה של אדלר שרון, מקבצים עכשיו את יצירתם המשותפת לתערוכת חוצות "הילדה ברחוב בלום" שאוצרים אור קורן ויותם אורן.

התערוכה נבנתה על ההיסטוריה של שכונת המגורים ברחוב ליאון בלום בחולון, בראשית ימיה של מדינת ישראל הצעירה, שכונה מעורבת שהתגוררו עולים ממזרח אירופה ועולים ממדינות ערב לצד תושבים ילידי הארץ. בשכונה התהווה מודל של קליטה מוצלחת ותושביה הגשימו את ניצחון הרוח והכישרון על הייאוש והחידלון שצבעו את העולם דאז בכאב וצער והביאו לשיתוק תרבותי. 

איור מתוך ספר מסגרת תערוכת ''הילדה מרחוב בלום'' (צילום: איור: צבי פדלמן)
איור מתוך ספר מסגרת תערוכת ''הילדה מרחוב בלום'' (צילום: איור: צבי פדלמן)

התערוכה מתפרסת בין לוחות הענק ומציפה את החוויות והרגשות שמאחורי שבעת ספרי הילדים שפרסמה ויקטוריה אדלר נסים. כל לוח עוסק במגוון סוגיות המעצבות את תפיסת העולם של ילדים ומבוגרים כאחד:

תפקידה של האהבה בחיינו ("הנעליים מרחוב בלום"), מה עלינו לעשות כדי להיות מאושרים ("המשאלה של נוני החתול"), אכפתיות, דאגה ואומץ ("הדבורה זוזי מצילה את העולם"), מדע וידע ("ריג'י מצייר את סוד השמש"), התמודדות עם צער ועם שמחה ("הדמעות של לוסיאנה בת הים"), מציאות ודמיון ("טרלינה ומפתח הקסם") ותזונה מאוזנת ובריאה ("פירות, ירקות וסוכריה אחת"). 

ויקטוריה אדלר-שרון, ילידת העיר לבוב, מכירה את רחוב בלום באופן אישי. היא עלתה עם משפחתה לישראל בשנת 1958 ולאחר שנה במעברה 'מחנה ישראל' עברה המשפחה להתגורר ברחוב לאון בלום מספר 50 בחולון.

איור מתוך ספר מסגרת תערוכת ''הילדה מרחוב בלום'' (צילום: איור: צבי פדלמן)
איור מתוך ספר מסגרת תערוכת ''הילדה מרחוב בלום'' (צילום: איור: צבי פדלמן)

ויקטוריה הנשואה לנסים שרון (שרעבי) יליד חולון, שהוריו, ילידי צנעא שבתימן,  סופרת, משוררת ופזמונאית ושימשה בתפקיד ניהול שונים. בין הספרים שפרסמה: "דם כחול אדום", "כרישים ערים גם בלילה", "קצרצרים", "חוזה חדש לחיים" וספר השירה "מ.ז.ל", המתכתב עם תצלומיו של בעלה הצלם נסים שרון.

המאייר שלצידה, צבי פדלמן, מקדיש את התערוכה לאמו מרים פלדמן ז"ל שלימדה אותו לצייר והיתה המבקרת האמנותית הראשונה שלו. אייר ועיצב ספרים רבים ובתוכם גם ספרים של חני נחמיאס, עוזי חיטמן, מיכל סנונית. מעצב תפאורות לתיאטרון, ומציג בתערוכות בארץ ובעולם איורים היפר-ריאליסטיים.  

"הילדה מרחוב בלום" מ-16.6 ועד 1.9 
מתחם תערוכת חוצות גן המוזיאון (כניסה מרח' ויצמן 61 חולון) 
ובמתחם תערוכת חוצות ככר ויצמן בפינת הרחובות ויצמן וסוקולוב