הביוגרפיה על אילון מאסק שנושאת את שמו (הוצאות כנרת־זמורה ומטר) וראתה אור לאחרונה בתרגום לעברית, הפכה רלוונטית מתמיד בשבועות האחרונים. מאסק, כנראה אחד מהאנשים המשפיעים והעשירים ביותר בעולם, ביקר ביקור בזק בעוטף עזה בנסיון למרק את תדמיתו. הביקור נערך אחרי סדרת ציוצים בעייתיים עם ארומה אנטישמית ברשת X (טוויטר לשעבר) בבעלותו של מאסק. הדבר גרם לעסקים רבים להפסיק לפרסם בפלטפורמה והעניין גרם למאסק להפסד של מיליוני דולרים.

יותר מ-500 עמודי הביוגרפיה הזאת נקראים בנשימה אחת כמסמך מרתק. על הכתיבה וולטר אייזקסון, מי שכתב את הביוגרפיות של סטיב ג'ובס, אלברט איינשטיין וליאונרדו דה וינצ'י, שהתלווה למאסק במשך שנתיים, דיבר עם הוריו, אחיו ונשותיו (הרבות), פגש את ילדיו ונכח בישיבות עבודה במפעלים שלו (טסלה, SPACEX , טוויטר) וידע לתת דיווח מהימן ולא מאוהב כפי שנוטים לעשות ביוגרפים רבים. מאסק מבעד למבטו אייזקסון הוא אדם מוזר ומרתק. 

בלתי שגרתי, שנוי במחלוקת, אב ל-11 ילדים מנשים שונות, איתם הוא מפגין אבהות נינוחה, מאסק היה וכנראה נותר הילד היהודי הגאון הלא מזוהה, בן להורים גרושים, שבחר לחיות עם אביו בדרום אפריקה וסבל בילדותו מאלימות פיזית קשה בבית הספר ומאלימות רגשית ופסיכולוגית מתעללת מאביו שהיה נוכל כריזמטי כטיבם של נוכלים. 

מאסק הבן גדל להיות אדם פורץ גבולות, קשוח עם סף רגישות בלתי ברור, נטייה עזה לסיכון עצמו וסובביו, עצמאי, סוליסט, אינדיבידואל, בוס ריכוזי שבודק את עובדיו ודוחק בהם לא לשמור על החוקים ועל הכללים. 

ממערכות היחסים הרומנטיות שלו, ניכר שמאסק לא יכול לחיות ללא דרמה. הוא הבהיר לאחדות מנשותיו שרצו שקט ושלווה, כי החיים עמו קטטוניים. היום את פה ומחר מטוס לוקח אותך לשם. דבר לא בטוח, דבר לא ברור. הריבים סוערים, האמוציות גואות ואין רגע של נחת. טירוף, אכזריות והרס חולשים על מה שמשתקף מהביוגרפיה על מערכות היחסים הללו ולרגע נכמר לבי על אילון מאסק ועל הנשים שלו, שלא יכלו להתכרבל על הספה מתחת לשמיכה, לצפות בסרט ולשתות כוס שוקו חם בלי לריב. זה פשוט לא הם.

אבל כנראה צריך להיות בלתי שיגרתי וקיצוני כדי להוביל את העולם לעידן של רכבים חשמליים (טסלה), ולשלוח טסלה אדומה לחלל שתסתובב שם סתם ככה בכיף שלה, רק כי הוא יכול.

מאסק הגדיל לעשות ואף פתח את החברה המסחרית הראשית שעובדת בשיתוף עם נאסא וזאת שמטיסה הכי הרבה חלליות לחלל מתחילת שנות האלפיים (SPACEX). פאלקון 9, סטארשיפ, פאלקון הבי, פאלקון 1- הטיל הראשון שSPACEX אי פעם הטיסה, הם רק חלק מהחלליות אותן ייצר והטיס מאסק במסגרת החברה שלו.

מאסק כבש את כבישי העולם עם מיליון רכבי טסלה שמכר וביצע 31 שיגורי לווין במסגרת SPACEX וכבש גם את החלל עת הפך לאדם העשיר ביותר בעולם. זה היה מזמן, לפני שנתיים, והמספרים הללו כבר אינם רלוונטיים משום שמאסק ניצח מאז את עצמו מספר פעמים.  

האם צריך להיות מכור לדרמות ולנהל אורח חיים קיצוני כדי להפוך לאדם העשיר בעולם ולתקוותו של מאסק, גם זה המשפיע ביותר? ייתכן שהתשובה לשאלה הזאת חיובית. בזמנו, כשמאסק דיבר בצער על הדחף שלו לדרמות הוא אמר: "אני צריך להפסיק לפעול כאילו אני נמצא כל הזמן במצב חירום". 

יכול להיות שזאת הסיבה לביקור שלו בישראל. לטעום טעם חדש ואחר של מצב חירום. כזה של דם ומוות ושבי ויגון. בינתיים הוא התעופף לו בחזרה לסנסציות אחרות. זמן הוא כסף ובמיקרה של מאסק כל דקה שוויה במטילי זהב. את הדיסקית המזוהה כל כך עם החטופים, הוא כרגע לא מוריד מהצוואר.