היום חל יום הולדתו ה-70 של הסופר דויד גרוסמן. מפאת האירועים הטרגיים של ה-7 באוקטובר והמלחמה הקשה בה אנחנו מצויים מאז נמנע הסופר המצליח מאירועים חגיגיים.

לרגל המאורע, יום הולדתו ה-70,  יוצא לאור "מהתחלה" ("הספרייה החדשה" ספרי סימן קריאה הקיבוץ המאוחד) ספר הכולל סיפור ונובלה שהן שתי היצירות  הראשונות של גרוסמן "חמורים",  שרועננו קלות לקראת צאת המהדורה הנוכחית. הנובלה "רץ" שוכתבה על ידי הסופר לקראת הכללתה בכרך השני של "אנתולוגיה החדשה" הספריה החדשה, 2000.

העורך מנחם פרי הקדיש הקדמה ל"מהתחלה" שבחלקה מופיעה על גב הכריכה: "באמצע 1980 הגיעה מירושלים לכתב העת 'סימן קריאה' מעטפה חומה ובתוכה סיפור בשם 'חמורים', מאת מחבר לא ידוע בשם דויד גרוסמן (עם יוד ב'דויד'). הסיפור נכתב בכישרון עולה על גדותיו, והיה יוצא דופן בחומריו בסיפורת הישראלית של אותם זמנים. הוא נדפס בכתב העת וחנך את הקשר הנמשך עד היום בין דויד גרוסמן לספרי סימן קריאה. בתחילת 1981 הביא אלינו גרוסמן את הנובלה 'רץ', שאותה החל לכתוב עוד לפני 'חמורים' – סיפור מבשר, שכבר נמצאים בו רבים מן המצבים שגרוסמן עתיד לחזור אליהם בהמשך כתיבתו.

"לאורך השנים נתן לנו גרוסמן עוד ועוד כלים להבין את עולמנו ואת עצמנו. כהומאז' לסופר, לאדם ולחבר, במלאת לו 70, אנו חוזרים אל שני הסיפורים הראשונים לקריאה מחודשת, 'מהתחלה'. הם מובאים כאן בנוסחים מרועננים. לקוראיו הוותיקים של גרוסמן, הקריאה בסיפור ובנובלה הללו היא בהכרח קריאה כפולה. השניים מזמינים להיזכר בחוויית הקריאה הראשונה ולשוב ולהתפעל מגודל ההישג שניכר כבר בהתחלה. אבל ספריו של גרוסמן שבאו בהמשך עולים עד מהרה בזיכרון ומטילים את תאורתם לאחור. בדיאלוג המרתק של הסיפורים הראשונים עם כל מה שאהבנו בהמשך הופכים הסיפורים האלה לאחרים, ומתגלים בהם גוונים שאת קיומם לא שיערנו".

דויד גרוסמן נולד ב-25.1.1954 בשכנות קרית היובל בירושלים להוריו מיכאלה, עקרת בית וליצחק נהג אוטובוס. נדב הוא אחיו הצעיר ממנו.  מגיל צעיר השתתף בתוכניות רדיו. בעבר הרחוק סיפר שהחליט שהוא רוצה להיות סופר בעיצומם של ניקיונות יום שישי של דירתו, לאחר שהשלים תואר בפילוסופיה ותיאטרון. "כמו ארכימדס באה אלי הברקה באמצע הספונג'ה: לא רוצה לכתוב עבודות. רוצה לכתוב סיפורים" וכך כתב את סיפורו הראשון "חמורים".

מאז פרסם גרוסמן ספרים רבים שהפכו לרבי מכר בהם "עיין ערך אהבה", "יש ילדים זיג זג", "ספר הדקדוק הפנימי", "מישהו לרוץ איתו", "שתהיה לי הסכין", "נופל מחוץ לזמן", "אשה בורחת מבשורה", "בגוף אני מבינה", "איתך החיים משחקים הרבה" ועוד רבים. גם ספרי ילדים רבים כתב בהם סדרת ספרי איתמר ("איתמר מטפס על קירות", "ספר השיאים של פוז", "רוצה שק קמח", "השפה המיוחדת של אורי", "חיבוק" ועוד.

דויד גרוסמן נחשב לסופר האהוב והמצליח בישראל, כך גם ברחבי העולם. ספריו תורגמו לשפות רבות. בחודשים האחרונים נערכים במקומות שונים בעולם לציין את יום הולדתו ה-70. באיטליה מוציאים מהדורה של כל כתביו, בגרמניה מחדשים עשרה ספרים שלו, בהולנד קיבוצו את מסותיו לספרון שכותרתו "המחיר שאנחנו משלמים" שהפך לרב מכר.

גרוסמן הוא סופר מעוטר. בשנת 2017 זכה בפרס מאן בוקר היוקרתי על ספרו "סוס אחד נכנס לבר" וכעבור שנה ב-2018 הוכתר כחתן פרס ישראל לספרות.

דויד גרוסמן נשוי למיכל. נולדו להם שלושה ילדים יונתן אורי ורותי. בנו האמצעי אורי ז"ל נפל במלחמת לבנון השניה. הוא מתגורר במבשרת ציון.