מפעל הפיס הכריז היום (שני) את שלושת המועמדים הסופיים ב"רשימה הקצרה" בתחרות פרס הביכורים של פרס ספיר לספרות לשנת 2023. העולים לגמר הם הספרים -  "משאבי אנוש" מאת שחר קמיניץ; "על משכבי בלילות" מאת אושרת אסייג-לופז ו"טסקה" שכתבה אילנה רודשבסקי.

מפולארד ועד סנודן: הספר שמתחקה אחר אישיותם של המרגלים המפורסמים בארץ ובעולם
"בלי פסיכולוגיה, בלי שטויות": כל מה שלא רציתם לדעת על חנוך לוין

שלושת המועמדים לפרס ספר הביכורים נבחרו על ידי חבר השופטים של הפרס, בראשותו של יו"ר הועדה וראש צוות השופטים, מר אורן נהרי. כל אחד מהם יקבל מענק בסך של 30 אלף שקל. הזוכה בפרס הביכורים יוכרז במהלך טקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, אשר יתקיים בתחילת חודש מרץ 2024 והוא יקבל מענק כספי של 75 אלף שקל.

"פרס ספיר לספרות על שמו של פנחס ספיר הוא הנדיב, היוקרתי והמוערך בפרסי הספרות המחולקים בישראל זו השנה ה-23 על ידי מפעל הפיס", ציין יו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי.

"במסגרת המפעל המשמעותי הזה בתחום הספרות בישראל, אנו גאים להוקיר, לעודד ולתמוך גם בדור העתיד של סופרות וסופרי ישראל, ומתוך רצון לתת במה נרחבת יותר לכותבים מבטיחים וכשרוניים בתחילת דרכם. זו גם הסיבה שבשנים האחרונות העלינו את סכומי המענקים לזוכים בקטגוריית פרס ספר הביכורים".

פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, שנוסד בשנת 2000, יחולק זו השנה ה-23. הפרס נוסד במטרה לעודד את הספרות העברית ואת תרבות הקריאה בישראל, ולקדם את הסופרים והסופרות בישראל.

 בשנה שעברה הודיע מפעל הפיס על העלאת סכומי הפרסים ב-200 אלף שקל שיוענקו לזוכים בקטגוריות השונות וסך כל סכומי הפרסים שיוענקו לזוכים בקטגוריות השונות יסתכם ב-765 אלף שקל.