דודיק הלפרין 76, הוציא השנה לאור את ספרו ה-10 'לעוף עם סבא' על ענן ספר המונה כ-120 שירים שהוא כתב. את ספר הביכורים שלו "כמו שסבא אוהב" הוציא הלפרין בגיל 55 כשהפך לראשונה לסבא וחיפש אז את הדרך הכי נוחה לתקשר עם הנכדים שלו וכתב להם שירים וסיפורים.

דודיק מספר שהוא מעולם במשך כל ילדותו לא חשב שיהיה משורר אבל מאז שהחל לפתח את תחביב הכתיבה שלו הוא זוכה לעדנה ותשבוחות מהסביבה ובני המשפחה שלו "דבר שמהווה עבורי מוטיבציה להמשיך להוציא לאור את הסיפורים והשירים שלי".

השנה ראה אור הפרויקט המוזיקלי השלישי במספר שהוא חתום על המילים "לשוט עם סבא על ענן" 14 שירים ללחנים של אוהד חיטמן ועיבוד אמיר לקנר בביצוע שחקנים וזמרים מובילים: דרור קרן, חני נחמיאס, טלי אורן ועוד. בימים אלו הוא שוקד על כתיבת ספר חדש בשם "נכדים זה בטבע שלי" אותו הוא מקדיש ל-15 נכדיו בגילאים 7- 24 וחצי.

איך הגעת לכתוב שירים?
"נולדה לי נכדה בכורה, שמחתי להיות סבא, אחרי חודש נתנו לי בונוס - לשמור עליה לבד. בגלל שאני לא אוהב לדבר ב'פוצי מוצי', התחלתי לדבר איתה ולספר לה, ושומו שמיים - שום תגובה. לא הצלחתי לפתח איתה שיח, אז אמרתי שכדי לא לשכוח מה שאני רוצה להגיד לה אני אכתוב, התחלתי לכתוב וזה יצא בחרוז ומשקל וזה יצא 45 עמודים. רעייתי אמרה 'למה שלא תוציא ספר' והוצאתי ספר שהפך להיות 11 ספרים. וראיתי שזה צולח, פשוט נהניתי מזה, התחלתי לכתוב לעצמי, סיפורים, שירים, לא פחות ממאות שירים. מאה מהם הולחנו, אבל הכל עשיתי במסגרת מתכונת חברית משפחתית".

איך הגעת לעבוד עם אמנים גדולים?
"היו כמה שמאוד אהבתי, שלמה גרוניך, יוני רכטר. חנן בן ארי, שיום אחד מישהו הביא לי אותו לחדר - הוא אמר 'אני עושה חתונות, חלטורות, אולי אהיה זמר' אמרתי לו 'רוצה להלחין לי משהו'. הוא חזר וניגן על מקלדת מצ'וקמקת, כשהוא יצא אמרתי 'אלוהים נגע בו'. לקחתי אותו לאייל מזיג, שהוא חבר, ומשם זה היסטוריה".

"עם אוהד חיטמן, שמעתי איזה מוזיקה שהוא כתב, סיפרתי לו שכתתי שיר ילדים והוא הציע להלחין משהו", מוסיף הלפרין. "אחרי כמה ימים הוא מצלצל אליי ומספר לי על כמה שירים שהוא הלחין. ובסוף הוא הלחין לי 14 שירים, הוא אמר 'יש בחור מוכשר שאני מכיר, אמיר לקנר', פגשתי אותו, הוא מוכשר וחמוד, ישבנו שלושתנו, ואמרתי 'אם אתם רוצים ללכת על זה כמו גדולים, אז נלך הכי גבוה שאפשר' שמבחינתי זה 'הכבש השישה עשר'. הם הרימו את הכפפה וזה באמת פרויקט מופתי. התגובות היו מדהימות. אמרתי 'אני אלך למסע של לחשוף את עצמי ולצאת החוצה. קשה להסביר למישהו שכל החיים התחמק מעצמו מה זה לצאת מהקליפה והקונכייה. אמרתי 'יאללה בוא נצא החוצה, אני עובד על עוד שני אלבומים ועוד ספרים' הכל כבר בחבילה. מקווה שהילדים יסלחו לי הם לא רגילים לזה'".

"הייתה לי חברת נדל"ן, שעדיין קיימת, הילדים שלי מנהלים אותה, למרות שאני מבזבז להם את הירושה ובגדול", מספר הלפרין על עיסוקו הקודם בהומור. "יש בארץ המון כישרון, שלצערנו לא זוכים להגיע לאן שהם רוצים להגיע. אני עובד עם גיא וינגרטן, ואוהד. כשרונות מדהימים, מאחר ואני איש של מילים. למרות שכל החיים שרתי, הייתי במקהלות, ורציתי שייתנו טיפת ערך מוסף לקטע של הטקסט. אמרתי שאני רוצה שיהיו שחקנים-זמרים שישירו, ובאלבום הזה יש את דרור קרן, חני נחמיאס, אמיר לקנר - שמסתבר שהוא זמר מדהים".