עלילת הספר עוסקת בזוג האחיות "מלח" ו-"מים" המתגוררות בכוורת, עובדות מידי יום במרץ, מדלגות בין פרחים, שותות צוף ומייצרות דבש. בבוקר אביבי אחד "מלח" מחליטה לשבור את השגרה וכנגד כל חוקי הכוורת, חומקת מהכוורת ונעלמת במטרה לחוות את העולם שבחוץ. הספר עוקב אחר המסע המופלא של 'מלח' בטבע על חשיבותה ותרומתה, ובכך מלמד את הילדים הקוראים על חשיבות הדבורה למאזן כדור הארץ.

הדבורים הנמצאות בסכנת הכחדה, ממלאות תפקיד חיוני וחשוב בטבע. על פי הארגון למזון וחקלאות של האו"ם, מתוך כ-100 זני מאכל המספקים 90% מסך המזון בעולם, 71 זנים מאביקה דבורת הדבש ולכן תרומתה ונחיצותה חיונית להמשך קיומנו.

הספר ''מלח מים'' בהוצאת מטר. איור: רמי טל (צילום: הוצאת מטר)
הספר ''מלח מים'' בהוצאת מטר. איור: רמי טל (צילום: הוצאת מטר)

הספר 'מלח מים', שנכתב על ידי הסופרת תמר בן אביר (שומר) ואויר על ידי רמי טל, הופק בשיתוף עם 'יד מרדכי' ומוקדש לעבודתם של כל החקלאים והדבוראים בישראל, וכן לכל הדבורים המופלאות שעבודתן היומיומית מסייעת למאזן כדור הארץ ולשגשוגו והופכת את העולם למתוק יותר. הוא מלמד על נחיצותה של הדבורה לטבע, מתוך מחשבה ונכונות ללמד ילדים כבר מגיל צעיר על חשיבותן של הדבורים לשמירה על מאזן כדור הארץ. השקת הספר היא חלק מאג'נדת הקיימות של קבוצת שטראוס שלראשונה באה לידי ביטוי בסיפור ילדים. את הספר ניתן למצוא בחנויות הספרים סטימצקי וצומת ספרים בהוצאת מטר. חלק מההכנסות יועברו לתרומה.

"מלח מים". הוצאת מטר. מחיר מומלץ לצרכן 74 שקלים.  להשיג בחנויות הספרים.