"קונג X גודזילה: האימפריה החדשה" הוא סרט מפלצות נוסף בסדרה שהחלה את השלב הנוכחי שלה כעולם משולב לפני 10 שנים, עם הסרט "גודזילה", שהתפאר בשחקנים כמו בריאן קרנסטון, אליזבת' אולסון, אנדי סירקיס, ג'ולייט בינוש ועוד. 3 שנים מאוחר יותר יצא "קונג: אי הגולגלות", בו השתתפו כוכבי מארוול ברי לארסון, סמואל ג'קסון וטום הידלסטון. מה שנראה כמו פתיחה מבטיחה, הוביל לסרט השלישי - "גודזילה: מלך המפלצות" מ-2019, ובו נצפתה התדלדלות ברמת הכוכבות של השחקנים בסרט, אותו הובילו מילי בובי בראון, קייל צ'נדלר וקן ווטנאבי. בסרט הזה כבר היה ברור שהפרנצ'ייז הזה לא הולך לנסות להיות משהו יותר מסרטי מפלצות חסרי הגיון.

"גודזילה נגד קונג", מ-2021, נהיה כל מה שרע בסרטים מהסוג הזה. בסרטי הסולו שלהם, ההרס והחורבן שמסבירים למה הדו קיום הזה לא יכול לעבוד, והיו משל למלחמות שבני האדם מנהלים בינם לבין עצמם או לצורה שבה בני האדם משחיתים את הטבע, נוהלו באופן סביר סביב הפנטזיה של עולם של מפלצות. אבל כדי להצדיק סרט שמשלב ביניהן, העלילה הפכה להיות ילדותית ומטופשת, תוך ויתור על כישרונות משחק או תסריט לטובת הספקטקל הקולנוע מרובה אורות, צבעים, שאגות ואפקטים. 

לסרט החמישי בעולם המפלצות בעולם אפשר לבוא עם ציפיות נמוכות, ועדין להתאכזב. לבני האדם יש עכשיו את היכולת לנוע אל העולם החלול שמתחת לפני האדמה, ושם שוכן קונג במאבק קיום מתמיד מול הדינוזאורים ויצורים אחרים שמתקיימים שם. גודזילה בינתיים חיה באוקיינוסים ויוצאת מידי פעם כשהיא מרגישה שמפלצות אחרות עלולות לאיים על הטריטוריה שלה. ההפרדה הזאת נשמרת עד שמתעורר יצור חדש שמאיים גם על קונג וגם על גודזילה. 

הסרט צולם במצלמות איימקס, וניכר שהשקיעו בו הרבה משאבים ליצירת סטים מרשימים ואפקטים מרהיבים. למרבה הצער זה מגובה במשחק בינוני, טקסטים רדודים, ועלילה מופרכת ברמה שקשה להבין איך היא אושרה ע"י חברת הפקה כלשהי. הסרט היה צריך להיזרק לעולם החלול ולא להגיע לפני השטח של העולם שלנו. לפחות שם הוא יכול היה להנות משקיעות יפות, למרות שלא זורחת שם השמש.